2007-10-01, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaccee
När jag vart avstängd skappade jag ett troll och använde, mest för att läsa men även för att skicka pm..
huh?

Får man skapa nya konton att använda när man är avstängd, erkände han inte ett regelbrott nu?
Citera
2007-10-01, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korpsvart
huh?

Får man skapa nya konton att använda när man är avstängd, erkände han inte ett regelbrott nu?
I så fall skulle många fladdra ut från fb.. alla som varit minderåriga men efter ett par tre års medlemskap plötsligt är 18 t ex..

Mods: visst är det så att om man klarat sig så går man fri när man inte är avstängd längre?
Citera
2007-10-01, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
I så fall skulle många fladdra ut från fb.. alla som varit minderåriga men efter ett par tre års medlemskap plötsligt är 18 t ex..

Mods: visst är det så att om man klarat sig så går man fri när man inte är avstängd längre?
Ja, det är ju också idioti, jag tycker dom användarna borde bli avstängda också.

Det tycker itne jag man borde göra, avstänging om man brutit mot reglerna.

Iaf är det ju lika bra att bara skicka ett PM till användaren "Du får inte längre använda den här profilen, men även om du gör det så komemr vi inte göra någoting åt det."
Citera
2007-10-01, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ja, det är ju också idioti, jag tycker dom användarna borde bli avstängda också.
Ehh? Ska dom stängas av för att de är 18 år?

Citat:
Det tycker itne jag man borde göra, avstänging om man brutit mot reglerna.

Iaf är det ju lika bra att bara skicka ett PM till användaren "Du får inte längre använda den här profilen, men även om du gör det så komemr vi inte göra någoting åt det."
Det är från fall till fall, vissa troll uppmuntras att fortsätta spamma sönder forat, andra jagar de med både blåslampa och hagelbössa.. helt upp till modsens lynne och tycke.. glöm inte att det är en adminokrati, det rider till syvende och sist över alla rättigheter, klagomål, regler och förmaningar..
Citera
2007-10-01, 23:44
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Hur menar du nu, jag förstår inte frågan faktiskt?

Blir du avstängd en vecka eller månad och blir påkommen med att sitta och skriva med ett annat konto under avstängningstiden så blir du avstängd permanent.

Kommer du undan med det, men sitter och skryter om det i en tråd några månader senare kanske du inte ska känna dig alltför säker heller?
Citera
2007-10-01, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Hur menar du nu, jag förstår inte frågan faktiskt?

Blir du avstängd en vecka eller månad och blir påkommen med att sitta och skriva med ett annat konto under avstängningstiden så blir du avstängd permanent.

Kommer du undan med det, men sitter och skryter om det i en tråd några månader senare kanske du inte ska känna dig alltför säker heller?
Ja, det var så jag menade..
Citera
2007-10-02, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ehh? Ska dom stängas av för att de är 18 år?
Dom använde användaren när dom var under 18, alltså borde inläggen som skrevs då vara mot reglerna och "ogiltiga", alltså borde användaren bannas, men personen kan få börja om, med en ny användare.

Lite krångligt, men så tycker jag.
Citera
2007-10-02, 00:16
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Dom använde användaren när dom var under 18, alltså borde inläggen som skrevs då vara mot reglerna och "ogiltiga", alltså borde användaren bannas, men personen kan få börja om, med en ny användare.

Lite krångligt, men så tycker jag.

Nä, konton bannas inte för myndiga personer, även om man kan räkna ut att kontot reggades när personen var minderårig. Det skulle ju vara rätt omständigt och konstigt.
Citera
2007-10-04, 09:24
Medlem
zorc7251s avatar
Man kan läsa inlägg även om man är bannad. Man måste bara rensa cookies först. Aake, Aake....
Citera
2007-10-04, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorc7251
Man kan läsa inlägg även om man är bannad. Man måste bara rensa cookies först. Aake, Aake....

Bara rensa kakorna och så är du vips här igen ??
Citera
2007-10-04, 13:02
Medlem
Germanias avatar
ja, som oinloggad gäst
Citera
2007-10-04, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
ja, som oinloggad gäst

Man kan komma åt sidan men inte logga in ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in