2007-09-29, 17:11
Medlem
Scanias avatar
Med anledning av storyn kring att användaren Aake portades på livstid från FB, så dök en fråga upp i huvudet på mig. När han hade blivit bannad på en vecka så reggade han en ny användare för att kunna logga in och kolla varför han blivit bannad, och blev då portad på livstid för "trollning".

http://exilen.eu/showthread.php?tid=128&pid=11933#pid11933

Jag tycker att det varkar vara en väldigt naturlig reaktion. Man får ju inte veta skälet till åtgärden eftersom man inte kan läsa på forumet. Men varför tillåts man inte läsa inlägg när man är bannad? Räcker det inte med att man inte kan skriva några nya inlägg?

Jag reserverar mig för att jag inte är helt på det klara med hur banning fungerar. Jag har inte blivit drabbad själv.
Citera
2007-09-29, 17:47
Medlem
jaccees avatar
När jag vart avstängd skappade jag ett troll och använde, mest för att läsa men även för att skicka pm..
Citera
2007-09-29, 17:52
Medlem
Ruskigbusss avatar
Nu hann ju Aake skriva dryga 70 inlägg med sitt troll innan han avslöjade sej själv genom sin fixering vid bÖgar.
Citera
2007-09-29, 17:55
Medlem
Scanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu hann ju Aake skriva dryga 70 inlägg med sitt troll innan han avslöjade sej själv genom sin fixering vid bÖgar.

Okej, det visste jag inte. Men frågan kvarstår. Hade det inte varit enklare att införa ett skrivskydd på den befintliga användaren?
Citera
2007-09-29, 17:55
Bannlyst
Är man inte aktiv kan man använda sitt troll att läsa forumet.. Men man kan läsa utan att registrera en användare, då blir det som de två ödesdygnen utan sökfunktionen, jobbigt och omständigt men det går.. Aake hade knappast saknat sök då han mest verkar huserat i bögforum då..
Citera
2007-09-29, 17:56
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scania
Okej, det visste jag inte. Men frågan kvarstår. Hade det inte varit enklare att införa ett skrivskydd på den befintliga användaren?

Hm? Du menar att bannade skall få logga in och läsa?

Nu kan ju en besökare läsa på de flesta forumen utan att logga in alls.
Citera
2007-09-29, 17:59
Bannlyst
Citat:

Det är väl ändå olika från fall till fall.. det finns ju minderåriga megatroll som med mods goda minne tillåts vara moderatorwannabes och som dessutom ser till att skötsamma användare får tillsägelser för att de kritiserar fenomenet..
Citera
2007-09-29, 18:01
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Det är väl ändå olika från fall till fall.. det finns ju minderåriga megatroll som med mods goda minne tillåts vara moderatorwannabes och som dessutom ser till att skötsamma användare får tillsägelser för att de kritiserar fenomenet..

Det där lät väldigt mystiskt. Faktiskt så kryptiskt att jag inte begrep ett skvatt.
Citera
2007-09-29, 18:06
Bannlyst
Citat:
Det där lät väldigt mystiskt. Faktiskt så kryptiskt att jag inte begrep ett skvatt.
Inte så kryptiskt om man vet vad jag menade.. Du har pm med närmre förklaring.. för de som tror jag bara vattnar ett oskyldigt troll kan kolla Drogodling närmre..
Citera
2007-09-29, 18:17
Medlem
Scanias avatar
Citat:

Ja, varför inte. Vad är problemet med det?

Citat:

Men de kan väl inte läsa Flashback-avdelningen där motivationen till åtgärden deklareras? Kan man det så är hela denna tråden meningslös. Glöm i så fall at jag ställde frågan. Både Golonka och Aake beklade sig i alla fall över att de inte kunde ta reda på varför de hade blivit avstängda i vecka.
Citera
2007-09-29, 18:21
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scania
Ja, varför inte. Vad är problemet med det?

Men de kan väl inte läsa Flashback-avdelningen där motivationen till åtgärden deklareras? Kan man det så är hela denna tråden meningslös. Glöm i så fall at jag ställde frågan. Både Golonka och Aake beklade sig i alla fall över att de inte kunde ta reda på varför de hade blivit avstängda i vecka.

Mja, det BORDE de ju få göra, har för mej att det tagits upp förut - men jag skall peta på de som kan fixa sånt att de i så fall gör det läsbart för gäster.
Citera
2007-09-29, 18:26
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Inte så kryptiskt om man vet vad jag menade.. Du har pm med närmre förklaring.. för de som tror jag bara vattnar ett oskyldigt troll kan kolla Drogodling närmre..

angiveri?

Och sen finns det de som anklagar mig för att vara rövslickare.

Du har försökt sprida rena lögner om mig, varför ska bussen tro på dig nu?

För övrigt så var akee ett troll och förtjänade sin avstängning. Möjligen skulle han ha åkt ut för KFK mycket tidigare. Allt raggaren gjorde var ju att posta nyhetslänkar likt en RSS-funktion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in