2007-10-01, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Din uträkning är ju liknande den som fanns i länken i första inlägget, som gjordes av MEDIERNA...
Först trodde du att jag hade räknat fel, men sedan ändrade du ditt inlägg till att mitt inlägg bara är en upprepning av länkarna tidigare i tråden?
De enda länkarna som jag hittar i tråden är från Aftonbladet och text-TV.
Inlägg 1, Aftonbladet Intervju med UEFA-representant:
”Så man kan slå San Marino i femton raka träningsmatcher och därmed få lättare VM-kval?
– Ja, så fungerar det nu. ”
Inlägg 15, Text –TV:
”Men Uefa vill nu räkna med tränings-
matcherna och gå på FIFA-rankingen.
Sverige sjunker då som en sten till
14:e plats. I teorin kan Sverige nu
få ett bättre kval genom att tränings-
spela mycket mot blåbärsnationer.”
Inlägg 22, Okänt media intervju med Roland Andersson:
”Inget San Marino x 10
När världsrankningen plötsligt ligger till grund för kvalet öppnas nya möjligheter för träningsmatcherna. Poängmässigt skulle Sverige troligen tjäna på att Lars Lagerbäck och Roland Andersson bara valde uselt motstånd och alltid kallade hem storstjärnorna.”
I mitt inlägg visade jag att det är ytterst marginellt som man kan förbättra sin ranking genom att slå San Marino i träningslandskamp. 196 vinster mot San Marino i Träningslandskamper motsvarar en vinst mot Tyskland i VM.
En vinst mot San Marino i Träningslandskamp ger 0,12 poäng, i dagsläget har Sverige 888 poäng.
Jag tycker inte att det framgår av svensk media, tycker verkligen du det?
Nya reglerna? I svensk media framställs det som helt nya regler som kommer att införas nu, som Sverige inte var medvetna om tidigare. Beslutet togs 2005. Tycker verkligen du att det framgår av svensk media?
Ingen här kollade källan, inte heller medierna.