2007-09-29, 09:23
Medlem
Håller på att bli tokig varje gång jag går in på mappar, eller efter en stund jag klickat mig igenom nåra mappar hänger sig datorn och jag får fram en ruta som ser ut såhär: http://img215.imageshack.us/my.php?image=explorju0.png

Någon som vet vad felet är och vad jag kan göra?
Citera
2007-09-29, 09:52
Medlem
Hmmmm, ingen aning riktigt. Men googlade lite och hittade denna länken:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000002683397

windows update är rekommenderat, men sen verkar det som att dll filer kan saknas..
Citera
2007-09-29, 09:53
Medlem
TurboBoosts avatar
Alltså, felet står ju i klartext.. IE som inte funkar som det ska (ovanligt ). Testa att uppdatera från winupdate eller nåt.

Jag förutsätter att det är rätt bild, rubriken säger att det är FEL rapport
Citera
2007-09-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Alltså, felet står ju i klartext.. IE som inte funkar som det ska (ovanligt ). Testa att uppdatera från winupdate eller nåt.

Jag förutsätter att det är rätt bild, rubriken säger att det är FEL rapport

hehe jo såg själv att det såg lite konstigt ut

Men kör update nu får se om det funkar.
Citera
2007-09-29, 15:43
Medlem
Explorer.exe är utforskaren, inte IE.
Citera
2007-09-29, 20:09
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Explorer.exe är utforskaren, inte IE.
Precis.

Minns inte hur det blir men om explorer dör kan du starta upp det manuellt genom att få upp aktivitetshanteraren > Kör och skriva explorer. (Alternativt Start > Kör
Citera
2007-09-29, 20:43
Medlem
927s avatar
byt visning i mappen/mapparna, rekomenderar detaljerad lista.
utforskaren klarar inte av förhandsgranskningen
Citera
2007-09-29, 20:50
Medlem
toonyys avatar
Jag har samma problem på min dator.
Räcker t.o.m att jag startar "Kontrollpanelen" så får jag det där skitmeddelandet och måste starta upp explorer.exe på nytt för att allt ska fungera normalt igen.
Har letat lääänge efter bot, men inte funnit något. Skulle vara tacksamt om någon vet vad som kan vara fel.
En Win-update löser inte heller problemet.
Citera
2007-09-30, 18:56
Medlem
Cooks avatar
Får det där problemet praktiskt taget varje gång jag ska stänga av eller starta om min dator.
Just när datorn ska till att starta om så larvar sig explorer och stöter på patrull, mycket irriterande faktiskt.

Enligt egen erfarenhet så är det bara omformatering som gäller mot såna tramsiga problem.
Citera
2007-10-01, 20:31
Medlem
Jag får det där meddelandet, och måste starta om explorer.exe, varje gång en .avi-fil markeras av mig. Det är som om datorn inte klarar av att läsa filtypen, och därför kollapsar explorer... däremot kan jag utan problem spela filerna i VLC. Obegripligt, i alla fall för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in