2007-09-28, 20:44
Bannlyst
Hallå hallå ! är lite nyfiken på hur alla ni andra kampsportare tränar konditionen ?.......

vad kör ni ? intervaller långdistans ?.

hur kör ni isåfall era intervaller OSV . tyckte det behövdes en tråd där man kan tipsa varandra om just detta för det är ju så att Så du tränar så fightas du med inte sant ??
Citera
2007-09-28, 23:16
Medlem
coffe_olbs avatar
försökte leta upp en film med matt hughes, där han visar hur han tränar.
hitta den och se på riktigt hård träning
Citera
2007-09-29, 10:13
Bannlyst
aafan...vet inte själv tycker jag inte det finns nngng riktigt hård konditions träning känns som man kan klara av det mesta ;D
Citera
2007-10-03, 07:59
Medlem
en_snubbe1s avatar
Här har du hans träningschema
http://www.matt-hughes.com/blog/training-diet/
Citera
2007-10-03, 09:58
Medlem
Intervaller bryter ner benmusklerna mindre än långdistans och ger en bra kondition ändå
Citera
2007-10-03, 18:44
Medlem
Med intervallträning så får man resultat snabbare. Löpning tycker jag är bra för att underhålla flåset, att inte tappa det med andra ord. +5 minuter på mitsar i högt tempo är bra, intervalllöpning eller olika "stationer" med övningar i högt tempo är bra metoder för att öka sitt flås relativt fort.
Citera
2007-10-05, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
Här har du hans träningschema
http://www.matt-hughes.com/blog/training-diet/

faktiskt inte farligt ! tränar ungefär samma, men innan tränade jag mycket mer (Mer än han med) men märkte att det var bättre att träna smart!.....ooohh så kaxigt
Citera
2007-10-05, 17:33
Medlem
Brukar springa till några trampor(1km typ) och sen springa i dessa tills jag är helt slut i benen och sen jogga sakta tillbaka. Vet inte om det är speciellt bra men tycker det funkar.
Citera
2007-10-06, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Brukar springa till några trampor(1km typ) och sen springa i dessa tills jag är helt slut i benen och sen jogga sakta tillbaka. Vet inte om det är speciellt bra men tycker det funkar.
¨

Nej det är skiit bra ....har också tänkt börja med trappor har bara kört vanliga intervaller mellan stolpar och back intervaller annars men trappor har jag inte kört......hur brukar du köra ? kör du efter hur många upp och ner du orkar bara eller du har det inplanerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in