2007-09-28, 10:51
Bannlyst
Kanske kass rubrik men det jag menar är att det finns en recycle your stuff tråd.
Tycker det skulle vara kul om det fanns en tråd där medlemarna här på flashback kan byta saker med varandra. Vad säger ni?
Citera
2007-09-28, 11:15
Medlem
tjaboooos avatar
Grejen är att de skulle inte funka, de skulle komma 300pers som vill byta ett trasigt tangentbord mot en flong ny bärbar dator blandat med folk som vill byta en cykelpedal mot en hayabusa :/
Citera
2007-09-28, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Grejen är att de skulle inte funka, de skulle komma 300pers som vill byta ett trasigt tangentbord mot en flong ny bärbar dator blandat med folk som vill byta en cykelpedal mot en hayabusa :/

Tänkte inte så långt får väl skylla på att jag inte sovit nåt inatt
Citera
2007-09-28, 11:34
Medlem
tjaboooos avatar
Sova... va är de för nåt

SKämt osidå men har funnits önskas-trådar i RYC och är skrämmande få som va seriösa vilket är synd.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=460859&highlight=recycle
http://www.flashback.org/showthread.php?t=441971&highlight=recycle
http://www.flashback.org/showthread.php?t=440636&highlight=recycle
Citera
2007-09-28, 12:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
ja det är synd att det inte funkar, men som sagt; inga bytes eller önskas i RYS som det ser ut nu!
Citera
2007-09-28, 17:04
Medlem
tjaboooos avatar
Antar det är för mycket arbete men en önskas-avdelning för inbjudna kanske kan va nåt ?
Citera
2007-09-29, 00:26
Bannlyst
Ja en sån tråd hade varit bra ex '' Byter min cykel mot något roligt kom med förslag'' något i den stilen ?
Citera
2007-09-29, 12:28
Medlem
Krafses avatar
Vad sägs om 100 inlägg och 6 månaders medlemsskap innan önskas/bytes-forumet låses upp? Då slipper man de allra värsta skitungarna.

Är det värt att prova kanske?
Citera
2007-09-29, 12:35
Bannlyst
Finns inte en chans att bytes/önskas skulle funka, de reglerna finns inte som skulle stävja alla fjortisar som gamar sig över allt som är gratis.. Enda som skulle ha potential att öht funka är om man införde ett system så den som gett bort typ fem värdefulla föremål i rys fick en önskan, och vem kan hålla reda på sånt? Skulle man bara ha fem föremål och sen kvitto skulle gamsnorungarna skänka bort fem tändstickor och leva faan för att de inte får önska sig en ny dator..

nät-tiggare borde det vara skåttpengar på..
Citera
2007-09-29, 12:42
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Finns inte en chans att bytes/önskas skulle funka, de reglerna finns inte som skulle stävja alla fjortisar som gamar sig över allt som är gratis.. Enda som skulle ha potential att öht funka är om man införde ett system så den som gett bort typ fem värdefulla föremål i rys fick en önskan, och vem kan hålla reda på sånt? Skulle man bara ha fem föremål och sen kvitto skulle gamsnorungarna skänka bort fem tändstickor och leva faan för att de inte får önska sig en ny dator..

nät-tiggare borde det vara skåttpengar på..
*skott*
Men ja du har nog rätt, det skulle nog inte funka.

Edit: Iofs så skulle man kunna sätta en riktig hardcore-mod där, en som bara PANG! Banned!
Citera
2007-09-29, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
*skott*

Men ja du har nog rätt, det skulle nog inte funka. Iofs så skulle man kunna sätta en riktig hardcore-mod där, en som bara PANG! Banned!
Det är synd att det inte funkar, att ett miniklientel sabbar. Just rys har en grym potential med så många medlemmar som fb har, tänk möjligheten att kunna efterlysa hard-to-get-prylar, t ex gamla processorer som inte går att få tag på men folk har sitter i sina lik i garderoben och de får betala för att skrota, eller en vevstake till en stjärnmotor.. listan kan göras lång..

Jag tror också att många är som mig, de vill inte skänka nåt i rys pga folk som bara ska ha för att det är gratis, inte för att de behöver det.. typ som att de har tvångstankar om att vara först och inte låta andra få nåt..
Citera
2007-09-29, 13:05
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Det är synd att det inte funkar, att ett miniklientel sabbar. Just rys har en grym potential med så många medlemmar som fb har, tänk möjligheten att kunna efterlysa hard-to-get-prylar, t ex gamla processorer som inte går att få tag på men folk har sitter i sina lik i garderoben och de får betala för att skrota, eller en vevstake till en stjärnmotor.. listan kan göras lång..

Jag tror också att många är som mig, de vill inte skänka nåt i rys pga folk som bara ska ha för att det är gratis, inte för att de behöver det.. typ som att de har tvångstankar om att vara först och inte låta andra få nåt..
Ja, du verkar erfaren!
Nejmen fan, det stämmer nog ganska exakt det du säger, vilket är väldigt synd. Fan att de ska tramsa sönder bra forum sådär.
Men ändå, 100 inlägg och 6 månader samt en helt vansinnig mod som endast behöver hålla koll på RYS, då måste det väl fungera?
Hade "önskas" bra moderering när det fanns? Något säger mig att det kan ha varit dåligt med det, är ju fortfarande en massa tramstrådar i skänkes liksom, och moderatorantalet har väl stigit ganska mycket sen det forumet försvann?
Vad tror ni mods eller admin, kommer önskasavdelningen någonsin att öppna igen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in