Hej!
Jag är helt ny här, och det slog mig att det verkar finnas en hel del vettigt mac-folk här och nu har jag två frågor:
1. Jag har roat mig(?) med att söka efter hyfsat ny Hypercard-relaterad information på nätet ganska länge nu, och resultaten är ganska nedslående

och nu undrar jag om någon här har något länk-tips till någon fin sida/forum som det har skrivits på senaste, säg 5 åren? Kanske rent av någon FB user som sysslar med hypercard?
2. Och här till mitt problem: Apple slutade sälja HC för ca 3 år sen och de har varit ovänliga nog att inte lägga lägga upp programmet gratis på sin hemsida (förutom "Hypercard Player", en uppspelare för HC-buntar) och jag kan banne mig inte hitta den sista versionen av HC som släpptes (2.4). Har någon på FB en aning om var jag kan hitta det, eller någon som har det och vill sälja det till mig?
För er som inte vet vad hypercard är för något så är det enligt mig den bästa programutvecklings-plattformen någonsin
http://en.wikipedia.org/wiki/HyperCard och jag vill så gärna ha sista versionen när jag sitter framför min cancerstrålande Mac SE och "programmerar"
Någon?