Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-27, 21:47
Medlem
Hispers avatar
Jag är lycklig(?) ägare till en Mac Classic som förvisso fungerar, installerat OS och lite program. Jag köpte den på jobbet utan tillgång till originaldisketter på vare sig OS eller de ingående programmen. Maskinen i sig är ju väldigt söt och pryder sin plats till skillnad från många av dagen datorer.

Men nu kommer jag till mina problem. Om jag skulle vilja få tag på OS för att ha i reserv, var hittar jag? Om jag hittar och laddar ned, hur få över på diskett? Jag misstänker att det finns entusiastsiter som tar upp detta men jag skulle uppskatta om någon kunde rekommendera någon site eller kanske tom sitter på egna kunskaper.
Citera
2007-09-27, 22:18
Medlem
På Apples hemsida kan du ladda ner System 6 och 7 alldeles gratis. Sexan får plats på ett par disketter, sjuan behöver ett helt gäng. System 6 är finfina grejer.

Den maskinen du har är ju lite speciell -- den har system 6 på en ROM-krets. Prova att hålla Kringla-HalvBadbalja-X-O nedtryckta när du startar och se vad som händer.
Citera
2007-09-28, 00:26
Medlem
systems avatar
Jag har OS 8.5 ouppackat i originalkartong någonstans tror jag.. Är du intresserad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in