Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
*bump*
Någon libanes här på forumet?
Jag är halv libanes och åkte till Libanon denna sommar för första gången, var väldigt skeptiskt innan resan. Trodde att det var ett land som vilket annat arabland dvs kaos, hjärndöda personer och sprängda byggnader. Blev HELT jävla överraskad! Fint som fan och jävligt trevligt folk (Jag ser ut som en polack lol). Min farsa är drus så vi var mest i Ramlieh och Chweifat men vi reste runt lite hursom. Maten är god och billig, vi var 10 pers och käka för kanske 250-400 dollar (stor prisskillnad på vissa restauranger, dvs turistfällor) men observera att vi fick så mycket mat på bordet att vi var tvungna att byta bord mellan varmrätt och efterrätt osv.
Cigaretter och sprit är nästan gratis.
Det enda negativa jag märkte av resan var Baal'bek och alla jävla Hizbollah horungar som har förstört Libanon. Jag läste att någon skrev nåt om Estlänningarna som blev kidnappade på föregående sida. Ville bara säga att jag var i Baal'bek då det hände och som jag förstod det så blev dom rånade och kidnappade i någon dag?
En till grej också om man ska resa runt i Libanon. Det är jävligt många militära utposter på vägarna, kanske var 5:e km. Detta är för att kolla till folk men för turister så är det inga problem.
(varenda jävel har vapen hemma, fick skjuta lite med kalashnikov

)
Fråga på!