2007-09-27, 18:33
Medlem
Hej, jag har en bärbar som jag vill ansluta till min tv och jag har VGA kabel den där blåa med skruvar i. När jag inte har kopplat datorn till tv så kan jag kolla på till ex prison.break.s03e02.720p.hdtv.x264-ctu. Men när jag kopplar datorn till tv:n så går det inte och kolla på den, då de hackar som f*n. Och min tv är hyfsad ny detär en samsung LCD 40 tummare så borde gå och spela
prison.break.s03e02.720p.hdtv.x264-ctu. För andra filmer går och spela till ex vanliga dvd r filmer går och spela utan problem men när det gäller hd så går det inte och jag undrar om det är nån som kan hjälpa mig.

tacksam för svar.
Citera
2007-09-27, 21:38
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså. Jodå det är bilder på både datorn och på TV:n - i bästa fall, men ...

*Bild=>Dator*

/Mod
Citera
2007-09-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejnej
Hej, jag har en bärbar som jag vill ansluta till min tv och jag har VGA kabel den där blåa med skruvar i. När jag inte har kopplat datorn till tv så kan jag kolla på till ex prison.break.s03e02.720p.hdtv.x264-ctu. Men när jag kopplar datorn till tv:n så går det inte och kolla på den, då de hackar som f*n. Och min tv är hyfsad ny detär en samsung LCD 40 tummare så borde gå och spela
prison.break.s03e02.720p.hdtv.x264-ctu. För andra filmer går och spela till ex vanliga dvd r filmer går och spela utan problem men när det gäller hd så går det inte och jag undrar om det är nån som kan hjälpa mig.

tacksam för svar.

Vad har du för grafikkort/processor? Det kanske inte klarar av att skala upp bilden så stort? bara en tanke..
Citera
2007-09-28, 12:57
Medlem
Använder du VGA kabeln? Du har inte möjlighet att köra s-video eller liknande?
Citera
2007-09-28, 18:50
Medlem
tror nog inte s-video kabel gör det hela bättre, blir nog för hög upplösning för den ingången...
jag tror det är system prestandan som lackar... klämma ut 2 skärmar med hög upplösning... är det hd tv?
Citera
2007-09-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer tfa
tror nog inte s-video kabel gör det hela bättre, blir nog för hög upplösning för den ingången...
jag tror det är system prestandan som lackar... klämma ut 2 skärmar med hög upplösning... är det hd tv?

aa jag använder en VGA kabel och min tv har HD ready.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in