2007-09-27, 15:59
Bannlyst
Jag hller p att installera XP pro p en dator hr hemma. Jag stoppade i skivan och allt funkade som det skulle. Sen nr alla filer hade kopierats skulle den starta om och efter det var det som frn brjan igen. Har provat flera gnger men med samma resultat.
Efter omstarten beter den sig som om jag aldrig hade pbrjat installationen. Vad r fel?
Citera
2007-09-27, 16:13
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemulenavPjatt
Jag hller p att installera XP pro p en dator hr hemma. Jag stoppade i skivan och allt funkade som det skulle. Sen nr alla filer hade kopierats skulle den starta om och efter det var det som frn brjan igen. Har provat flera gnger men med samma resultat.
Efter omstarten beter den sig som om jag aldrig hade pbrjat installationen. Vad r fel?
Trycker du p valfri tangent som det str, efter att den kopierat allt och startat om sig?
Citera
2007-09-27, 16:15
Medlem
antagonistens avatar
Innan den startar om s kommer det ju upp en timer p 20 sekunder eller vad det r, och d ska du plocka ur skivan.
Sen startar datorn om och installationen fortstter.
Citera
2007-09-27, 17:44
Bannlyst
Innan den startar om sger den till att jag ska ta up eventuell diskett ur enhet A: . Gr jag det s fr jag bara upp felaktig "Boot.ini - Startar frn c:\Windows\.
Och d str den bara och starta om hela tiden.

Det kommer inte upp att jag ska trycka p valfri tangent nr jag har installerat allt och startat om.
Citera
2007-09-27, 18:07
Medlem
Boukas avatar
r det en crackad XP-skiva?
Citera
2007-09-27, 18:14
Bannlyst
Jepp, men den har fungerat frr
Citera
2007-09-27, 18:23
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemulenavPjatt
Innan den startar om sger den till att jag ska ta up eventuell diskett ur enhet A: . Gr jag det s fr jag bara upp felaktig "Boot.ini - Startar frn c:\Windows\
Har du ngon diskett i diskettstationen?
Nr det str s ska du ta ut skivan, och nr datorn startas om fortstter installationen.
Citera
2007-09-27, 19:22
Bannlyst
Det finns ingen diskettstation. Nr jag tar ur CDn nr det dr meddelandet kommer startas ju datorn om och d kommer
"Felaktig boot.ini startar frn c:\windows\" och sen startar den bara om hela tiden
har provat med en annan skiva med samma resultat.
Citera
2007-09-28, 07:12
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Kan det vara s att det r instllt i bios att datorn ska boota frn cd/dvd'n kanske? Eller att det r ngot annat knas med bootordningen. I.s.f. bara att byta s att den bootar frn hdd'n.

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in