2007-09-27, 11:21
Medlem
Jag tycker tveklöst David Beckham. Kolla in det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=adYgHunQEl0&mode=related&search=.
Han är den bästa under den tiden jag varit fotbollsintresserad, jag var inte med under 80- och 70-talet men har sett klipp på bl a Platini, Ronald Koeman, Maradona, Zico och så vidare. De som konkurrerar med Beckham i min mening är främst Juninho (Lyon), Ronaldinho, Fernando Hierro och Riquelme. Har säkert glömt någon jättelirare men Beckham är i alla fall solklar etta på min lista. En av de bästa i fotbollsvärlden genom tiderna.
Citera
2007-09-27, 11:36
Bannlyst
Du väl glömt Sinisa Mihajlovic iaf. Han brukar väl nämnas bland de bättre frisparksläggarna. Min personliga favorit är Koeman.
Citera
2007-09-27, 11:38
Medlem
Crookens avatar
Eder var väl "rätt" ok också?

Sånna här trådar blir väldigt konstiga dock, då det är lätt att argumentera för Beckham, Carlos och alla dagens spelare då deras mål finns på TV/Internet så alla kan se.
Något som vi inte kunde göra annat än under VM för alla äldre spelare
Citera
2007-09-27, 11:41
Medlem
A.L.Vs avatar
Jag måste hålla med att han är den bäste, sen har massor av spelare gjort någon ruskigt snygg frispark men inte så många mästerliga under så många år!
Ni som har andra att utse lägg gärna till klipp ni oxå så vi får se snygga mål.
Citera
2007-09-27, 11:52
Medlem
Treehorns avatar
Mihajlovic får min röst, men nu mera finns det ganska många duktiga frisparksskyttar utvecklingen har helt klart gått framåt.
Citera
2007-09-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Du väl glömt Sinisa Mihajlovic iaf. Han brukar väl nämnas bland de bättre frisparksläggarna. Min personliga favorit är Koeman.
Definitivt! Hade en suverän vänsterfot på tungan. Han och Juniho är väl de som är närmast bakom Beckham. Fan vad bra Mihajlovic var ändå... Nu blir jag lite tveksam faktiskt. Ne man kan ju inte ändra sig, Becks står fast.
Framförallt för hans förmåga att avgöra i viktiga lägen, Sinisa föll oftast när det var viktigt.
Citera
2007-09-27, 11:57
Medlem
P.Gs avatar
Beckhams högerdoja är inte att leka med. Ronaldinho, Juninho och Mihajlovic kommer inte långt efter. Koemans bössa var förvisso imponerande men där var det mer fråga om kraft än teknik tycker jag.

Den som nämner Carlos i detta sammanhang åker på prygel.

Edit: är det någon som hittar bilder på Mihajlovic frisparks-hattrick förresten?
Citera
2007-09-27, 12:00
Medlem
56ks avatar
Juninho i Lyon, jag har sett ett par frisparks mål av han.
men helt klart david beckham som trådskaparen nämnde
80,70 samt tidigt 90tal har jag ingen större koll
Citera
2007-09-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Eder var väl "rätt" ok också?

Sånna här trådar blir väldigt konstiga dock, då det är lätt att argumentera för Beckham, Carlos och alla dagens spelare då deras mål finns på TV/Internet så alla kan se.
Något som vi inte kunde göra annat än under VM för alla äldre spelare
Definitivt. Eder har jag inte sett knappt förutom ur SVTs arkiv så jag förstår dig. Ni från det gamla gardet får gärna argumentera för era favoriter.
Citera
2007-09-27, 12:10
Medlem
Treehorns avatar
Rivaldo var ganska hyffsad också men kanske inte världens bästa...

Pirlo är duglig också
Citera
2007-09-27, 12:40
Medlem
Quorthons avatar
David Beckham
Beckham var inte bara duktig på att slå frisparkar direkt i mål utan även hårt skruvade inlägg. Juninho har ju en speciell frisparksteknik, men den är ju inte funktionell annat än till att slå direkt på mål. Av de 10 snyggaste frisparkar jag sett så har Beckham stått för säkert hälften av dom.

Shunsuke Nakamura är en till favorit bland frisparksskyttar.
Citera
2007-09-27, 12:54
Medlem
Brottardockans avatar
Fem bästa enligt mig...

1. Juninho
2. Beckham
3. Mihajlovic
4. Carlos, endast på grund av hans frispark i för-vm 97(?)
5. Ronaldinho

Sen finns det en Holländare(tror jag, alt. holländsk klubb) som har en jävla slägga. Han är rätt kass för övrigt, så han är inte ordinarie i sitt klubblag. Kan inte komma på vad han heter, någon som har någon aning om vem jag menar? Har för mig att han är rätt storväxt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in