2007-09-27, 09:01
Medlem
Groutsides avatar
Nåja - det gnälls lite hela tiden om hur dålig sökfunktionen är och lite extra nu när den är nere.

Jag la upp en sida, här är den. Man kan välja om det är flashback eller nätet som ska sökas. Använder Googles tjänst, man slipper skriva in site: hela tiden, och slipper profilerna i resultatet. Och får en fin logga på köpet.

Länk

Tycker ni att denna passar bättre i papperskorgen eller länktips får det väl bli så. Sorry isf.

//G.Side
Citera
2007-09-27, 12:55
Medlem
toMishs avatar
Bra initativ, men jag kommer nog fortfarande hålla mig till site:.
Citera
2007-09-27, 17:16
Moderator
vfs avatar
Kanon, den blir bokmärke hos mig, tack.
Citera
2007-09-27, 17:19
Medlem
Tackar! Den länken kommer att användas flitigt.
Citera
2007-09-27, 17:36
Medlem
><((((°>s avatar
ehhrrmm http://en.wikipedia.org/wiki/Google_and_privacy_issues
Citera
2007-09-27, 17:54
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
ehhrrmm http://en.wikipedia.org/wiki/Google_and_privacy_issues

Säg vad du vill ha sagt istället för att länka till en lång artikel från wikipedia. Jag tänker inte läsa igenom all kritik riktad mot google, citera istället delen du vill att vi ska läsa.
Citera
2007-09-27, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groutside
Nåja - det gnälls lite hela tiden om hur dålig sökfunktionen är och lite extra nu när den är nere.

Jag la upp en sida, här är den. Man kan välja om det är flashback eller nätet som ska sökas. Använder Googles tjänst, man slipper skriva in site: hela tiden, och slipper profilerna i resultatet. Och får en fin logga på köpet.

Länk

Tycker ni att denna passar bättre i papperskorgen eller länktips får det väl bli så. Sorry isf.

//G.Side
Not Found

The requested URL /rules/fbo6.jpg;LH:100;LP:1;GFNT: was not found on this server.

Vad har hänt?
Han inte ens testa sidan.
Citera
2007-09-27, 18:11
Medlem
><((((°>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Säg vad du vill ha sagt istället för att länka till en lång artikel från wikipedia. Jag tänker inte läsa igenom all kritik riktad mot google, citera istället delen du vill att vi ska läsa.

Critics have pointed out the dangers and privacy implications of having a centrally-located, widely popular data warehouse of millions of Internet users' searches, and how under controversial existing U.S. law, Google can be forced to hand over all such information to the U.S. government, or any other government of a country which Google serves.[3]

It has been claimed that Google infringes the privacy of visitors by uniquely identifying them using cookies which are used to track Web users' search history. The cookies possess notably distant expiration dates and it is claimed users' searches are recorded without permission for advertising purposes. In response Google claims cookies are necessary to maintain user preferences between sessions and offer other search features. The use of cookies with such distant expiration dates is common.

/

European Union (EU) data protection officials (The Article 29 working party who advise the EU on privacy policy) have written to Google asking the company to justify its policy of keeping information on individuals’ internet searches for up to two years. The letter questioned whether Google has “fulfilled all the necessary requirements” on the EU laws concerning data protection [8]. The probe by the EU into the data protection issue, as of 24 May, 2007 is continuing. On 1 June Google admitted its privacy policy is vague
Citera
2007-09-27, 18:21
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Not Found

The requested URL /rules/fbo6.jpg;LH:100;LP:1;GFNT: was not found on this server.

Vad har hänt?

Vad sökte du på?

Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
...

Tack, men jag är inte rädd för att google vet var jag har surfat.
Citera
2007-09-27, 18:23
Bannlyst
Citat:
Vad sökte du på?
Jag tryckte på länken i första inlägget, inget mer.
Citera
2007-09-27, 18:29
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Jag tryckte på länken i första inlägget, inget mer.

För mig fungerade det.
Citera
2007-09-27, 18:29
Medlem
Groutsides avatar
Citat:
Not Found

Vad har hänt?
Fungerar den inte för dig? Såhär ser den ut:
http://i20.tinypic.com/w0gp75.jpg
Testa igen om en stund kanske

Citat:
Jag tänker inte läsa igenom all kritik riktad mot google, citera istället delen du vill att vi ska läsa.

H*n syftar antagligen på att Google lagrar en cookie i din dator för att leverera relevanta annonser utifrån din sökhistorik (alltid; oavsett om det är "min" sida eller "den vanliga") (de är samma sida egentligen).
Ett enkelt sätt att komma runt det, är att använda Firefox med tillägget "Customize google"; om man tycker det är viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in