2007-09-27, 00:48
Medlem
Flytande_argots avatar
Kom och tänka på en sak som skulle kunna vara rätt användbart, fast jag vet inte hur svårt det är att genomföra. Det är typ att när någon postar en tråd om ett ämne, låt oss säga en rolig länk om en kvinna som spyr i direktsänding och denna redan finns här i en tråd så borde man kunna få som en liten dialogruta:

"Länken du försöker posta finns redan postad här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=549067
Är du säker på att du vill posta den igen?"

Eller om någon gör ett kort meddelande i stil med: "Någon som vet var jag kan köpa majafrön?" så får man responsen:
"Nybörjarfrågor om frön och strains ställs i denna tråd:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=442512
Är du säker på att du vill posta inlägget?"

Vet inte hur drygt detta skulle uppfattas eller hur svårt det skulle vara att få till men det var bara en tanke som slog mig precis nyss.
Citera
2007-09-27, 00:54
Moderator
Humbugs avatar
Kan inte så mycket om detta, men skulle det inte finnas en risk att forumet blev väldigt segt om det vid varje nytt inlägg skulle söka igenom samtliga som postats sen urminnes tider?
Citera
2007-09-27, 01:02
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Kan inte så mycket om detta, men skulle det inte finnas en risk att forumet blev väldigt segt om det vid varje nytt inlägg skulle söka igenom samtliga som postats sen urminnes tider?
Tänkte det också. Plus att det skulle bli jävligt drygt för programmeraren som skulle bli tvungen att skriva alla möjliga meningar som kan tänkas passa in.
Citera
2007-09-27, 03:47
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Precis, skulle kräva en jäääävla avancerad sökmotor. Därmed inte sagt att det kommer komma i frmatiden.

Förmodligen kommer vi i framtiden tvingas söka svar på frågor utan att ta intryck från andra människor, precis vad som håller på att hända på flashback idag, enligt mig.
Citera
2007-09-27, 04:59
Medlem
_killahs avatar
En sådan sökfunktion skulle kanske kunna fixas.

Men med tanke på att de inte ens kan hålla vanliga sök igång så tvivlar jag
Fast det vore perfekt.
Citera
2007-09-27, 05:21
Medlem
Rauzs avatar
Skulle ju räcka med en funktion som täckte de ~200 vanligaste trådstarterna.
Dessutom skulle den ju bara behövas vid nya trådstarter, kan inte bli oftare än någon gång i minuten?

Hursomhelst tror jag inte det är riktigt så enkelt att lägga till funktioner i vBulletin.
Citera
2007-09-27, 08:36
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Det finns en färdig 'sådan plugin till vbulletin. Men, Flashback kommer antagligen inte implementera den eftersom den belastar servern för mycket.
Citera
2007-09-27, 16:04
Medlem
sinologens avatar
Det hade varit fint som snus det. Men jag antar att de som sitter och korspostar och dylikt skulle välja att posta ändå... de är ju också människor fast bara lite sämre sådana.
Citera
2007-09-27, 16:37
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Det hade varit fint som snus det. Men jag antar att de som sitter och korspostar och dylikt skulle välja att posta ändå... de är ju också människor fast bara lite sämre sådana.

Precis, mänsklig dumhet kommer aldrig att kunna programmeras bort.
Citera
2007-09-27, 19:24
Medlem
Groutsides avatar
Skulle det fungera med en sökmotor som helt enkelt indexerar alla postade länkar, och matchar de nya (när ett inlägg med länk postas) mot databasen över de befintliga? Det kan väl inte vara så svårt.
Lite som när man på Blocket lägger in en annons för en dator / programvara: då kollar den om texten "programvaran är original" finns med, och låter dig inte posta annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in