Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-27, 00:03
Bannlyst
Jag har lite problem med att föra över bilder från kameran till datorn.

När jag tagit en bild och kopplar in kameran i datorn så visar datorn bilder som sedan länge är raderade. Jag har raderat dem både från kameran och från mappen på datorn som visar bilderna som finns i kameran.
De nya bilderna, som finns i kameran, visas inte i datorn.

Det hände bara helt plötsligt, det har fungerat perfekt tidigare, har inte installerat någon skiva som följde med kameran heller, har ingen aning om var den är.

Men eftersom det fungerat tidigare borde det väl inte bara sluta fungera sådär?
Nån som har en idé på varför det blivit såhär och vad jag ska göra åt saken?
Citera
2007-09-27, 12:39
Medlem
jamesbondes avatar
Prova att formatera om minneskortet i kameran - den funktionen finns nog inbyggd i alla kameror.
Citera
2007-09-27, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Prova att formatera om minneskortet i kameran - den funktionen finns nog inbyggd i alla kameror.
Nää, det fungerade inte Men nu ser jag endast en gammal bild på datorn, de andra försvann..
Citera
2007-09-28, 11:13
Medlem
platons avatar
Tagit lite "semesterbilder"?

Jag skulle kunna tänka mig att det program du importerar bilderna med använder sig av en temporär katalog som inte rensas mellan sessionerna. Leta rätt på den och töm den så är nog problemet löst...
Citera
2007-09-28, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av platon
Tagit lite "semesterbilder"?

Jag skulle kunna tänka mig att det program du importerar bilderna med använder sig av en temporär katalog som inte rensas mellan sessionerna. Leta rätt på den och töm den så är nog problemet löst...
ja det lät ju lätt
men jag får väl försöka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in