2007-09-26, 23:24
Bannlyst
Hej!

Kollade runt lite grann på gamla forum, letade efter grejer som hade med "carding" att göra och upptäckte att det hade arkiverats.. Varför försvinner progressiva forum? Och vad är det som avgör när ämnesområdet är totalt avhandlat?
Vore schysst att veta...

Tack på förhand!

Mvh/ Sweetbird
Citera
2007-09-26, 23:39
Medlem
tjaboooos avatar
Vissa forum arkiveras när ämnet inte längre är aktuellt men även pga trams.

En gång i tiden fanns det en avdelning som hette underground som har mycket intressant men i slutet handla dom flesta trådar hur man knäckte tuggummiautomater vilket är tämligen meningslöst att diskutera och då arkiverades forumet då kvaliten på diskussionerna var så extremt låg.
Citera
2007-09-27, 03:53
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Vissa forum arkiveras när ämnet inte längre är aktuellt men även pga trams.

En gång i tiden fanns det en avdelning som hette underground som har mycket intressant men i slutet handla dom flesta trådar hur man knäckte tuggummiautomater vilket är tämligen meningslöst att diskutera och då arkiverades forumet då kvaliten på diskussionerna var så extremt låg.

"En gång i tiden"....Det var knappast länge sedan!

Emedan det forumet hade många tramsiga trådar, fanns där ett viktigt budskap: Ingenting är för hemskt för att tala om.

Nåväl: Ontopic: Carding ses väl helt enkelt inte som PK/aktuellt längre.
Citera
2007-09-27, 03:58
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outlaw&Folkhem
Det var knappast länge sedan!
Över 1år sen.
Citera
2007-09-27, 04:00
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Över 1år sen.

Ojoj, är det vad du klassar som länge?

Nja, offtopic.
Citera
2007-09-27, 12:13
Bannlyst
OK! Tack så mycket för svaren
Citera
2007-09-27, 12:22
Medlem
Resistances avatar
Outlaw&Folkhem:
För helvete! Lugna dig ett par hekto med den där smileyn. Två inlägg och du har redan överanvänt den.
Citera
2007-09-27, 15:45
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outlaw&Folkhem
Nåväl: Ontopic: Carding ses väl helt enkelt inte som PK/aktuellt längre.
Då var det användarna som ansåg det isåfall, carding stängdes nämligen pga för låg aktivitet. ""

Till TS: Det finns en del faktorer som gör att vi arkiverar en avdelning; ämnet är tillfälligt aktuellt men kallnar snabbt (muhammedbilderna), ämnet saknar användarintresse (carding), ämnet tramsas sönder (underground), ämnet täcks upp av andra befintliga ämnen (underground igen, där de seriösa trådarna passa lika bra i krim).

Det finns samtidigt möjlighet att få tillbaka ämnet såklart, om det helt plötsligt poppar upp trådar till höger och vänster o carding så blir situationen ohållbar och det blir mer överskådligt att samla allt på ett och samma ställe, då kommer carding lyftas upp igen. För att knyta samman det hela så är det just det som skiljerunderground från till exempel carding, vi kommer inte starta ett forum bara för att det blir massa mer tramsande om hur man knäcker tuggumiautomater...
Citera
2007-09-27, 20:09
Medlem
Haecceitys avatar
Jag lägger min röst på admin, en del forum har försvunnit trots "kraftiga" protester från "överanvändare". Bra.
Citera
2007-09-27, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Jag lägger min röst på admin, en del forum har försvunnit trots "kraftiga" protester från "överanvändare". Bra.
Jag också, bekvämast så
Citera
2007-09-27, 20:53
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity

Vilka då?
Citera
2007-09-27, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Vilka då?
tex
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=33
Citera
  • 1
  • 2