2007-09-26, 21:49
Medlem
Sobbes avatar
När jag ska gå in på vissa sidor, ex TPB, sp kommer der bara fram en svart ruta som det står this website has been blocked by netgear firewall. Va fan är det? och hur gör man så att man kommer in på de sidorna igen?
Citera
2007-09-26, 22:20
Medlem
Son of Foxs avatar
Nu har du inte skrivit vilken Netgearrouter det handlar om, men rent allmänt behöver du surfa in i routern och ändra vilka sidor du får besöka. Vanligtvis finns routern på 192.168.0.1. Username: Admin och password: password är default om jag inte är helt ute och seglar...

/Son of Fox

Edit: Så här kan det se ut: http://img65.imageshack.us/img65/104...arblockhv7.png
Citera
2007-09-27, 09:38
Medlem
Sobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Son of Fox
Nu har du inte skrivit vilken Netgearrouter det handlar om, men rent allmänt behöver du surfa in i routern och ändra vilka sidor du får besöka. Vanligtvis finns routern på 192.168.0.1. Username: Admin och password: password är default om jag inte är helt ute och seglar...

/Son of Fox

Edit: Så här kan det se ut: http://img65.imageshack.us/img65/104...arblockhv7.png

OK, tackar.

Funkar annars om jag kör över tor, men datorn blir så seg av det.

Edit: Hur surfar man in i routern då?
Citera
2007-09-27, 10:24
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobbe
OK, tackar.

Funkar annars om jag kör över tor, men datorn blir så seg av det.

Edit: Hur surfar man in i routern då?
Skriv 192.168.0.1. i webbläsarns adressfält så kommer du in, användarnamnet är vanligtvis admin och lösenordet password.
Citera
2007-09-27, 11:38
Medlem
Sobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Skriv 192.168.0.1. i webbläsarns adressfält så kommer du in, användarnamnet är vanligtvis admin och lösenordet password.

Tackar
Citera
2007-10-05, 08:50
Medlem
Om admin har ändrat lösen, hur kommer man åt sidan då?
Citera
2007-10-05, 09:17
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeKallarMigAnal
Om admin har ändrat lösen, hur kommer man åt sidan då?

Vet inte hur avancerad brandväggen är men testa om du kan surfa på ip-nummer.
Har du fysisk åtkomst till brandväggen finns det åtminstone på deras kombinerade firewall/adsl/routrar ett litet hål där man kan peta med ett gem för att få in fabriksinställningarna.

Tror dock inte att administratören skulle uppskatta detta "skämt"

// Dempa
Citera
2007-10-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Vet inte hur avancerad brandväggen är men testa om du kan surfa på ip-nummer.
Har du fysisk åtkomst till brandväggen finns det åtminstone på deras kombinerade firewall/adsl/routrar ett litet hål där man kan peta med ett gem för att få in fabriksinställningarna.

Tror dock inte att administratören skulle uppskatta detta "skämt"

// Dempa

"Låtsas" att jag är en idiot som itne förstår mig på datorer en kort stund bara. HUR KOMMER JAG ÅT HANS LÖSEN?

Hehe, det äringet skämt, det är blodigt allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in