• 1
  • 2
2014-04-09, 21:31
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
1,5 liter röd mjölk = 900 kalorier
1 matsked olivolja = ca 120 kalorier
400 gram havregryn = 1480 kalorier
C-vitamintillskott
Omega 3-tillskott/fiskolja med omega 3 (behöver inte ätas varje dag)
Lite salt

Detta är vad du äter varje dag och då får du i dig allt du behöver. Bra protein i mjölk som kompletterar proteinet i havregrynen. Mjölk innehåller allt man behöver förutom c-vitamin och järn som det finns rikligt av i havregryn. 2500 kalorier borde räcka för de flesta även om man motionerar, kan nog bli för mycket för många till och med så hur mycket havregryn man äter får anpassas efter behov.

Jag har inte stenkoll på priserna men en gissning är att detta skulle landa på 25-30 kronor om dagen. Mindre än 1000 kronor i månaden men kolla upp det själv innan du ger dig in på detta. Detta skulle man kunna leva hälsosamt på resten av livet men handlar det bara om att överleva under en period skulle man ju kunna leva billigare än så här och då skära ner på allt förutom havregrynen.

Edit: Jag ändrade om lite i listan.
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2014-04-09 kl. 21:57.
Citera
2014-04-10, 01:42
Medlem
christerys avatar
Hehe, jaga reda på en röd eller gul vagn på gatan, köp grillade spett för 15-20 baht, traska förbi mamas och köp med sticky rice. Big C eller tesco har ju vatten (1,5l för 9bht) eller från en påfyllnadsautomat 1b/l.

Landar runt 30b eller 6kr. Och då har man inte behov av ett eget kök, men dra till tjejens/killens hem och plocka ägg, grönsaker från trädgården och tigg till dig lite jams = 0 kr Fuknar ett tag, men sen blir dom less på cheap charlie.

Så jag slantar upp 6kr eller dubblar det till 12 kr för en måltid ibland.

Sen röker jag ju (snus är dyrt) så 8kr för 20 cigg går det åxå ibland.
Citera
2014-04-10, 02:16
Medlem
FrankTheMans avatar
Man måste äta gott! Mitt tips är att köpa hem några kryddor, håller länge och gör stor skillnad i den tråkiga budget maten.

Pasta med bacon t.ex, och lite grädde så det blir såsigt och gott.

Konservburk mat (krydda till dem!) Rekommenderar gulasch soppa i stora mängder

Gör en stor jävla gryta och frys in matlådor av det, gott som satan och räcker skitlänge!

EDIT: Slarva lite när jag läste TS första post. Trodde du hade det dåligt med pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in