2003-08-09, 22:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Just att judarna skulle vara ett unikt folkmord som de utger sig för. holucaust stavas juh numer med stort H nuförtiden. Kan tillägas att det går en död jude på 9 araber.

Hur myket skadestånd har zigenarna, jehovas vittnen, kommunister etc fått = 0. Där fick bankerna snabbt öppna upp stora kassan efter stora påtryckninar av judiska banker i USA. Det hette att pengarna skulle gå till förintelsens offer samt deras anhöriga. Så blev dock inte fallet pengarna gick direkt till ett antal organisationer. Som med godtycke delade ut pengar. Förintelsen förnekades indirekt av mr Eli Weizel själv pga han överskattade antalet överlevande grovt.

På så sätt höjer man säg över all kritik, kritisera en jude och folk säger Antisemit Nazist och allsköns smädelser ord efter dig. Det är ett mycket potent och utprövat vapen.

Så är judarna nån utsatt och svag grupp i dagens samhälle. Låt mig säga såhär 16 pers av 40 på top 40 listan av USAs rikaste är judar. 50% av nobelpristagarna i naturvetenskapliga ämnen är judar. Världens största bank imperium Rotschild + större delen av hollywood ägs helt av judar listan kan göras lång...

Jag tål kritik

Mizta
Citera
2003-08-10, 10:08
Medlem
Citat:
Jag tål kritik

[color=blue]Bra, kom då ihåg att Hets mot folkgrupp inte tolereras i detta forum. Jag fick stryka några delar av ditt inlägg just av den orsaken.[/color]
Citera
2003-08-11, 09:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Tiläggas kan att judarna har stort inflytande över massmedia. Det är
därför judar alltid är präktiga personer i filmer och tv-serier, medan araber är svartmuskiga bovar. Överhuvudtaget kan man anta att judarna har makten i USA. Varför skulle världen rikaste land annars fortsätta att pumpa in pengar i Israel, så att dessa kan fortsätta att invadera arabiskt territorium?
Citera
2003-08-11, 16:33
äldre konto (old)
Ej medlem
En korrekt iacktagelse. De stora film/tv produktions bolagen i USA har judiska CEO´s, styrelseordföranden. Som txm Time Warner, Metro Goldwyn Mayer, Fox etc. Räcker med ett läsa eftertexterna till hollywood filmer. Kolla på producenter och du hittar i det flesta fallen namn som Goldstein, Klein, Fischer, Kanter etc. Marlon Brandon påpekade detta faktum han sade "Judarna äger Hollywood".. Men då väckes den judiska lobbyn och ord som antisemit haglade över han. Ett annat aktuellt fall torde vara Mel Gibson. Han har nyss gjort en film om jesu sista 24 timmar han har själv finansierat filmen. Då hette det att filmen var provocerande eftersom judarna till viss del låg bakom mordet på jesus. Det kunde ge det "judiska samhället" dåligt ryckte. Mel Gibson svarade då med en viss sarkasm kan tänkas. Att han skulle göra om Braveheart så att engelsmännen blev lite godare, samt att han även skulle revidera The Patriot så den blev minde stötande.

Sen till USA´s support till Israel. IDF och Israeliska staten får varje år mångmiljard stöd. Trots detta visar Israels regering ett massivt budget underskott. Det kostar på att kriga minsann..
Citera
2003-08-12, 01:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tiläggas kan att judarna har stort inflytande över massmedia. Det är
därför judar alltid är präktiga personer i filmer och tv-serier, medan araber är svartmuskiga bovar. Överhuvudtaget kan man anta att judarna har makten i USA. Varför skulle världen rikaste land annars fortsätta att pumpa in pengar i Israel, så att dessa kan fortsätta att invadera arabiskt territorium?

Därför att man kanske anser sig ha ett eget intresse av att göra det?
Citera
2003-08-12, 03:01
äldre konto (old)
Ej medlem
...

Citat:
Ursprungligen postat av Mizta
En korrekt iacktagelse. De stora film/tv produktions bolagen i USA har judiska CEO´s, styrelseordföranden. Som txm Time Warner, Metro Goldwyn Mayer, Fox etc. Räcker med ett läsa eftertexterna till hollywood filmer. Kolla på producenter och du hittar i det flesta fallen namn som Goldstein, Klein, Fischer, Kanter etc. Marlon Brandon påpekade detta faktum han sade "Judarna äger Hollywood".. Men då väckes den judiska lobbyn och ord som antisemit haglade över han. Ett annat aktuellt fall torde vara Mel Gibson. Han har nyss gjort en film om jesu sista 24 timmar han har själv finansierat filmen. Då hette det att filmen var provocerande eftersom judarna till viss del låg bakom mordet på jesus. Det kunde ge det "judiska samhället" dåligt ryckte. Mel Gibson svarade då med en viss sarkasm kan tänkas. Att han skulle göra om Braveheart så att engelsmännen blev lite godare, samt att han även skulle revidera The Patriot så den blev minde stötande.

Sen till USA´s support till Israel. IDF och Israeliska staten får varje år mångmiljard stöd. Trots detta visar Israels regering ett massivt budget underskott. Det kostar på att kriga minsann..

Ja det där med filmen är bara tragiskt.. varför måste man mörka fakta i en film.. jag förstår inte hur ngn kan vara stötande mot en folkgrupp med ända anledning att den filmatiserar händelser som är allmänt vedertagna sanningar, där folk av samma folkgrupp 2000 år tidigare var aningen ilvilliga mot en dåre i sandaler..

Däremot är det fel att påstå att USA kontrolleras av USA, och att detta är anledningen till deras stöd. De som påstår detta måste förstås anse att Egypten också kontrollerar USA, då de får en ganska kraftig summa pengar varje år.. Frankrike får väl en del också, liksom massa andra länder.. hela världen kanske kontrollerar USA?
nej.. allvarligt talat, Israel tillhör Mellanöstern, och USA har historiskt sett verkar nappa på alla chanser att få allierade i detta område..

Dock ska man inte förneka att nästan alla maktpositioner i USA(och många andra länder, Sverige tex) har en proportionellt sett väldigt stor andel judar...
Detta kan man nog förvisso hänvisa till att judar som folkgrupp mycket väl kan ha en större del intelligenta/kvalificerade personer..
Men det har jag ännu inte sett ngt underlag för..

Dessutom spelar det ju ingen egentlig roll ifall de oskäligen kommit till så stor maktposition(som folkgrupp) eller bara av slumpen..
Implikationerna kan ju göras lika stora..

Dock tror jag fortfarande att judar som folkgrupp är ganska obetydliga som "onskefull kraft" eller vad man nu ska kalla det..
finns mkt fler stolpskott som pajjar världen, jude eller ej..
Citera
2003-08-12, 09:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Profit i förintelsens namn...

Citat:
Just att judarna skulle vara ett unikt folkmord som de utger sig för. holucaust stavas juh numer med stort H nuförtiden.

- Holocaust stavas inte med stort H, men man brukar göra det utav respekt. Däremot stavas "ju" utan h, och lär göra så för all framtid.

Citat:
Kan tillägas att det går en död jude på 9 araber.

- Hurdå?

Citat:
Så är judarna nån utsatt och svag grupp i dagens samhälle. Låt mig säga såhär 16 pers av 40 på top 40 listan av USAs rikaste är judar. 50% av nobelpristagarna i naturvetenskapliga ämnen är judar. Världens största bank imperium Rotschild + större delen av hollywood ägs helt av judar listan kan göras lång...

- Slutsats; vi förbjuder judar från att vara framgångsrika?
Krichtallnacht 2003.

Citat:
Jag tål kritik

- Bra. Skapa ditt eget mervärde, istället för att klanka ner på dem som har lyckats.
Citera
2003-08-12, 09:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:

- Det kan tilläggas att Mr. Gibson ingår i en katolsk sekt som inte svär trohet till påven, av den enkla anledning att de motsätter sig 1961 års vatikanconseil som bland annat säger att judarna INTE är jesusmördare.
Kritiken är därmed inte helt tagen ur luften.
Citera
2003-08-12, 11:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Holocaust har inte alltid stavats med stor bokstav kom föst att göra det när förintelsekulten väktes efter 6 dagarskriget. Judarnas folkamord var speciallt och får ej liknas några andra folkmord. Kan tillägas att en lika store procentuell grupp av zigenare dog under hitlers välde. De har tyvärr ingen plats i denna halocauset. De vägras på många platser att bli representerade i sk "förintelse museer".

Förintelse som är i Auschwitz.

"Helgat varde ditt minne.Förlåt oss vår kollektiva skuld,
i vilken vi alla har del, även vi som inte var födda då Du ägde rum.
Och inled oss icke i folkmord,åtminstone inte i sådana som är rasistiska och riktar sig mot andra än irakier. Ty särställningen bland massmord är din och obegripligheten och hemskheten i evighet.
Amen".

Bönen hämtad ifrån www.carpen.nu skriven av Olof Stenström
Tycker den är mycket passande.

Som svar på det "hurdå". Fn´s siffror på personer som dött under israels olagliga okupation. det dör 9 st Palestinier på en jude...

Vi skall ej förbjuda judar från att vara framgångsrika tvärt om. Vad jag menade att de är inga offer i dagens samhälle som många vill portretera sig som. Finns andra folk gryper som lider mer.

Ang Mel Gibson har han blivit beskylld för en massa tjafs som inte står för han. Det är hans far som har extrema åsikter ej han. Filmen han gör bygger på vedertagna fakta , fakta som svider i vissas ögon.
Citera
2003-08-12, 12:27
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Som svar på det "hurdå". Fn´s siffror på personer som dött under israels olagliga okupation. det dör 9 st Palestinier på en jude...

- Vad har förintelsen med Israel att göra?

Citat:
Ang Mel Gibson har han blivit beskylld för en massa tjafs som inte står för han. Det är hans far som har extrema åsikter ej han.

- Jag har ingen koll på familjen Gibson, men faktum är att Mel Gibson är med i sekten, det räcker.

Citat:
Filmen han gör bygger på vedertagna fakta , fakta som svider i vissas ögon.

- Vederagna fakta? Källkritik? Ungefär som om NSF skulle göra en film om Hitler.
Vilka fakta åsyftas?
Citera
2003-08-12, 13:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är givetvis inget separat ämne. Staten Israel´s bildande hänge till stor del på förintelsen. Varför jo man spelade på folks känslor efter andra världskriget. Massinflyttingen av judar till palestina hade pågått en länge tid innan andravärldskriget. Men förintelsen användes som ett av skälen till staten Israels bildande.

Att Mel Gibson är med i sekten stämmer ja. Men att han fått utstå ogrundad kritik för hans fars åsikter är en annan sak. Filmen som handlar om jesu 24 sista timmar har inget med hans sekt att göra dock.

Skall orda en källa till dig som bygger på FN´s egna siffror palestinier/judar död. I fallet om judiskt skadestånd etc har jag hämtat min info ifrån boken "Förintelsen som Industri" Skriven av författaren tillika professorn och juden Norman Fienkelstein. En förövrigt mycket vällskriven och intressant bok.
Citera
2003-08-12, 13:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Det är givetvis inget separat ämne. Staten Israel´s bildande hänge till stor del på förintelsen. Varför jo man spelade på folks känslor efter andra världskriget. Massinflyttingen av judar till palestina hade pågått en länge tid innan andravärldskriget. Men förintelsen användes som ett av skälen till staten Israels bildande.

- Hrrm, lite historia kan vara på sin plats. Sionismen kom till efter Freyfusaffären i Frankrike då Theodore Herzl gav upphov till den sionistiska tanken; att judarna skulle åtevända till sitt hemland (ett land som då var i princip tomt på folk, det bodde alltså inte miljoner med araber där). Detta var i slutet av 1800-talet.
Därefter så kom judar hela tiden till det framtida Israel, och slutspurten blev såklart förintelsen. Det är ju ganska logiskt. Idéen kom till efter en antisemitisk handling, staten kom till efter en annan.
Att Europa äntligen hjälpte judarna efter 2000 år av antisemitism är väl självklart bra!

Citat:
Att Mel Gibson är med i sekten stämmer ja. Men att han fått utstå ogrundad kritik för hans fars åsikter är en annan sak. Filmen som handlar om jesu 24 sista timmar har inget med hans sekt att göra dock.

- Jag struntar i hans far. Däremot så tror jag inte på judesynen i en film producerad av en sekterist som motsätter sig att judar inte skulle vara jesusmördare.

Citat:
Skall orda en källa till dig som bygger på FN´s egna siffror palestinier/judar död. I fallet om judiskt skadestånd etc har jag hämtat min info ifrån boken "Förintelsen som Industri" Skriven av författaren tillika professorn och juden Norman Fienkelstein. En förövrigt mycket vällskriven och intressant bok.

- Jag antar att du förstår att bland dessa araber som dör så är den överväldigande majoriteten terrorister. Hoppas verkligen du inte jämför dessa med judar som blir sprängda i en buss?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in