2026-08-28, 21:10
Medlem
ImTheMans avatar
Även om det troligtvis är bedrägeri, så ska man inte dra för stora slutsatser av brottsutredning. Det är i princip standard vid brand att sätta en brottsrubricering för att göra en utredning.
Citera
2026-08-28, 21:19
Medlem
Jag tycker det luktar försäkringsbedrägeri lång väg med tanke på hennes ekonomiska situation. Skulle inte förvåna mig om klantskallen försäkrat upp huset nyligen heller då dumskallar ofta gör såna tabbar som får försäkringsbolagens larmklockor att ringa.
Citera
2026-08-28, 21:19
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Har inget förtroende för denna kvinna, skulle inte förvåna mig.

Och så några krokodiltårar i Aftonblaskan som pricken över i:et.

Om det är bedrägeri, vilket känns 50/50 gör hon sig omöjlig för tid o evighet.
Citera
2026-08-28, 21:25
Medlem
Jobbigt när gratisjobbet blir en nedbrunnen kåken…
Citera
2026-08-28, 21:28
Medlem
Menar ni att man får ut mer än husets värde vid försäljning via en brandförsäkring? Ett stort hus i Stockholms skärgård, säkert värt 15-20 miljoner. Om hon ville ha pengar kunde hon väl bara sälja? Jag tror nån har tänt på. Hon är en hyfsat offentlig person och dessutom ansedd som kontroversiell ibland med många som ogillar henne.
Citera
2026-08-28, 21:42
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Var huset i dåligt skick eller svårt att sälja? Alla verkar överens om att det handlar om försäkringsbedrägeri så jag vill bara förstå varför hon skulle ta risken att bli nekad ersättning och åtalas för brott. Om man behöver pengar borde det väl vara betydligt enklare att sälja huset och få ut marknadsvärdet än att elda upp det. Finns det något konkret som talar för bedrägeri?
Citera
2026-08-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Delar Katrin och Bingo på det huset eller har de varsitt sommarställe?
Enligt kvällstidningen ärr det numer bara Katrine som äger huset.
Citera
2026-08-28, 21:52
Medlem
Var befann sig Julia Franzen natten till igår?
Citera
2026-08-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Var huset i dåligt skick eller svårt att sälja? Alla verkar överens om att det handlar om försäkringsbedrägeri så jag vill bara förstå varför hon skulle ta risken att bli nekad ersättning och åtalas för brott. Om man behöver pengar borde det väl vara betydligt enklare att sälja huset och få ut marknadsvärdet än att elda upp det. Finns det något konkret som talar för bedrägeri?
Huset är slitet. Det skulle rustas upp bla skulle de byta panel.Typ nästa sommar…
Citera
2026-08-28, 22:05
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenriettaZ
Huset är slitet. Det skulle rustas upp bla skulle de byta panel.Typ nästa sommar…
Så med en bra försäkring får hon ett nytt hus istället för att behöva lägga pengar på renovering?
Citera
2026-08-28, 22:21
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenriettaZ
Enligt kvällstidningen ärr det numer bara Katrine som äger huset.

Han har ju eget hus bredvid.
Citera
2026-08-28, 22:24
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Hur många veckor tar det innan hon åker fast för grovt bedrägeri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in