2007-09-26, 10:40
Medlem
Trots att jag meddelat mitt kontonr så fick jag lönen på avi.
Min bank finns ej där jag bor.
Går det att sätta in pengarna på kontot via en annan bank eller svensk kassasevice utan avgift? Har själv SEB
Citera
2007-09-26, 10:53
Medlem
Misters avatar
Det känns som att du borde skrivit detta till löneavdelningen på ditt jobb istället. Ska väl gå att få in på vilket konto som helst och vilken bank som helst oavsett var man bor. Nu för tiden behöver man inte gå med en säck pengar till banken för att göra insättningar.
Citera
2007-09-26, 11:01
Medlem
Läste du överhuvudtaget mitt meddelandet?

Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Det känns som att du borde skrivit detta till löneavdelningen på ditt jobb istället. Ska väl gå att få in på vilket konto som helst och vilken bank som helst oavsett var man bor. Nu för tiden behöver man inte gå med en säck pengar till banken för att göra insättningar.
Citera
2007-09-26, 11:23
Medlem
herdens avatar
Utbetalningskort/-avi
Inlösen av utbetalning från bank-/plusgirokonto 0 kr
Belopp 1 - 100 kr 35 kr
Belopp 101 kr eller mer
----------------

Så står det på Svensk Kassaservice hemsida. Lite oklart tycker jag.

Annars är det ju bara att gå till annan bank, företrädesvis Handelsbanken, och öppna ett konto med tillhörande dosa/certifikat för att kunna hantera kontot via datorn. Det brukar vara gratis på ex. Swedbank. Handelsbanken har dessutom fria inbetalningar av räkningar osv.

Det är inget som förbjuder att ha ytterligare en bank än SEB.
Citera
2007-09-26, 22:53
Medlem
Går det alltså bra att komma med sin plusgiro lapp och lämna in och få pengarna på SEB kontot utan extrakostnad?
Citera
2007-09-26, 23:07
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Går det alltså bra att komma med sin plusgiro lapp och lämna in och få pengarna på SEB kontot utan extrakostnad?
Om du sätter in pengarna på ditt eget konto brukar det inte kosta något åtminstonne inte på Swedbank som jag har
Citera
2007-09-27, 12:04
Medlem
Gick inte att sätta in pengarna på SK till SEB så tog en annan bank mot avgift. Kommer pengarna in imorgon då?

PS. Kollar de av så att kontonr. som jag skriver stämmer överrens med legget och kontot de får upp i datorn? Slarvade lite när jag skrev kontonr...skulle vara surt om de sattes in på fel
Citera
2007-09-27, 14:11
Medlem
herdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Gick inte att sätta in pengarna på SK till SEB så tog en annan bank mot avgift. Kommer pengarna in imorgon då?

PS. Kollar de av så att kontonr. som jag skriver stämmer överrens med legget och kontot de får upp i datorn? Slarvade lite när jag skrev kontonr...skulle vara surt om de sattes in på fel

Sätte du in pengarna innan kl. 12 eller 13 (vet inte exakt) idag så har du pengarna på SEB idag. Annars får du vänta tills imorgon.

Om de kollar så att kontonumret stämmer med dig som person vet jag inte. Kan de det på andra bankers konton? Tror inte det.
Däremot så måste kontonumret stämma, för de kan inte sätta in pengar på ett konto som inte finns utan får då ett felmeddelande om att kolla numret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in