2007-09-26, 10:35
Medlem
Giggis avatar
Jag har ett litet problem. Har ett 256kb minneskort till min kamera. Efter min senaste resa matade jag in det i kortläsaren för att kopiera över bilderna till min laptop. Det strulade lite, men till slut låg bilderna på hårddisken iaf.

Igår skulle jag fotografera igen och satte igång kameran. Då visar det sig att jag bara kan ta en bild, sen är minneskortet fullt. Jag tror att det är för att semesterbilderna finns kvar och väljer "delete all". Men, problemet kvarstår.

På bästa upplösning kan jag ta en bild, på sämsta fyra.

Vad har hänt och hur löser jag detta????
Citera
2007-09-26, 10:49
Medlem
Du menar inte 256MB ?
Har du rensat minneskortet från dina gamla bilder?
Citera
2007-09-26, 10:50
Medlem
Megaforces avatar
Minneskortet behöver nog formatteras om. Detta kan man i regel göra från kameran genom att välja en funktion i stil med Initalize memory eller liknande.

Tänk dock på att alla bilder på kortet försvinner återkalligt då, så se till att ha lagrat dem/printat ut dem först.
Citera
2007-09-26, 10:53
Medlem
du har ett 256 MB kort =) inte kb.
antagligen så är sd-minnet satt på "Lock". det sitter en skena på sidan av sd-minnet, lock menas med att den är skrivskyddad då och därför så tror ja att alla dina bilder är kvar på kortet även om du tryckt på delete all i kameramenyn
Citera
2007-09-26, 10:59
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Du menar inte 256MB ?
Har du rensat minneskortet från dina gamla bilder?

Jo, , sorry!

Japp, alla bilder är borta!

Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
du har ett 256 MB kort =) inte kb.
antagligen så är sd-minnet satt på "Lock". det sitter en skena på sidan av sd-minnet, lock menas med att den är skrivskyddad då och därför så tror ja att alla dina bilder är kvar på kortet även om du tryckt på delete all i kameramenyn

Nej, den har jag kollat och jag har testat att ha den både uppe och nere i skenan utan resultat! Dessutom är kortet tomt om jag matar in det i kortläsaren.
Citera
2007-09-26, 11:00
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Minneskortet behöver nog formatteras om. Detta kan man i regel göra från kameran genom att välja en funktion i stil med Initalize memory eller liknande.

Tänk dock på att alla bilder på kortet försvinner återkalligt då, så se till att ha lagrat dem/printat ut dem först.

Okej, ska kolla det. Har inga bilder på kortet ju, så det är inget problem! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in