2007-09-25, 23:27
Medlem
Jag är utbildad bilmekaniker men jag har fått körkortet indraget i 12mån nu så jag kan inte arbete som bilmek och tänkte då helt sonika byta yrke,men det står still i skallen vilka möjligheter har jag med tanke på min utbildning,utbildar mig gärna igen dock vill jag inte plugga mer än ett år och vill arbeta med nått praktiskt,nån som har några förslag?
Citera
2007-09-25, 23:44
Moderator
skunkensunes avatar
Dagisfröken?
Citera
2007-09-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Dagisfröken?

njee vet inte riktigt om det passar en bilmekaniker.
Citera
2007-09-26, 08:52
Medlem
miklons avatar
Måste man ha körkort för att arbeta som bilmekaniker då? Jag inser ju att man måste flytta bilarna, men då står de väl på inhägnat område, krävs körkort då? Sedan måste man väl provköra, men det borde väl gå att be en kollega om hjälp med det om man måste ut utanför området?

Annars kan jag tänka mig att det kan passa med någon form av monteringsjobb (t.ex. inom fordonsindustrin) eller något annat reparatörsjobb, om du vill klara dig med din nuvarande utbildning.

Edit: Såg i Metro igår också att Räddningsverket söker folk till en sotarutbildning, det kanske kan vara något, bara en termin och ett praktiskt yrke, antar jag.
Citera
2007-09-26, 12:26
Medlem
Motorman på fartyg kanske skulle vara nått?, finns en sådan utbildning på komvux i Helsingborg och en AMS-utbildning till det.
Citera
2007-09-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.patterson
Motorman på fartyg kanske skulle vara nått?, finns en sådan utbildning på komvux i Helsingborg och en AMS-utbildning till det.

Det lät väldigt intressant ska kika närmare på det.
Citera
2007-09-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Måste man ha körkort för att arbeta som bilmekaniker då? Jag inser ju att man måste flytta bilarna, men då står de väl på inhägnat område, krävs körkort då? Sedan måste man väl provköra, men det borde väl gå att be en kollega om hjälp med det om man måste ut utanför området?

Annars kan jag tänka mig att det kan passa med någon form av monteringsjobb (t.ex. inom fordonsindustrin) eller något annat reparatörsjobb, om du vill klara dig med din nuvarande utbildning.

Edit: Såg i Metro igår också att Räddningsverket söker folk till en sotarutbildning, det kanske kan vara något, bara en termin och ett praktiskt yrke, antar jag.

ja det finns ingen verkstad som anställer nån utan körkort eftersom att arbetet är så pass självständigt så måste man kunna prova bilarna etc,jag fick sparken ifrån mitt tidigare arbete just för att jag inte längre har körkort,ska titta närmare på den där sotar utbildningen.
Citera
2007-09-26, 16:42
Medlem
Avva66s avatar
Är du duktig på att meka så finns det alltid jobb inom industrin som
reparatör. Inom stålindustrin, pappersbruk kanske?
Citera
2007-09-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Är du duktig på att meka så finns det alltid jobb inom industrin som
reparatör. Inom stålindustrin, pappersbruk kanske?

jo jag har skickat ut ´mitt cv etc till industrier här i närheten finns dock inga platser på ams.

Vet nån hur mkt man tjänar som sotare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in