Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-25, 13:50
Medlem
Hej hej

Vaknade i natt och skrev en rätt lång tråd, var dock mer eller mindre halv vaken vid tillfället och tyvärr kom det med vissa stav fel. Har missat regeln jag hittade på nu att man bara har en timme på sig att ändra i sina inlägg men skulle i varjefall uppskatta om nån moderator eller liknande kunde byta ut min text eller ta bort tråden helt och hållet så jag får posta en ny eftersom jag redan redigerat allt i anteckningar pga dålig lina för tillfället. Inget jag gör två gånger detta.

Tråden ifråga finner du här,
http://www.flashback.org/showthread.php?t=550148

Här nedan följer min redigerade tråd.

Uppskattar svar.

MVH
2007-09-25, 13:52
Medlem
ABBORREs avatar

Jag tycker det är så roligt

2007-09-25, 13:52
Medlem
Snövits avatar
Skicka pm till moderator i det forumet du postade.
2007-09-25, 14:02
Medlem
Hej hej, använder flashback ofta för att läsa i olika roliga diskussioner men brukar inte normalt vara den som skriver här. Dock ligger de till så här nu att det börjar hända lite saker i mitt liv som jag känner att även jag måste diskutera och i detta fall föredrar jag att diskutera det med någon kunnig på ämnet.

Bakgrund (kan förbi ses)
Ligger nämligen till så att i Augusti förra året slog något slint och jag fick min första lucida dröm. Det kan nämnas att jag tror jag haft lucida drömmar även som barn vid ett par tillfällen men det var först nu för ett år sen som jag som vuxen (20år nu, 19 vid tillfället) fick uppleva den här otroliga kicken att inte fatta nånting när man vaknar av vad huvudet just hitta på medans man bara låg där och sov. Tyckte det var otroligt fascinerande men räkna inte med att det skulle hända igen, dock så hade jag ju helt fel där och har nu haft omkring 20 st under året utan någon som helst ansträngning. Läst massa om WILD'a och så men eftersom det händer av sig själv ungefär var tredje vecka utan någon direkt träning så har ja valt att nöjja mig med det. I denna värld har jag nu varit med om hur mkt som helst nu tycker jag, mestadels flygandes. Hade som jag ser det även en väldigt avancerad dröm nu förra månaden där jag gled runt i en fullt sjukt snygg tecknad värld, inga kalle anka teckningar direkt utan sjukt avancerade 3d teckningar som jag än idag inte kan förstå hur hjärnan kan rita upp i real tid. Gjorde även några andra grejer som t.ex. att kolla emot en tavla som switchade bakgrund med omkring 5st nya i sekunden som jag sen fick bestämma mig för en i vilken värld jag hamna. Lyckades också med att anta formen av en bil. Hur som helst nu spårar jag iväg alldelles för mkt på det här utan väl tilbaka till ämnet så har jag även varit med om en sömnparalys förra våren. Dock var det ju långt ifrån ett lika trevligt ting som lucida drömmar utan det skrämde mig bara något fruktansvärt. Var dock vid tillfället när det hände ej medveten om att det fanns någonting som hette sömnparalys så nu i efterhand kanske jag skulle klara av att hantera en men det har helt klart även satt sina spår på det som hela det här inlägget ska komma att handla om. Jag tror att OBE's har tagit sin början.

Situation #1
För inte mer än omkring 3 veckor sen inträffade nåt väldigt underligt liggandes i min säng. Jag hade vaknat till lite snabbt och tittat mig runt omkring för att se efter vad klockan var men eftersom en visa sig inte alls vara mkt bestämde jag mig för att fortsätta att sova. Dock visade det sig vara svårare än man skulle kunnat hoppas så där ligger jag liggandes på rygg när jag helt plötsligt börjar känna något bizzart tryck. Det känns lite paralyserande samtidigt som det känns väldigt mkt, plus att jag får en känsla av att tryckas uppåt. Dock var jag inte sugen på att få uppleva ännu en sömnparalys vid tillfället så jag kämpade emot och tog mig upp ur sängen. Halvt skrämd vart det ingen mer sömn på någon timme utan istället vart det en tidig frukost tillsammans med internet och huvudet fullt av tankar om det var en OBE jag varit på väg att uppleva. Var väldigt nära att skriva här då också men så vart det inte den gången, till stor del för att jag bor ensam just nu och jag ville inte vara med om dem här grejerna när jag precis kommit hemifrån.

Situation #2
Igår vart det lite festande och vi var uppe till kanske halv 4 imorse då de som inte dragit somnat skönt i soffan till lite musik. Vid 6 nån gång blir jag väckt av att en av polarna ska dra så jag springer upp och säger hej och stänger dörren efter han för att sen återgå till sömnen. Detta visar sig dock ta sin lilla stund så där ligger jag och grubblar i vad som känns som omkring en halvtimme när saker än en gång börjar hända. Ja då händer det alltså, för omkring en timme sen så inträffar något otroligt konstigt. För andra gången i mitt liv känner jag utan förvarning känner jag det där bizzara trycket i hela min kropp. Dock blir jag den här gången inte rädd som sist utan i mitt stilla sinne bestämmer jag mig för att istället
ska ja fan ge mig an det här nu. Så där ligger jag och känner att jag faktiskt lyfts uppåt. Väldigt långsamt men till slut känns det som att jag faktiskt verkligen svävade!!! Men dock bara från midjan uppåt. Speciellt kring axlarna där det absolut inte kändes som det tog emot någonting alls. Så lyckas alltså inte lämna kroppen helt och hållet, utan blir istället störd i processen av att jag hör han som drog för en halvtimme sen kommer in i rummet och säger något jag inte direkt uppfattar. Jag ber han vänligt att vänta men efter upplevelsen visar det sig att han inte alls varit där...

Ja och det var väl det hela så här långt. Helt övertygad nu om att det är OBE's som börjat inträffa och jag räknar med att det här var förmodligen långt ifrån sista gången detta skedde. Så nu äntligen till mina frågor.

Frågorna!

1. Hur gör jag nu det bästa av det här vid nästa tillfälle?

2. Undrar mkt över lite små detaljer som t.ex. det här med att det känns som att jag trycks upp, har inte riktigt förstått det så när jag läst om det utan mer som att det bara sker. Vill också framför allt få reda på varför det vart så att benen inte riktigt ville följa med.

3. Har inte fått helt klart för mig om det här med den mindre hallisen eller kanske inbillningen av att min kompis kommer in i rummet under upplevelsen. Ber som sagt han till och med att vänta utan närmare förklaring varför för det tänker jag att vi tar sen. Kan man få värre hallisar under OBE? Som jag sa i texten har jag inget vidare bra minne av min sömnparalys och vill helst inte behöva vara med om så spök lika saker i varjefall här i början.

4. Efter jag bearbetat en del av det här avslutade jag faktiskt med att lägga mig ner och försöka göra det igen. Fick en hel del rysningar i kroppen och kände efter en liten stund också ett starkt lung. Fick ett känsla av att kroppen liksom andades. Svårt att förklara men det var väldigt behagligt på sitt sätt fastän själva upplevelsen inte inträffade sen igen varefter jag bestämde mig för sätta mig och skriva det här. Var detta bara inbillning eller vad handla det här om?

Tacksam för alla typer av svar men vill gärna även höra av nån som upplevt det här väldigt mkt.
2007-09-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Skicka pm till moderator i det forumet du postade.
tack det ska jag göra och vidarebefodra dem till det här inlägget så var god låt det stå kvar tills ordnat.
2007-09-25, 14:33
Moderator
tobess avatar
*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här