Lära för livet, skulle verkligen vara roligt att se igen, särkilt nu när Karin M visat hur det är för åldringarna så skulle det vara kul att se tonåringarna igen och Svenska hjärtan får de gärna reprisera också.
Håller med Dig och jag mailade för nåt år sen till SVT och undrade om dom inte kunde sända den serien igen. Men tydligen handlar det om ersättningar till dom medverkande som sätter käppar i hjulet för SVT att sända igen. Men vi får väl tjata litet till på dom så kanske....
He he... Lackalänga...Har ett svagt minne av den. Måste ha gått 87/88 nångång. Dom satt mest och drack rödvin på nån folkhögskola har jag för mig. Skulle iaf. vara kul att se den igen 8)
Det måste vara längre sen än 87/88 väl?? jag minns knappt serien så mitt tips är 82-83 kanske 84.
Det enda detaljen jag kommer ihåg är att nån dog av en överdos och tjejen som hittade honom tappade täcket hon hade runt sig så hon visade titsen
(Blev f ö en härligt lång tungvrikarmening )
Jodå, visst minns jag Lackaklänga.
Fast om det ska vara en repris på den nu det tror jag inte skulle gå hem i stugorna...
Å andra sidan de som inte var så gamla och som inte har sett den vill kanske se den i repris.
Vi som redan sett den behöver ju inte sätta på den tv-kanal utan man kan ju byta kanal eller rent av inte ha TV:n igång...
Vore kul att se den första svenska såpan, Lösa förbindelser med Börje Ahlstedt igen. Börje spelade en konstnär som målade nakna damer.
Håller antagligen inte idag, men...
Lackalänga hade premiär i oktober 1987. Har för mig den gick på söndagkvällarna. Som ni tidigare nämnt så skrev Max Lundgren manus. Minns inte mycket av den serien. Bara att det var massa skådespelare som var med i Åshöjden som var med i den här serien också. Dock icke Björn Nordqvist
är det nån som vet om serier som lackalänga, lära för livet svenska hjärtan etc kommer att läggas ut av svt i sammanband med att de ska öppna sitt arkiv?