2003-08-09, 22:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Är det någon som kommer ihåg serien "Lackalänga"?
Det måste vara det absolut sämsta program som någonsin sänts.Det är läge för en repris nu tycker jag.TV-program som man tyckte om för 10-20 år sedan är för det mesta usla om man ser dem nu,så "Lackalänga" måste vara något helt i hästväg.Jag har för mig att det var samma författare som till "Åshöjdens BK" en annan rysare från SVT.
Citera
2003-08-10, 21:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Hehe!Ja den serien var inget vidare.Kände en del som medverkade i den.
Max Lundgren är upphovsmannen till detta "mästerverk"
Är det inte dags för en reprisomgång av Lära för livet också?
Citera
2003-08-11, 08:27
Medlem
Skrellans avatar
Lära för livet, skulle verkligen vara roligt att se igen, särkilt nu när Karin M visat hur det är för åldringarna så skulle det vara kul att se tonåringarna igen och Svenska hjärtan får de gärna reprisera också.
Citera
2003-08-11, 13:26
Medlem
Cineastens avatar
Jag minns tyvärr inte Lackalänga men är klart intresserad av den (eftersom jag samlar på svenska tv-serier). Om någon mot förmodan har den inspelad så vore det trevligt med en kopia.

Citera
2003-08-11, 20:36
Medlem
Klaus Meines avatar
Jo nog minns man lackalänga..eller minns o minns, det är jävligt diffust må jag säga! Följde den i.a.f men som sagt om den var bra eller dålig låter jag vara osagt.
Citera
2003-08-12, 17:54
äldre konto (old)
Ej medlem
He he... Lackalänga...Har ett svagt minne av den. Måste ha gått 87/88 nångång. Dom satt mest och drack rödvin på nån folkhögskola har jag för mig. Skulle iaf. vara kul att se den igen 8)
Citera
2003-08-31, 01:21
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Jorå!

Lackalänga var vidrigt dålig! Vilken kalkon. Sänd den igen!

Vad hette killen i plommonstop? Han var rent otrolig.
Citera
2003-09-04, 10:00
Medlem
hihi minns inte heller mycket av själva serien men folkhögskolan i närheten kallades av nån outgrundlig anledning just för "lackalänga". tv norde kanske reprisera hehe
Citera
2003-09-04, 20:42
Medlem
diskodiks avatar
Folkhögskolan det handlar om ligger uppe i norra Skåne i trakterna runt Örkelljunga om jag inte har helt fel för mig...
Citera
2003-09-05, 11:50
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Lackalänga är ett område i en liten by som heter Furulund som ligger utanför Lund.
Citera
2003-11-12, 06:16
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moleman
Är det någon som kommer ihåg serien "Lackalänga"?
Det måste vara det absolut sämsta program som någonsin sänts.Det är läge för en repris nu tycker jag.TV-program som man tyckte om för 10-20 år sedan är för det mesta usla om man ser dem nu,så "Lackalänga" måste vara något helt i hästväg.Jag har för mig att det var samma författare som till "Åshöjdens BK" en annan rysare från SVT.

Tittade man verkligen på Lackalänga för att man tyckte att det var bra? Jag tycker mig minnas att jag (och många med mig) tyckte att serien sög kopiöst men såg den för att det inte fanns annat att se(det ska tilläggas att det här var på den tiden som de flesta svenskar bara hade två kanaler, och man tittade på vad som bjöds...)
Citera
2003-11-12, 12:39
Medlem
Von Bings avatar
Utvecklingsstörda pirater och sjunkna städer. vAR DET BARA DET ELLER?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in