2011-11-08, 21:26
Medlem
ishqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyNoahmite
Skulle det vara möjligt att ha en liten odling när man fortfarande bor hemma hos föräldrarna? Hade tänkt mig att i så fall odla små plantor i ett dator chassi som står i garderoben.
Det största jag funderar över är:
1. Hur mycket skulle det gå på? Är absolut inte ute efter det bästa då det är första odlingen i så fall.
2. Skulle det vara möjligt att "sno" el från föräldrarna utan att de märker något? Eller drar elen jätte mycket?
3. Skulle det lukta ut ur garderoben?

Den största frågan: Skulle det gå? Utan några större problem alltså?

All hjälp uppskattas!

Du skulle iallafall kunna dölja lukten med ett kolfilter men då kommer det surra dygnet runt från ditt rum. Om de aldrig går in till ditt rum så är det kanske lugnt. Och vad det kostar på kan jag inte svara på.
Citera
2011-11-09, 00:56
Medlem
Tjena, ska förmodligen börja på min första odling snart. Har tänkt på det här med LST, alltså att binda ner plantan.
Vanligaste andledningen till att folk gör det är väl för att utrymmet helt enkelt inte räcker till?=)

Men jag har 1.60 till tak, så det kommer inte bli ett jätteproblem för mig, har dock ändo tänkt binda dom tror jag, eftersom alla "dagböcker" jag läst där folk bundit har det blivit väldigt mke större skörd eftersom man får otroligt många fler "grenar" eller mainkolor eller vafan det nu heter

Låter det som en bra ide att binda ner mina plantor?
Citera
2011-11-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Tjena, ska förmodligen börja på min första odling snart. Har tänkt på det här med LST, alltså att binda ner plantan.
Vanligaste andledningen till att folk gör det är väl för att utrymmet helt enkelt inte räcker till?=)

Men jag har 1.60 till tak, så det kommer inte bli ett jätteproblem för mig, har dock ändo tänkt binda dom tror jag, eftersom alla "dagböcker" jag läst där folk bundit har det blivit väldigt mke större skörd eftersom man får otroligt många fler "grenar" eller mainkolor eller vafan det nu heter

Låter det som en bra ide att binda ner mina plantor?
Kör på det, kolla upp Topping samt FIM med om du vill ha fler toppkolor.
Citera
2011-11-09, 14:13
Medlem
Mattematikens avatar
Skall ha knark hemma, hjälp mig.

Hej. Ja jag vill ha knark hemma, vill ni hjälpa mig?

Jag har tänkt att köpa dessa frön:
http://www.smoketower.com/sv/product/2441/Sensi-Seeds-Super-Skunk-5st-Feminised

Någon som har någon erfarenhet av dessa frön så får du gärna dela med dig av din erfarenhet.

Det jag är ute efter är frön som är så klart bra, men det skall även vara enkelt och helst ska det sköta sig själv så mycket som möjligt.

Det skall även inte ta så mycket plats så jag har tänkt mig att plantera 2-3 plantor i min garderob.

Så vet du något frön som är dunder enkelt och bra så får du gärna tipsa om det.

Sedan så hittade jag då ett tältpaket som jag kan tänka mig köpa om det ger en bra effekt för mina knarkplantor.

Tält:
http://www.odlingsbutiken.se/s/595-taltpaket-s-6060160.html

Behövs detta?

Eller behöver jag bara några lampor och en kruka? Jag vill helst komma undan billigt men vill inte heller att det skall bli skit röka jag får.

Och vad behöver jag?

Det jag vet som behövs är:
Timer.
Frön, vet inte vilka än.
Krukor, vet inte riktigt vilka än.
Lampor, tre av dessa för tre plantor. Räcker det?

Sedan en till fråga, om vi säger att jag har 2 plantor som jag sköter så som dem skall skötas
och jag kör med mina skunk frön, Hur mycket får jag då när det är klart?
Citera
2011-11-09, 14:25
Medlem
talenteds avatar
Du behöver mer ljus.
Sikta på 2 st 125-wattare LE för någorlunda skörd.
Citera
2011-11-09, 14:30
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talented
Du behöver mer ljus.
Sikta på 2 st 125-wattare LE för någorlunda skörd.

Alltså så skulle inte ens det tältet som jag tittade på fungera?
Citera
2011-11-09, 14:33
Medlem
Troligtvis kommer det inte bli jättebra om det är första gången du odlar, men spelar du dina kort rätt och ser till att lära dig så mycket som möjligt så kan din andra odlingsomgång bli bra. Det är en lärandeprocess som med allt annat.
Citera
2011-11-09, 14:38
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b3ngt
Troligtvis kommer det inte bli jättebra om det är första gången du odlar, men spelar du dina kort rätt och ser till att lära dig så mycket som möjligt så kan din andra odlingsomgång bli bra. Det är en lärandeprocess som med allt annat.

Jag vill spela rätt ifrån början så det blir bra

Innan jag ens köper några frön dvs utrustning så skall jag lära mig mer, därför skapade jag denna tråd
Citera
2011-11-09, 14:41
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattematiken

Innan jag ens köper några frön dvs utrustning så skall jag lära mig mer, därför skapade jag denna tråd

Vill du göra det rätt ifrån början tycker jag att du minst i 10 timmar skall läsa allt du kommer över om Cannabis odling
Titta igenom noob-tråden och kika även runt på alla guider som finns.

Du har redan begått ditt första misstag genom att starta denna tråden.
För du har då inte läst ett skvatt om odling för annars hade du redan haft svar på det flesta av dina frågor.
Citera
2011-11-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattematiken

Jo visst, det förstår jag! Men tänkte mer att du inte ska ha allt för höga förhoppningar i början. Man lär sig bäst genom erfarenhet!
Citera
2011-11-09, 14:50
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Vill du göra det rätt ifrån början tycker jag att du minst i 10 timmar skall läsa allt du kommer över om Cannabis odling
Titta igenom noob-tråden och kika även runt på alla guider som finns.

Du har redan begått ditt första misstag genom att starta denna tråden.
För du har då inte läst ett skvatt om odling för annars hade du redan haft svar på det flesta av dina frågor.

Hej, jo men anser inte detta som ett misstag utan jag kan istället få svar på mina frågor som inte andra kanske ställer.

Jag vill kanske ha andra produkter istället för dem som nämns i andra trådar.

Jag har läst lite guider och lite allmänt om just Cannabis odling och läst hur man skall ta sig till vid själva processen av odlingen, vilket jag verkar har förstått om inte är det bara för mig att läsa om.

Det jag frågar nu är egentligen om tips vad jag skall börja någon stans i denna djungel, Tack igen.
Citera
2011-11-09, 15:01
Medlem
GanjaFarfars avatar
Svar på din förra frågeställning, du börjar här: http://swecan.org/index.php?name=Facts
Sedan går du vidare hit: http://swecan.org/index.php?name=Grow
Efter det kan du läsa ALLA klistrade trådar här: http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewforum&f=3
När du är färdig där kan du eventuellt bege dig hit och läsa dem klistrade trådarna: http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewforum&f=9
När du har kommit underfund med det så skulle jag tänka mig att du har mer att lära här: http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewforum&f=4

När du har läst igenom allt detta 1-2 gånger så kan du komma tillbaka till tråden med frågor då INGEN kommer orka sitta och förklara odling a-ö för dig om du inte ens har FÖRSÖKT att lära dig själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in