2011-08-26, 04:29
Medlem
Neverthelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7426
Hm, hydro kan jag inte så mycket om.
Har kollat runt lite snabbt nu, och kräver inte den tekniken el? Där jag tänkte bygga växthuset finns ingen tillgång till det.

El är en stor fördel om du inte heter MacGyver.
En bubblare kan du lätt göra batteridriven.
Citera
2011-08-27, 00:36
Medlem
inkers avatar
Hej,

Skulle för ett tag sen sätta en vanlig blom plant hemma hos mig, köpte en mix påse från plantaget med olika frön.

Andledningen till att jag skriver är att jag kommer ihåg en artikel i nån tidning där en gammal gubbe hade köpte en mix påse och efter det hade han en cb planta växandes i trädgården

Grejen var att jag när jag öppna min påse såg ett frö som jag tyckte påminde om ett cb frö från vad jag sett. Satte fröet och det blomma upp några centimeter men blev trängt av en idiot inte snart därefter.

Finns det chans att man får cb frön i frön påsar ? kanske hampa men ändå.

Och kan nån vara snäll och posta en bra bild på en cb planta i början av dess växt ? När den bara kommit upp några cm !

Tacksam för svar !
Citera
2011-08-27, 02:03
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inker
Hej,

Skulle för ett tag sen sätta en vanlig blom plant hemma hos mig, köpte en mix påse från plantaget med olika frön.

Andledningen till att jag skriver är att jag kommer ihåg en artikel i nån tidning där en gammal gubbe hade köpte en mix påse och efter det hade han en cb planta växandes i trädgården

Grejen var att jag när jag öppna min påse såg ett frö som jag tyckte påminde om ett cb frö från vad jag sett. Satte fröet och det blomma upp några centimeter men blev trängt av en idiot inte snart därefter.

Finns det chans att man får cb frön i frön påsar ? kanske hampa men ändå.

Och kan nån vara snäll och posta en bra bild på en cb planta i början av dess växt ? När den bara kommit upp några cm !

Tacksam för svar !

Det är väll inte så svårt att leta på valfri tråd här i odlingsforumet?
Citera
2011-08-27, 16:56
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Min planta på 3cm gick av. Den stod ute så den skulle få lite sol på sig innan jag startar upp med allt.

Men det jag undrar är om den är förlorad, eller kommer den fortsätta växa som vanligt? Det är bara stjälken och inga blad. Det var toppbladen som gick av.
Citera
2011-08-28, 09:20
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
Min planta på 3cm gick av. Den stod ute så den skulle få lite sol på sig innan jag startar upp med allt.

Men det jag undrar är om den är förlorad, eller kommer den fortsätta växa som vanligt? Det är bara stjälken och inga blad. Det var toppbladen som gick av.

Finns inga blad kommer den tyvärr att dö, ett hett tips är att försöka "tejpa" ihop plantan om den går av, ofta kan det växa ihop utan några större problem även om den går av helt (gäller dock att åtgärda det i tid, desto längre tid det går desto lägre chans för att den överlever.)
Citera
2011-08-28, 12:16
Medlem
Misstänker att det är lite för varmt i mitt odlingsutrymme, men grejen är att dom små växer så det knakar.
Finns inga tecken på att dom skulle må dåligt nu.
Blir dom känsligare mot värmen när dom blir större?

Strain: Easy ryder

Iom att det är Easy ryder så är den ju lite tåligare mot kyla men går det åt andra hållet också, att den är tåligare mot värme?
Citera
2011-08-28, 12:26
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarln
Misstänker att det är lite för varmt i mitt odlingsutrymme, men grejen är att dom små växer så det knakar.
Finns inga tecken på att dom skulle må dåligt nu.
Blir dom känsligare mot värmen när dom blir större?

Strain: Easy ryder

Iom att det är Easy ryder så är den ju lite tåligare mot kyla men går det åt andra hållet också, att den är tåligare mot värme?

Hur varmt är det? Plantor brukar vara som känsligast mot värme när de är små seedlings, när de blir äldre brukar de klara värme bättre än när de är unga. Håll bara koll på bladen, börjar de få en slags "V"-form och uppböjda kanter har du det för varmt, ett hett tips är högre luftfuktighet så kommer de klara sig bättre i värmen.
Citera
2011-08-28, 20:37
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=Ui4yQrarGZI

Bara för att
Citera
2011-08-28, 23:35
Medlem
Haft en planta ute i 4 månader , stod att den skulle bli klar på 3+ men den har inte börjat blomma ens vad jag kan se :s Är en AF och har blivit stor (95 cm) och kraftig men inte mer, tillsatte näringskulor för 1-1,5 månad sedan, kan det skjuta på blomningen och hur ska jag få bort dem? Btw tror jag den är inne i preflower, hinner den bli klar innan det blir för kallt? Bor i mellansverige.
Citera
2011-08-28, 23:54
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blyth
Haft en planta ute i 4 månader , stod att den skulle bli klar på 3+ men den har inte börjat blomma ens vad jag kan se :s Är en AF och har blivit stor (95 cm) och kraftig men inte mer, tillsatte näringskulor för 1-1,5 månad sedan, kan det skjuta på blomningen och hur ska jag få bort dem? Btw tror jag den är inne i preflower, hinner den bli klar innan det blir för kallt? Bor i mellansverige.

Möjligt att du har fått tag på en dålig genetik. Dvs att den behöver 12/12 ljus för att komma gå i blom och tyvärr funkar det inte här i kalla Sverige.

Har du möjlighet så plocka in den och kör den under en lampa 12/12.

8 veckor blom är oftast normalt.
Citera
2011-08-29, 17:31
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blyth

Antagligen har du fått tag på någon strain med ostabila gener som inte ger 100% af-plantor, tror inte det är speciellt stor chans att den hinner blomma klart.
Citera
2011-08-30, 02:53
Medlem
oretas avatar
Har en större garderob på ca 3m2 där empraturen normalt ligger på runt 23c.
Någon som tror sig veta vad tempen skulle komma upp i om man slängde in en 400w hps där, skulle det behövas en cooltube tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in