Citat:
Ursprungligen postat av karikurai
Tjenare allihopa! Skulle behöva hjälp då jag är ny inom området.
Min vän och jag funderar starkt på att testa att odla en KORT planta, som vissa föreslåg lowryder som vi tänkt på, men vill hitta något annat också.
Finns det någon annan strain som är lite kortare i växten, som man kan odla i stealthmode?
Vad är Feminized/ icke feminized? Vad menas med detta och vad är fördelar nackdelar?
Tack på förhand!
/kari
Ja lowryders är rätt små och kompakta, men i stort sätt alla indicadominanta strains blir lika stora som lowryders om man inte veggar dem något, diselryders är ju också väldigt små och kompakta, diselryder är en helt perfekt strain för micro grows.
Feminiserade frön är sådana som du alltid får honor från, de har speciella gener så blir endast honplantor och inga hanar, kostar mer men kan vara värt det. Vanliga, eller icke-feminiserade frön ger både han plantor och honor, typ 50% chans att få honor på vanliga frön.
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto
är det värt att vegga lite längre och köra på en toppning om man ska köra sog i 1m2 hydro system? eller ska man bara låta dom roota sig sen plantera om
sen undrar jag om nån vet av vart man kan köpa uv-b ljus eller om det var uv- a och b man skulle ha för att stärka thc om man kör 20 minuter per dag i blomm tid
Det är uv-b ljus du skall ha, brukar finnas på zoon där det finns terrarium, ödlor gillar sådant ljus tror jag.
Vet faktiskt inte vad som skulle ge mest i ett 1m^2 system men jag skulle nog inte toppa eftersom det är så små plantor.