2007-08-22, 22:47
Bannlyst
Hur länge vegga denna.. [Bild]

Japp.. hur länge ska jag vegga denna innan jag kör 12/12?? jag kör 20/4 nu, haft den i ca 10 dagar.

Vill ej att den ska växa för mycket, men vill fortf ha en bra skörd.

http://i11.tinypic.com/4kaa24l.jpg
http://i15.tinypic.com/6b4oo4m.jpg
Citera
2007-08-22, 22:53
Bannlyst
Det borde gå bra...

Kom ihåg bara att plantan måste andas och att det inte ska vara för varmt, men det spelar nog ingen roll de första 2-3 veckorna.. Ha lampan ca 5cm ovanfår planta/jord/frö så går det bra
Citera
2007-08-22, 22:56
Medlem
joensas avatar
du måste först och främst ha lite luft som kommer in. det är det första.
och om du ska ha en filt. ta brandfilten från apoteket. den ska vara bra med reflexer och sånt. har jag läst någonstans. har du en liten bordsfläkt kan du ju sätta den bakom soffan med. och ha den igång på dagen eller något, så de/den får lite luft.

alternativt bygga en liten liten låda av någon byro eller något sånt.
går även med papperslåda om du vill det. och någon lampa där.
det byggde jag en lite snabbt för att ha en låda tills de blir stora nog att leva utan låda

och sen gillar jag inte hur du har fått mario till att misshandla prinsessan på det sättet. vissa saker är HELIGA.
Citera
2007-08-22, 23:20
Medlem
bultsaxnickes avatar
Aa, tack så mycket. Ska fixas på söndag är det planerat, börjat bygga på en liten låda, frågan är vad jag ska göra när den börjar växa till sig och växt ur lådan och blir synlig direkt man går in till mig :/.

Hehe, Prinssesan tiggde om det!
Citera
2007-08-22, 23:33
Medlem
joensas avatar
toppa eller binda ner? och sätt den i blom tidigt så den inte hinner växa så mycket på höjden..

det är vad jag kan komma på. har inte tänkt på det för att jag har aldrig haft det problemet.

men det borde vara något sånt du skulle göra kan jag tänka.
Citera
2007-08-22, 23:48
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bultsaxnicke
Har en till fråga.
Jag ska ställa den bakom soffan (hörnsoffa, där hörnet är) och sätta lampa och så, men hur reagerar den om jag hänger upp en filt över så att det blir tätt från annat ljus och att inget ljus från LE-lampan lyser ut?

Luktar damm, insekter och brandfara om den idén. men utvänta experutlåtande då jag är i princip lika novis som du. Du måste ju ventilera på något sätt också.
Citera
2007-08-22, 23:53
Medlem
bultsaxnickes avatar
Hehe, jo.. Jag tänkte på det i efterhand, men ska nog gå att ordna på ett eller annat sätt, binda ner den är nog det jag siktar på nu, så behöver jag inte en filt över.. Bara lampan som kommer bli lite mystisk.
Citera
2007-08-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bultsaxnicke
Hehe, jo.. Jag tänkte på det i efterhand, men ska nog gå att ordna på ett eller annat sätt, binda ner den är nog det jag siktar på nu, så behöver jag inte en filt över.. Bara lampan som kommer bli lite mystisk.

Hmm,,inte bättre å fråga mor å far om du får odla en planta helt öppet. Allt värkat omständigt..
Citera
2007-08-23, 03:28
Medlem
chills.s avatar
När anses elförbrukningen misstänksamt hög egentligen? Två stycken 400w HPS t ex, inget att oroa sig över?
Citera
2007-08-23, 03:52
Medlem
joensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chills.
När anses elförbrukningen misstänksamt hög egentligen? Två stycken 400w HPS t ex, inget att oroa sig över?

du bor hemma hos dina päron då eller?
men om du räknar lite snabbt så har du 800W. som du kör minst 12 tim/dygn.
vilket blir på en vecka 5,6KW på en månad 22,4KW.

och vad kostar en KW? *sliter fram mina eon papper* något i stil med 0,9kr. med alla straff skatter och allt. blir? ca 20 spänn i månaden? är jag helt ute och cyklar?
Citera
2007-08-23, 04:50
Medlem
chills.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joensa
du bor hemma hos dina päron då eller?

Nej, jag uttryckte mig kasst. Jag undrade när man ska oroa sig för att elbolaget funderar vad det är som drar så jävla mycket el hos mig. För jag har inte en blekaste aning.

Citat:
Ursprungligen postat av joensa
och vad kostar en KW? *sliter fram mina eon papper* något i stil med 0,9kr. med alla straff skatter och allt. blir? ca 20 spänn i månaden? är jag helt ute och cyklar?

Alright, nån som kan bekräfta att det stämmer någotsånär? Det låter väldigt mycket billigare än vad jag först trodde.

Anledningen till att jag inte har en blekaste är att elen ingår i hyran där jag bor nu, så jag har noll koll, men nästa vecka flyttar jag till en bostadsrätt där jag pröjsar elen själv.
Citera
2007-08-23, 04:57
Medlem
Utrymme? Strain?

Hur högt har du i tak o bredd? Den ser fortfarande liten ut, om du har gott om plats kör den i 20-30 dar till. Vad är det för strain?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in