2007-07-30, 06:47
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kambla
Hej alla älskade members

Jag ska börja odla hemma, har hittat det perfekta stället i huset. Därmed tänkte jag fråga er som antagligen har lite mer erfarehet av cannabis odling. Är det bättre och snabbare att odla med unga cannabis växter elr ska jag börja med cannabis frön?

Personlig erfarenhet som tips och sånt skulle uppskattas, skicka PM också

P.S Jag använder denna guide:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8764935838656123813&q=top+quality&total=22151&star t=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Min bäste herre,

Din tråd är sammanfogad med detta ämne som är mer lämpat för din frågeställning.

I hast,
GaiN
Citera
2007-07-31, 15:18
Medlem
Blommning problem?

FÖLJER MOD's RÅD OCH POSTAR MIN FRÅGA HÄR ISTÄLLET...
---

har lite akuta frågor om blommning, har inte lyckats hitta några direkta svar här om jag söker eller på swecan.

Grejen är att har satt X-antal Oasis i blom nu, en av dom är riktigt stor/tjock, väldigt grön, fin och har mått hur bra som helst, hon sitter i ca 10-15L jord, och har växt helt enorm och buskig... men nu växlade jag till 12/12 för 4dgr sedan, jag använder en 400 hps. på natten under totalt mörker mår dom bra, när jag tar ut dom på morgonen så mår dom jätte bra... men sen när jag sätter ut dom under hps'en igen så mår dom skit och hänger hela tiden, riktigt jätte häng, alla blad, allting hänger, hon ser ut att må skit dåligt... eller ja inte bara hon, alla mår dåligt och hänger.

Vad kan det bero på, chock? näringsbrist? Ph? Omplantering/Jordbyte?

Dom får ok med vattning, inte för mycket å så... har någorlunda koll på odling, och försöker läsa så mycket som möjligt. men detta får mig att bli förbryllad... tacksam för ett bra svar.

Snusar´n svar: hur nära har du lampan? Hur varmt är det där inne? Har du bra ventilation?

Svar till snusar'n:
När HPS'n är på står dom i ett större rum, ett sovrum typ 5x5m fria ytor. i 12tim skulle tippa på temp mellan 25 - 28 C, hps'n är ca 40-50 cm från plantorna...

När dom skall ha det mörkt åker dom in i en garderob, så att det blir total mörker, skulle gissa på att det ligger mellan 23 - 26 C i temp då...

tror du att det kan vara temp'en som kan vara ett problem?

jag har alltid tänkt på odling som "hur regerar dom i naturen, på sin naturliga växt plats, i sin vanliga livscykel", då blir det ju normalt några grader kallare på natten, eller hur?

edit: just det glömde skriva, den ventilation som är, är en 120mm datorfläkt som snurrar på, sitter runt 5-10cm ifrån plantorna och dom gungar på i och fläktas ok, verkar det som...

Nån som har fler svar över min oro ?
Citera
2007-08-02, 13:42
Medlem
Satkas avatar
Om jag bara ska odla industrihampa utomhus (typ owergrow) hur sent kan jag plantera?
Citera
2007-08-02, 16:14
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satka
Om jag bara ska odla industrihampa utomhus (typ owergrow) hur sent kan jag plantera?
Tja, det beror på vilket syfte du hade tänkt plantera dem i.
Så länge det är soligt och varmt ute så kan de ju växa, men är du ute efter att få en fullstor planta så är det ju bäst om du börjar tidigt på sommaren.

För att väcka debatt är det däremot inte för sent!
Citera
2007-08-02, 16:53
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satka

Citat:
Ursprungligen postat av blejser
Tja, det beror på vilket syfte du hade tänkt plantera dem i.
Så länge det är soligt och varmt ute så kan de ju växa, men är du ute efter att få en fullstor planta så är det ju bäst om du börjar tidigt på sommaren.

För att väcka debatt är det däremot inte för sent!

Med andra ord så fort som möjligt!
Citera
2007-08-02, 16:56
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Med andra ord så fort som möjligt!
Exaktamundo!
Citera
2007-08-02, 23:16
Medlem
ThePotatoheads avatar
Jag är en sporaisk brukare av cannabis som känner mig sugen på att hobbyodla ett par plantor. Jag är inte erfaren alls vad det gäller odling av någonting annat än dammråttor och har därför följande frågor:

Är det möjligt att odla fram rökbart av någorlunda kvalité genom att odla i en vanlig blomkruka i fönstret?

Vilken sort bör jag isf välja?

Hur stor kruka krävs?

Finns det några fiffiga hemmaknep att ta till (för mig som inte vill omvandla min lägenhet till ett växthus) för att göra förhållanden mer gynnsamma? Plastskynken? Minifläkt?
Citera
2007-08-03, 01:45
Medlem
Veneficuss avatar
Är det möjligt att odla fram rökbart av någorlunda kvalité genom att odla i en vanlig blomkruka i fönstret?
Ja. Skörden lär inte bli så stor men de går.

Den stora tråden om valet av sort

Hur stor kruka krävs?
Ca 15L
Citera
2007-08-03, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePotatohead
Ingenting är omöjligt (eller?) men det blir nog svårt att få de färdigt, bäst du börjar så fort du kan isf så plantorna får all värme & sol som de behöver.
Odla INTE i EN kruka, minst 3st, helst fler då du aldrig gjort det förr så kan några plantor dö så de e bra att ha lite fler.
Citat:
Ursprungligen postat av ThePotatohead
En lowryder/korsning, blir inte jättestora, är lätta & stryktåliga och blir klara snabbt.
Citera
2007-08-03, 16:15
Bannlyst
ja tänkte börja odla, ja bor hemma hos päronen. Hur mycket luktar det?

Kan nån tipsa om billiga kolfilter?
Citera
2007-08-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
ja tänkte börja odla, ja bor hemma hos päronen. Hur mycket luktar det?
Lägg en surströmming i garderoben, märker päronen inte lukten efter 1 vecka så kommer de inte märka lukten från dina cb plantor.
Citera
2007-08-03, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kitub
Lägg en surströmming i garderoben, märker päronen inte lukten efter 1 vecka så kommer de inte märka lukten från dina cb plantor.
mao måste jag ha kolfilter, de på swegrow är ju skit dyra o då ska man dessutom ha en fläkt som kostar minst 1000kr!!!!

Ska snart till amsterdam, finns de billiga kolfilter o fläktar där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in