2006-04-02, 23:58
Medlem
amfolyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodAfton
Tjena.

Jag har en polare vars polares polare får hem ett starterkit för 600W om någon vecka.
Gång på gång har jag försökt tala med honom om farorna med ett narkotikamissbruk men han vill itne lyssna på det örat.
Han har istället bett mig att gå ut på internet och fråga erfaret folk vad som är en bra nybörjarstrain för första alvarliga odlingsförsöket inomhus.
Höjden är inget problem för min polares polares polare så föreslå gärna sativa. Min polares polares polare har ju hört att den typen ger ett "poppigt rus".

*Ta sig för pannan och skaka på huvudet av oro*

White Widow är en bra nybörjarstrain som är en mix av indica och sativa, skönt rus
Citera
2006-04-03, 09:13
Bannlyst
Citat:
Tjena.

Jag har en polare vars polares polare får hem ett starterkit för 600W om någon vecka.
Gång på gång har jag försökt tala med honom om farorna med ett narkotikamissbruk men han vill itne lyssna på det örat.
Han har istället bett mig att gå ut på internet och fråga erfaret folk vad som är en bra nybörjarstrain för första alvarliga odlingsförsöket inomhus.
Höjden är inget problem för min polares polares polare så föreslå gärna sativa. Min polares polares polare har ju hört att den typen ger ett "poppigt rus".

*Ta sig för pannan och skaka på huvudet av oro*

Ta och köp någon ordentlig sativa från tex drchronic. Mycket potenta och fina sativor är ju Haze. Tex amnesia haze, blueberry haze. Grapfruite o.s.v. Kolla runt själv och läs vad som passar er.
Citera
2006-04-03, 15:30
Bannlyst
Jag får tacka för de bägge svaren.
Citera
2006-04-03, 15:33
Medlem
Citat:
Jag får tacka för de bägge svaren.

menar du inte att din kompis tackar?
Citera
2006-04-03, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
menar du inte att din kompis tackar?

Jag tackar för svaren vilka jag snart kommer att meddela till min kompis kompis kompis.
Jag kommer att rekomendera personen ett fempack med "Arjans Haze feminized" från webbutiken DrChronic
Citera
2006-04-03, 16:59
Medlem
no1arves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfolyt
Gräv några små hål så att det kommer upp vatten, sen lägger du jord över som du planterar i, så att jorden absorberar av vattnet som kommer upp. Kör på någon strain som är tålig mot mögel så ska det nog gå bra.

När man odlar ute behöver man ofta inte tänka på vattning faktiskt, bara man ser till att det inte är helt öken runt om. Naturen tar hand om bevattningen själv, och tänk på att Cannabis är ett ogräs och klarar en hel del påfrestningar. Jag vågar anta att många av de blommor vi har i fönstret är långt mer avancerade att odla än cannabis (om man inte jobbar för att få superpotenta plantor vill säga).

Tack så mycket! nu känner jag mig tryggare!
Citera
2006-04-03, 19:02
Medlem
Mr Weeds avatar
Hur ska fröna se ut när dom har grott klart?
Citera
2006-04-03, 19:58
Medlem
amfolyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Weed
Hur ska fröna se ut när dom har grott klart?

Dom ska ha en svans
Citera
2006-04-03, 20:22
Medlem
Mr Weeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfolyt
Dom ska ha en svans
Okej. Den har typ en vit svans som sticker ut, fast om man tittar noga inne i fröet så är det grönt där inne. Ska jag vänta med att lägga fröna i jorden eller kan jag lägga i dom nu? (Svansen är 3-5mm.)
Citera
2006-04-03, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Weed
Okej. Den har typ en vit svans som sticker ut, fast om man tittar noga inne i fröet så är det grönt där inne. Ska jag vänta med att lägga fröna i jorden eller kan jag lägga i dom nu? (Svansen är 3-5mm.)
¨
Det räcker om svansen tittar ut. En för lång svans är inte att sträva efter. Fröet använder denna inledande energi till att få fram svansen samt att rota sig. Om man låter svansarna bli för långa så kan det hända att fröet inte har kraft nog att rota sig när du väl planterar det.
Or so ive heard...
Citera
2006-04-03, 20:42
Medlem
no1arves avatar
om plantan blir för hög kan man klippa ner den eller vad gör man?
Citera
2006-04-03, 22:29
Bannlyst
Citat:
¨
Det räcker om svansen tittar ut. En för lång svans är inte att sträva efter. Fröet använder denna inledande energi till att få fram svansen samt att rota sig. Om man låter svansarna bli för långa så kan det hända att fröet inte har kraft nog att rota sig när du väl planterar det.
Or so ive heard...
Så han kan alltså plantera fröet nu? Och hur långt ska man stoppa ner fröet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in