2007-07-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoN
eyyy wuzzup!! man måste testa sig lilla du...man är ingen jävla knarkodlar expert när man föds man måste lära sig

Läs guiden på swecan, läs den igen, förstå den.
Det dom säger till dig är att du slösar bort 2månader av ditt liv på att odla en planta som inte kommer göra dig hög på nått sätt.

Swecan har även en köp/sälj del på forumet där man kan köpa frön för ca 20 kr styck så köp 5st för 100 kr så har du en liten odling att misslyckas med.

Är inte "knarkodlar expert" men guiden på swecan är lätt att förstå så du borde ha bra koll på hur du skall gå tillväga. Har du några mer frågor så ställ dom här på forumet eller på swecan så kommer du säkert få vänliga svar

Återigen slösa inte tid på en industrihampa, tar 2månader för dig att konstatera att ingenting hände alt om du nu är 16 och skapat acc på FB så kommer du kanske bli "fjortishög" (stal begreppet från fjortisfylla) inte mer.
Citera
2007-07-08, 04:03
Medlem
mo0kies avatar
tänke skriva nått, men finner inga ord.
Citera
2007-07-08, 08:44
Medlem
Hjälp med SOG

Hur länge ska sticklingarna rota sig innan man kan omplantera dom? Och hur omplanterar man dom på bästa sätt för att skona plantorna?
Har även hört att man inte ska toppa plantorna i SOG, gäller detta endast sticklingarna eller även mamman?
Citera
2007-07-08, 12:12
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whissle
Köp lowryder som är feminiserade. Sen kan du försöka och misslyckas i lugn och ro, med din intelligens har du inte en chans i hela helvete att lyckas. Föresten ska folk som är lika dumma som du inte syssla med droger.

Femmade LR har jag då aldrig hört talas om...
Citera
2007-07-08, 18:50
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Att röka industrihampa för att bli hög är som att dricka mjölk för att bli full. Driver du med oss ?

Jag sa EXTRAHERA då industrihampa innehåller minimala mängder THC. dvs jag spekulerade i ifall man kan få ut nåt gram per kilo som man kör tex avetonmetoden på. Inte röka industrihampa som den är, så dum e inte ens jag.
Citera
2007-07-09, 22:52
Medlem
Salmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Nu blev jag fundersam på min förra post egentligen.
Kan man verkligen extrahera hasch ur industriplantor? Ska man ta budsen då, eller hela plantan för maximerat utbyte?
Hur mycket tror ni att man kan få ut? Jag fattar att man inte kan få ut mängder, men handlar det om gram ens?

PS: Jag måste vara schizofren. Konverserar med mig själv
klart det går, men med tanke på hur mycket lösningsmedel som kommer behövas blir det nog billigare att köpa en 5a standard istället. dessutom kommer antagligen aceton som brukar använas inte att funka, det är för starkt och slutprodukten kommer att bli så förorenad att du antagligen inte kommer bli bäng på det.

ont: fattar inte varför alla snackar skit om lowryder, om man ändå skall odla med "några le" finns det ingen mening att köra med normala strains, yealden kommer ändå bli lika kass.
annar kan jag rekomendera northern lights, det är en bra nybörjarstrain, och ett jävligt nice röka. finns femmade från female seeds
Citera
2007-07-10, 01:31
Medlem
GaiNs avatar
Moderatormeddelande

Citat:
Ursprungligen postat av FoN
tjenare har kollat igenom forumet och funderar på att "testodla" lite weed för att se om jag fixar shiiten...

så en liten fråga om hur mkt man kan få ut av en industriplanta om man gör det dom första gångerna så jag inte förväntar mig "500 gram" röka, utan realistiskt vad jag kan få ut.

när jag får svar på frågan så drar jag ner till konsum och köper en säck fågelfrön och börjar leta...

och så kommer det förmodligen att komma upp massa bilder på min odling oxå

Jag har flyttat dina inlägg och svar på dessa till noobtråden där de hör hemma. Tyvärr är alla svar inte i kronologisk ordning men nära inpå.

Må väl
GaiN
Citera
2007-07-10, 01:38
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bängring
Som rubriken säger så vi jag ha lite tips på hur man snabbtrokar lite gräs direkt från gaderoben?!?!

//bängring

Dina inlägg är också flyttade hit.

Må väl
GaiN
Citera
2007-07-10, 02:20
Medlem
Tjennare, har fixat mig några frön (Cinderella (C99)) till ett rimligt pris
Nu är ju frågan första odlingen skall ske inne!

Sågspåns låda med Fläktar och lampor till odlingen behövs samt temp mätare och täcka insidan med något som reflekterar ljusbra.

Sen har jag även läst att man kan (ska?) ha en luftfuktare, är detta absolut nödvändigt? sen att man kan använda mäsk för att öka koldioxid halten till plantorna men antar att detta kan jag skippa eftersom jag inte är intresserad av att få ut det optimala av varje planta, iaf inte just nu.

Är det något mer jag behöver tänka på?

Har läst odlingsguiderna på swecan så känner mig ganska införstådd i vad som komma skall, men mycket möjligt att man lider av hybris! Så om ni har några varningar för vanliga rookie mistag så skriv gärna!

läste de första sidorna men när d endast innehöll massa snack om LR så hoppa jag till slutet så det är mycket möjligt att denna fråga redan är stäld men men
Citera
2007-07-10, 02:24
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XroW
Sen har jag även läst att man kan (ska?) ha en luftfuktare, är detta absolut nödvändigt?
Nej de är de inte.

Citat:
Är det något mer jag behöver tänka på?
Inte vad jag kan komma på nu.

Citat:
Har läst odlingsguiderna på swecan så känner mig ganska införstådd i vad som komma skall.
Bra!

Citat:
Så om ni har några varningar för vanliga rookie misstag så skriv gärna!
Vattna inte för mycket!
Citera
2007-07-10, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Vattna inte för mycket!

Hahaha detta har jag läst ett par ggr nu Känner hybrisen sprida sig
Kannon då kanske detta blir en hyffsat billig historia.

Något jag inte fått grepp på riktigt är hur mkt luktar det om planterna (förstår att det varierar men..) Läste på lite om C99 stog att den skulle lukta lite mer tropiskt än andra plantor så jag antar att jag kommer hyffsat lätt undan?
Citera
2007-07-11, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
I första hand skulle jag låta dom växa och se hur det går. I andra hand skulle jag göra acetonhasch.

Vi har väntat och väntat men inget händer mer verkar det som.
Som jag sa, tänk de mest misshandlade plantorna ni kan föreställa er i era vildaste fantasier. Men kanske borde prova göra lite aceton hacsh då. provar på en planta och funkar det så blir det mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in