2008-05-17, 15:32
Medlem
Midnights avatar
Jajemänsan, kan ta ännu längre tid också om det är sega frön, vanligtvis har man dock sett att de har öppnat sig iaf efter 24h men det är inte säkert heller, ibland tar de längre tid påsig, vänta gärna tills svansarna har blivit några centimeter långa innan du planterar dem i jord, enligt min erfarenhet så är det större chans att de överlever då...

Om du tycker att de börjar ta för långtid på sig kan du prova blöta upp pappret lite mer.
Citera
2008-05-17, 15:49
Medlem
piratkaptens avatar
Hur lång kan svansen egentligen hinna bli utan att grodden dör?
Citera
2008-05-17, 15:51
Medlem
mr. hobos avatar
ok tack alla ;p
Citera
2008-05-17, 16:21
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Hur lång kan svansen egentligen hinna bli utan att grodden dör?

Vet ine riktigt, men jag har iaf flera ggr väntat tills svansen är runt 3-4 cm å då funkar det fint, har upptäckt att de lättare överlever om man låter svansarna bli lite längre...
men endel tycker tvärtom att om svansen är längre så ökar det risken för att de dör, konstigt att man kan tycka så olika i samma fråga för det bör ju inte vara reativt. Jag kanske har haft tur eller så har de andra haft otur.

Jag skulle dock inte låta dem bli längre än så ^^
Citera
2008-05-18, 00:20
Medlem
En fråga om utrymmet...

Tror ni att det går att odla ca två skunk #1 på ett utrymme som e ca 35x25 cm?
(Måste ju odla fler än en för vet inte vilka som e hane lr hona... :/) Några tips?
Citera
2008-05-20, 19:40
Medlem
mr. hobos avatar
ok det finns inget delforum för just odling på flashback så jag får ställa frågan här.

Nu är det så att det är 1-2 träd (diametern på stammen är ca 10cm) som blockerar det jag håller på att odla. jag vill då självklart få bort dom på smidigaste sät möjligt

Jag hade tänkt mig att döda träden så att bladen trillar av, nu undrar jag hur man gör det snabbast?

Jag har för mig att man kan slå ett par kopparspikar i trädet så ska det dö men funkar det verkligen?

Obs. jag vill inte gå och köpa något medel och jag tror inte jag har något otroligt giftigt, i stil med råttgift, hemma som jag kan använda.

och inga moralkärringar eller Al Gore-fanatiker som vill att man ska värna om jorden, tack
Citera
2008-05-20, 21:10
Medlem
mr. hobos avatar
struntsamma jag hittade den här tråden http://www.forumet.nu/viewtopic.php?t=27305&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0

så jag vet nu ungefär hur jag ska göra ;p
Citera
2008-05-21, 01:26
Medlem
Ungefär hur lång tid tar det innan man kan se kön på lowryder-plantor?
Citera
2008-05-21, 12:48
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foni
Ungefär hur lång tid tar det innan man kan se kön på lowryder-plantor?
2-3 veckor enligt vad jag har hört. Inte odlat dem dock.
Citera
2008-05-22, 19:45
Bannlyst
När man pratar om lampor brukar det vara lysrör, hps eller ca 50w halogen.
Nåt jag däremot inte sett nåt om är halogenbelysning med 500w som tex denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=26181309. Är dom nåt att ha? De verkar ge mycket ljus och vara mycket billiga.
Citera
2008-05-22, 20:56
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikor
När man pratar om lampor brukar det vara lysrör, hps eller ca 50w halogen.
Nåt jag däremot inte sett nåt om är halogenbelysning med 500w som tex denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=26181309. Är dom nåt att ha? De verkar ge mycket ljus och vara mycket billiga.

De ger ganska mycket ljus, dock ej lika många lumen som HPS. Problemet är att ljuset från halogenlampor har helt fel färgspektra, så de är tyvär värdelösa i odlingssyfte.
Citera
2008-05-22, 22:40
Medlem
mr. hobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
De ger ganska mycket ljus, dock ej lika många lumen som HPS. Problemet är att ljuset från halogenlampor har helt fel färgspektra, så de är tyvär värdelösa i odlingssyfte.

hur är det med lampor med blå respektivt rött färgspektra? har hört att de ska funka bättre än vanligt vitt (?) ljus. typ att man använder den blåa lampan i vegg och den röda i blom (eller tvärtom).

är det bättre eller sämre? eller lika bra.. vad säger du? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in