2010-09-04, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarthVaporizer
Att bladen gulnar mot slutet av blom är helt normalt och beror på kvävebrist, det är bara bra då det förbättrar smaken. Plantan kommer ju ändå dö så den suger ur all näring ur bladen för att producera feta buds.
Den röda färgen är jag osäker på. Spontant tycker jag det låter som en helt vanlig "purple" variation. En del strains har detta drag, det visar sig framför allt när nätterna börjar bli kallare.

Okey, tackar ödmjukast!
Kan stämma med purple variationen, då en del av mina fröer var "purple thyphoon", tänkte inte på det för budsen var inte lila, men det kan ju fortfarande komma.
Dom luktar riktigt underbart med, typ väldigt frän lite övermogen mango!! Längtar verkligen tills skörd, mina första outdoor någonsin!!
Citera
2010-09-04, 18:12
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Okey, tackar ödmjukast!
Kan stämma med purple variationen, då en del av mina fröer var "purple thyphoon", tänkte inte på det för budsen var inte lila, men det kan ju fortfarande komma.
Dom luktar riktigt underbart med, typ väldigt frän lite övermogen mango!! Längtar verkligen tills skörd, mina första outdoor någonsin!!
Mina luktar också väldigt fruktigt. Kan knappt vänta tills dem är klara! Har du några bilder till mig?
Citera
2010-09-04, 19:51
Medlem
tjenna folk! ska dra upp 2 diselryder nu snart så undrar bara vad för näring jag ska använda? kan ajg använda Hesi Hydro Vegg - 1L i vegg och Hesi Blomcomplex - 1L i blom? undra om dom är bra för af plantor? tänkte handal på swedish grow systems. undrar även att om man ska väll inte börja ge näring förns plantan är minst 3v gammal?

mvh
Citera
2010-09-04, 20:36
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemmaniDiket
tjenna folk! ska dra upp 2 diselryder nu snart så undrar bara vad för näring jag ska använda? kan ajg använda Hesi Hydro Vegg - 1L i vegg och Hesi Blomcomplex - 1L i blom? undra om dom är bra för af plantor? tänkte handal på swedish grow systems. undrar även att om man ska väll inte börja ge näring förns plantan är minst 3v gammal?

mvh
Har du en hydroodling och kör på diselryders? Jaja ditt val och kanske inte har utrymme men ger ingen stor utdelning.

Ja det går bra att använda de där två näringarna, sluta använd vegg när plantan har visat kön och byt till blom.

Det där med att börja använda näring efter tre veckor spelar roll vad man har för jord. En väldigt näringsrik jord ska man inte använda näring på men fungerar om man inte kör full dos. Vad har du för jord?
Citera
2010-09-04, 21:01
Medlem
Neontomtes avatar
Visar plantan sitt kön vanligtvis ett par dagar in i blom eller hur ligger det till?
Kan dom visa kön redan vid 1-2 veckor i vegg om man använder sig av feminiserad frön?

Undrar även om man behöver tänka på något speciellt om man skulle ladda upp bilder ifrån sin odling?
Hörde någonting om att man skulle ta bort EXIF infon osv?

/ Tomten
Citera
2010-09-04, 21:24
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Visar plantan sitt kön vanligtvis ett par dagar in i blom eller hur ligger det till?
Kan dom visa kön redan vid 1-2 veckor i vegg om man använder sig av feminiserad frön?

Undrar även om man behöver tänka på något speciellt om man skulle ladda upp bilder ifrån sin odling?
Hörde någonting om att man skulle ta bort EXIF infon osv?

/ Tomten
Säkra dina JPG-filer + surfa anonymt + ImageHack är det bästa att använda för att vara anonym.
Citera
2010-09-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Har du en hydroodling och kör på diselryders? Jaja ditt val och kanske inte har utrymme men ger ingen stor utdelning.

Ja det går bra att använda de där två näringarna, sluta använd vegg när plantan har visat kön och byt till blom.

Det där med att börja använda näring efter tre veckor spelar roll vad man har för jord. En väldigt näringsrik jord ska man inte använda näring på men fungerar om man inte kör full dos. Vad har du för jord?
oj såg inte att det var för hydro.. anväder hasselsfors blomjord eller liknande. tänkte köra med u-jord först men orkar inte åka 3 mil för att skaffa det. äger inte heller en bil.
så vad rekomenderar du annars då?
Citera
2010-09-05, 03:41
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemmaniDiket
oj såg inte att det var för hydro.. anväder hasselsfors blomjord eller liknande. tänkte köra med u-jord först men orkar inte åka 3 mil för att skaffa det. äger inte heller en bil.
så vad rekomenderar du annars då?
Hasselfors P-jord fungerar enligt folk bra. Jag kör med Special Mix från Hollad av Nordic Grow.
Jag tror att om du köper en jord av det märket ska du vänta två tre veckor innan du börjar ge näring.
Citera
2010-09-05, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Hasselfors P-jord fungerar enligt folk bra. Jag kör med Special Mix från Hollad av Nordic Grow.
Jag tror att om du köper en jord av det märket ska du vänta två tre veckor innan du börjar ge näring.
ok då vet jag!

Mvh
Citera
2010-09-05, 11:27
Medlem
karlpessars avatar
Jag har försökt att bli medlem på Swecan men jag får inte någon aktiveringskod...
Vet någon vad det är för fel? Har försökt med två olika e-postadresser.

Postar också min gamla fråga
Citera
2010-09-05, 11:32
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlpessar
Jag har försökt att bli medlem på Swecan men jag får inte någon aktiveringskod...

Har du kollat i skräpposten? Vilken mail använder du dig av?

Det kommer förmodligen att sprida sig, några waunderbaums kommer inte att kunna ta bort lukten. Varför inte köpa ett kolfilter och kanalfläkt? Jonisator?
Citera
2010-09-05, 11:59
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlpessar

Samma problem här!
Har använt mig av 2 olika e-mails och inte fått någon aktiveringskod.
Däremot när jag försöker registrera en ny användare är mitt namn upptaget som jag använde mig av de andra gångerna jag registrerade.

Ingen som är medlem på swecan och kanske kan skicka ett PM till admin/moderator och fråga vart felet ligger?

/ Tomten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in