2010-07-13, 16:44
Medlem
weed0s avatar
Haha de har du rätt i, skyller på att jag är ny här http://yfrog.com/1rdsc00010bj
Inte den bästa kameran men de går att se nått
Citera
2010-07-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weed0
Haha de har du rätt i, skyller på att jag är ny här http://yfrog.com/1rdsc00010bj
Inte den bästa kameran men de går att se nått

det är ganska omöjligt att veta vilken strain det är oavsett om du har bild.

ser för övrigt ut att ha sträckt på sig lite
Citera
2010-07-13, 16:48
Medlem
weed0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus004
hade du sagt att du använde en 200w hps så hade jag gissat på lowryder, men 400w... då vet jag inte..

Men de va så att jag hade allt från en annan odling men den rök så ja la allt under sägen nu efter ca:1 år så köpte jag lite weed och fick med lite frön i påsen så tänkte testa igen.
Citera
2010-07-13, 16:49
Medlem
Citat:
Men de va så att jag hade allt från en annan odling men den rök så ja la allt under sägen nu efter ca:1 år så köpte jag lite weed och fick med lite frön i påsen så tänkte testa igen.

sorry för mitt oseriösa inlägg men som sagt, det är nog bara att ge upp om att få reda på vilken strain det är, odla och se om det blir grymt röka
Citera
2010-07-13, 16:50
Medlem
weed0s avatar
Citat:
det är ganska omöjligt att veta vilken strain det är oavsett om du har bild.

ser för övrigt ut att ha sträckt på sig lite
Men om vi säger att de är lowryder. skullen det göra nått om jag satte på 12/12?
Citera
2010-07-13, 16:52
Medlem
Citat:
Men om vi säger att de är lowryder. skullen det göra nått om jag satte på 12/12?

eftersom du verkligen inte vet vilken strain det är,
så är det nog bättre att hålla sig till 18/6, 20/4 eller 24/0 ljus tills den visar kön.

edit: ifall det nu är lowryder så hade jag hållit mig till nåt av ljustimmarna jag sa iaf
Citera
2010-07-13, 16:56
Medlem
weed0s avatar
Citat:
eftersom du verkligen inte vet vilken strain det är,
så är det nog bättre att hålla sig till 18/6, 20/4 eller 24/0 ljus tills den visar kön.

edit: ifall det nu är lowryder så hade jag hållit mig till nåt av ljustimmarna jag sa iaf
Okej. Men den har redan visat kön hade fyra st från början sen åkte två st hanar ut
Vad menade du att jag skulle göra efter den har visat kön?
Senast redigerad av weed0 2010-07-13 kl. 17:01.
Citera
2010-07-13, 17:32
Medlem
Citat:
Okej. Men den har redan visat kön hade fyra st från början sen åkte två st hanar ut
Vad menade du att jag skulle göra efter den har visat kön?

du kan ju vegga den så länge du vill, tills du känner att det är nog helt enkelt...
sen kan du ju slå om till 12/12 för att blomma.
Citera
2010-07-13, 18:18
Medlem
weed0s avatar
Citat:
du kan ju vegga den så länge du vill, tills du känner att det är nog helt enkelt...
sen kan du ju slå om till 12/12 för att blomma.
okej tack för hjälpen
Citera
2010-07-14, 17:54
Medlem
KneKhis avatar
För någon vecka sedan upptäckte jag en pollensäck på en av mina plantor, ryckte bort den och allt var frid och fröjd tills idag då det hade uppstått säkert 10 nya bara över natten. Råkade förvisso paja något blad dagen/dagarna innan men att hon skulle ta det så hårt

I alla fall... Slaktade den idag då jag inte ville riskera för mycket, tror ni att det blir något rökbart efter endast 4 veckors blom? Samt är det lönt att göra acetonhasch på blad/bladtrim och möjligtvis buds från endast 1 planta eller ska jag bara slänga alltihop?
Citera
2010-07-14, 18:47
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
För någon vecka sedan upptäckte jag en pollensäck på en av mina plantor, ryckte bort den och allt var frid och fröjd tills idag då det hade uppstått säkert 10 nya bara över natten. Råkade förvisso paja något blad dagen/dagarna innan men att hon skulle ta det så hårt

I alla fall... Slaktade den idag då jag inte ville riskera för mycket, tror ni att det blir något rökbart efter endast 4 veckors blom? Samt är det lönt att göra acetonhasch på blad/bladtrim och möjligtvis buds från endast 1 planta eller ska jag bara slänga alltihop?

Hört att man kan röka pollensäckar och bli bäng, men torka det och spara, så kan du blanda ned det när du gör hash av budtrimm i framtiden.
Citera
2010-07-14, 18:59
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Hört att man kan röka pollensäckar och bli bäng, men torka det och spara, så kan du blanda ned det när du gör hash av budtrimm i framtiden.

Det var ju en hona som hade blivit hermafrodit som jag slaktade... Så den hade redan hunnit blomma i 4 veckor. Men jag låtar det torka ett par dagar och ser om det händer något när man röker de små budsen som där var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in