2010-06-27, 17:22
Medlem
En dubbelkoll, visst är det killar, ser ju iaf inte ut som det jag brukar köpa o röka.

http://img532.imageshack.us/gal.php?g=b016.jpg
Citera
2010-06-27, 17:38
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittra
En dubbelkoll, visst är det killar, ser ju iaf inte ut som det jag brukar köpa o röka.

http://img532.imageshack.us/gal.php?g=b016.jpg

Ja man...
Kör på aceton något får du ut av det iallafall. Tänk på vad kostnaden blir bara och sen tänk hur mycket du känar på det.
Citera
2010-06-27, 20:37
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Ja man...
Kör på aceton något får du ut av det iallafall. Tänk på vad kostnaden blir bara och sen tänk hur mycket du känar på det.

Tjänar man mycket på att göra acetonhasch av de vanliga löven? Är det inte bladtrimmet från budsen man främst gör hasch på?
Citera
2010-06-27, 21:49
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Tjänar man mycket på att göra acetonhasch av de vanliga löven? Är det inte bladtrimmet från budsen man främst gör hasch på?

Du kan göra det på allt. finns en mängd i löven oxå så
Har man 1-2 växter kanske det inte är att snacka om
men 30-40 så
Citera
2010-06-27, 22:01
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Du kan göra det på allt. finns en mängd i löven oxå så
Har man 1-2 växter kanske det inte är att snacka om
men 30-40 så

Måste ju krävas flera liter om inte mycket mer om man ska göra aceton hash på enbart blad från 30-40 plantor, har jag fel?

Om Personen KneKhi är lite händig kanske han kan konsturerara en hasch-drum maskin, slipper man lägga ut dyra pengar på aceton och den kan komma väl till pass i framtiden

"Drum Machines
A drum machine is an automatic screening device. You will probably have to build one yourself, but this is easy enough to do with the right materials. The size of the unit depends on how much herb you wish to sieve at a time. Most drum machines have a 1.5- to 2-foot diameter.

The screen is placed in between the two wooden cylinders and the herb trim is placed inside this screen. A small motor attached to the side rotates the drum. As it slowly rotates (at a rate of about two rotations per minute), the trichomes drop through the sieve onto the surface stand between the legs of the drum. A simple mirror or sheet of glass is used to catch the skuff. You can keep the tumbler rotating for up to one hour to get the most from your skuff without applying any pressure.

If you want to apply more pressure, simply place a small wooden ball (or anything that is slightly heavy with a smooth, rounded surface) inside the barrel of the drum. As the drum rotates, the object inside will add a little more pressure to the skuff as it comes in contact with the screen. Different sized screens can be used to extract different qualities of skuff."

Har för mig att det funkar med löv, frågan är ju hur mycket man får ut.
Citera
2010-06-27, 22:39
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi

Bladtrimmet från buds innehåller ju betydligt mer thc än de vanliga bladen så man får ju ut mer från dessa, men även de andra bladen skall innehålla mindre mängder så skadar ju inte att blanda ned dem med.
Citera
2010-06-28, 02:12
Medlem
Jag har två frågor.

När passar det att toppa plantorna? Mina har i dagsläget mellan 5 och 7 noder, är detta en lämplig storlek för att toppa dem?
1
Har även läst om FIM nu på kvällskvisten, är det så enkelt som att jag helt enkelt klipper av nästan hela det översta bladparet som håller på att växa ut? spelar det någon roll hur stora dessa blad är när jag klipper dem?
2
När jag sedan satt plantorna i blom, så kommer jag mest troligt att vara tvungen att bryta deras ljuscykel av vissa anledningar och funderar på då om det bästa är att ge dom ett helt vaket dygn eller ett helt dygn i mörker när jag ställer om detta, vad borde stressa dem minst? Jag kommer alltså vara tvungen att ställa om dem från att ha tänt på dagen och släkt på natten till tvärt om.

Jag kommer dock inte behöva ställa om dem mer än en gång utan sedan får de helt enkelt blomma färdigt som det har blivit.
Citera
2010-06-28, 03:36
Medlem
en fråga.. kan man utan att plantan cpar ändra sin tid på plantan? asså en dag 18 en 17 en 16 en 23 ovs? mvh
Citera
2010-06-28, 11:10
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappabali
en fråga.. kan man utan att plantan cpar ändra sin tid på plantan? asså en dag 18 en 17 en 16 en 23 ovs? mvh

Du menar ljustimmar? Kan och kan, ja visst kan man det. Men inte är det bra. Kör en bestämd ljuscykel, som alla andra. Om det funkar för dem funkar det för dig. Föreställ dig att inomhus odling är artificiell utomhus (naturlig) cannabis odling.
Citera
2010-06-28, 17:00
Medlem
Tjoho igen, liten update + fråga. Mina plantor är alla ganska långa och fina nu, alla ser friska ut och jättefint gröna. Men fortfarande ingen "våning 2". Hoppas nästa blad kommer snart.

Dock undrar jag en grej, alla mina plantor är otroligt smala och väldigt lätt böjliga, vad beror det på? hur åtgärda det? kanske fixxar sig själv?

Tex när jag vattnade idag och några droppar kom mitt på en planta så vek den sig helt och låg nästan helt ner.
Citera
2010-06-28, 17:35
Medlem
piratkaptens avatar
Om man har för svag ljuskälla, eller om ljuskällan är väldigt centrerad uppifrån har plantorna en tendens att desperat försöka sträcka sig mot ljuskällan för att tillgodogöra sig så mycket ljus som möjligt. Då kan man få klena och högsträckta plantor som lätt viker sig.

Även frånvaron av yttre påfrestning när man odlar inomhus kan göra plantan väldigt bräcklig. Ute får den bygga en kraftigare struktur för att klara att stå emot vind, regn, djur osv. Du kan simulera detta genom att sätta in en bordsfläkt i odlingsutrymmet. Då kommer plantorna stimuleras att växa sig stadigare. Vissa menar att man även kan klämma löst på plantornas stammar, men jag avråder från detta då det är lätt att av misstag knäcka stammen helt.
Citera
2010-06-28, 17:39
Medlem
Tjo, odlar ute / växthus. Så vind lär inte vara något problem då jag har öppet till växthuset i stort sett hela dagarna (ifrån olika håll) blir svin varmt annars.

Att solen kommer bara uppifrån är möjligt, men jag är tveksam... Inga andra alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in