Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Du får utveckla ordet "stratchy"

Jo, jag vet att dom ska ha mycket ljus, men har hört att man kan odla med vanligt fönsterljus. Det går OK, men det blir inte lika bra som rekommenderat.
Vad är det för skillnad mellan en dieselryder och en Lowryder och af-indica?
Ok, vi säger att det luktar, men vi får se om jag "märker" något

Du kanske inte kommer märka av lukten själv om du har den inomhus. Men jag hade 2 plantor i blom och körde utan kolfilter en gång. Rätt som det var kommer grannen in (vi är vänner) och säger att det luktar gräs i hela trapphuset. Jag kände knappt lukten, eftersom jag bodde mitt i det, men det var ganska uppenbart för andra.
Och för lite ljus kommer få plantan att sträcka på sig, vilket i sin tur betyder att den växer sig hög med mycket färre bladpar än vad den hade varit med 'bra' ljus. Plus att stammen kommer bli smalare och den kommer få svårt att stå upp utav sig själv.
Cannabis brukar delas in i tre undergrupper: C. sativa, C. indica och C. ruderalis. Alla tre har olika egenskaper som de för med sig till bordet (eller spliffen i detta fall). "af-indica" är slang för "ruderalis-indica", alltså en blandning mellan två strains från grupperna Cannabis ruderalis och Cannabis indica. Kort sagt; autoblommande, kort blomtid, växer sig inte så hög.
Lowryder är en sådan korsning och Dieselryder är en korsning utav NYC Diesel (Mexican sativa+afghani) och Lowryder#2 (Santa Maria+Lowryder).
Rekommenderar inte någon att odla inomhus utan kolfilter. Det vore väl bättre att odla din planta utomhus?