2006-03-26, 23:00
Medlem
Bourlogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenbom
Varför gör inte alla detta då?? hehe... Vad kostar 10st sådana frön?

Kan kosta från 500-1500kr. Kolla på smoketower.com eller swecan
Citera
2006-03-26, 23:27
Medlem
amfolyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenbom
Varför gör inte alla detta då?? hehe... Vad kostar 10st sådana frön?

Kostar runt 400 spänn...

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/The_Joint_Doctors_Seeds__Lowryder.cfm?iProductID=2 651&iProductCategoryID=604 - 360:- för 10 frön.
Citera
2006-03-26, 23:42
Medlem
Rosenboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfolyt
Kostar runt 400 spänn...

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/The_Joint_Doctors_Seeds__Lowryder.cfm?iProductID=2 651&iProductCategoryID=604 - 360:- för 10 frön.
Tack! Man få ta sig en funderar på om man ska ge sig på att... Hur säkert är det att beställa igentligen??
Citera
2006-03-27, 09:04
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Lowriders finns för nån hundring på nån dansk hemsida.. antingen så vet nån den eller så ska jag komma på den .. glömt

blir iallafall ca 20 LR och 10 Danske pot x sigges... hopppas det blir fint i sommar!
Citera
2006-03-27, 09:13
Medlem
LiquidSwordss avatar
För mig blir det ett par Skunk#1 plantor under 125w LE. Min första odling så det blir kul att se hur det utvecklas... hoppas inte morsan blir för grinig bara.
Citera
2006-03-27, 09:38
Bannlyst
man måste antagligen att vattna dom och bestämma kön också så att du inte får en massa hermisar och popcorn skit.
Citera
2006-03-27, 17:22
Medlem
MummaPappas avatar
När man beställer frön kommer det i ett diskret paket? Dessutom vilken plats är bäst att beställa frön från?

topic: Om man har lowryder frön när ungefär på året ska man plantera ut dom och var?
Citera
2006-03-27, 17:54
Bannlyst
Alltså jag förstår inte all denna överreklamering av den sämsta skitstrain som finns, dvs Lowryder. Den har en funktion och det är att göra det möjligt för småpluttar att ha en stealthodling hemma i föräldrahemmet utan att det syns. I övrigt finns ingenting som talar för att man ska odla dessa odugliga plantor.

Som seriös odlare provar man på sin höjd lr en gång sen aldrig mer. Att det endast tar åtta veckor kan väl ses som snabbt, men det finns många sorter som blommar under 8v och medan de blommar så veggar man nästa batch. Och ja, jag har provat lr, men jag kör hydro i bägge kammarna och lr är absolut ingen hydroplanta men visst går det. Autoblomningen ser jag bara som en belastning, går inte att ta sticklingar och man kan inte styra vegg/blom.

Att röka lr då.. Köp nåt okänt bagweed istället, smakar och funkar bättre hälften av gångerna även om du räknar med de gånger du blir blåst och du slipper slaska och dona i åtta veckor för några futtiga gram skräpröka.

Själv har jag just nu 4* c99 6v blom i nft:n och 2* WWxBB +1*WW +1*NL +1*Skunk Special som stått två veckor i vegg, 4 av de bästa i vegg ska in i nft så fort c99orna är klar. Samtliga är honor köpta till nästan samma pris som lr! Jag kan garantera att den minsta av mina nio plantor kommer att yielda mer än vad man normalt får ut på nio lr-frön.

Snälla, sluta se lr som nån wonderstrain, det är ett missfoster och inget annat.

/Min mening..
Citera
2006-03-27, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MummaPappa
När man beställer frön kommer det i ett diskret paket? Dessutom vilken plats är bäst att beställa frön från?

topic: Om man har lowryder frön när ungefär på året ska man plantera ut dom och var?

Beror på, när det inte blir frost i marken och - grader på natten!

Köp från drchronic väldigt bra pris och mycket bra leveranstid och säkra är dom!
Citera
2006-03-27, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Alltså jag förstår inte all denna överreklamering av den sämsta skitstrain som finns, dvs Lowryder. Den har en funktion och det är att göra det möjligt för småpluttar att ha en stealthodling hemma i föräldrahemmet utan att det syns. I övrigt finns ingenting som talar för att man ska odla dessa odugliga plantor.

Som seriös odlare provar man på sin höjd lr en gång sen aldrig mer. Att det endast tar åtta veckor kan väl ses som snabbt, men det finns många sorter som blommar under 8v och medan de blommar så veggar man nästa batch. Och ja, jag har provat lr, men jag kör hydro i bägge kammarna och lr är absolut ingen hydroplanta men visst går det. Autoblomningen ser jag bara som en belastning, går inte att ta sticklingar och man kan inte styra vegg/blom.

Att röka lr då.. Köp nåt okänt bagweed istället, smakar och funkar bättre hälften av gångerna även om du räknar med de gånger du blir blåst och du slipper slaska och dona i åtta veckor för några futtiga gram skräpröka.

Själv har jag just nu 4* c99 6v blom i nft:n och 2* WWxBB +1*WW +1*NL +1*Skunk Special som stått två veckor i vegg, 4 av de bästa i vegg ska in i nft så fort c99orna är klar. Samtliga är honor köpta till nästan samma pris som lr! Jag kan garantera att den minsta av mina nio plantor kommer att yielda mer än vad man normalt får ut på nio lr-frön.

Snälla, sluta se lr som nån wonderstrain, det är ett missfoster och inget annat.

/Min mening..

jaha? Vart fick du ifrån att alla är väldigt seriösa professionela odlare här på forumet och ska ha LR:arna inne?

De flesta som skriver här ska ha blommorna till utomhusodling och som det uppenbarligen är så är det förstagångsodlare som vill prova på att göra det och väljer med all rätt en väldigt lättodlad strain för utomhusodling!

Låter bra! lycka till med din odling, verkar vara en väldigt seriös sådan. Har själv just nu en grapefruite som är ca 2 veckor gammal
Citera
2006-03-28, 00:48
Medlem
Tjenare!
Har lite frågor om odling utomhus då jag intresserat mig väldigt mkt om det på sista tiden och i synnerhet lowryder då den växer upp så fort.
Men låt oss säga att jag köper hem några dussin lowryder-frön och vill så den utomhus, hur ska jag gå tillväga? Ska man förplantera dem inomhus så de hinner utveckla lite rotverk innan man sätter ut dem eller hur är det?
Vilket klimat skall det vara ute för att de skall överleve och sist men inte minst, VART bör man sätta dom utomhus? Tips på bra ställen att sätta ut dem små liven är av intresse..
Förresten, hur skall man sköta dem sedan? Behöver man vattna dem ifall det inte regnat på några dagar och behövs det någon sorts växtnäring eller är det bara att springa runt och sprida sina små fröer hejvilt runt sig?

Förlåt för alla frågor, men har någon en länk som behandlar utomhusodling så vore det av stort intresse!
Citera
2006-03-28, 02:17
Medlem
oVERGROWs avatar
bra affär för hps i STHLM.

http://www.innovex.se/

just nu kör de en del på HPS-lampa (400W) + ballast för 900 spänn, som hittat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in