2010-01-29, 10:37
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpf
Igår planterade jag fem frön i mitt skåp där svansen hade kommit fram någon millimeter, och nu i morse så var jorden ganska ordenligt torr längst upp.

Har fröna klarat sig eller är det kört??
Jag stoppade ner dom ca 1cm i jorden..
De har klarat sig. =p Har gått 3-4 dagar utan att jag vattnat frön/småplantor utan några som helst problem. Och då har hela jorden torkat ut.
Citera
2010-01-29, 11:27
Medlem
umpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
De har klarat sig. =p Har gått 3-4 dagar utan att jag vattnat frön/småplantor utan några som helst problem. Och då har hela jorden torkat ut.

Ahhh fan vad skönt att höra tack!

EDIT: Sweet jag såg nu att det är ett frö som börjar titta upp
Senast redigerad av umpf 2010-01-29 kl. 11:40.
Citera
2010-01-29, 15:23
Medlem
Hej! Jag skulle bara veta om det är någon här som vet om något fall där någon åkt fast med sin odling och åkt dit för normalgraden även fast det beslagtagna inte ens är i närheten av normalgraden i mängd?

Är själv anklagad för normalgraden, och det de beslagtog var totalt 6st krukor där det var frön i två av dem. Ingen cannabis beslagtogs.

Kanske fel ställe att ställa frågan, men det känns som det finns folk som kan besvara den här.
Citera
2010-01-29, 16:05
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxq
Tack för svaret, hoppas det går bra med lite fler frågor.

Har egentligen inget bra svar på hur du ska lösa det, skulle rek att du har nån mamma inomhus. Kan gå att ha dem utomhus också men vet inte hur lång tid man har på sig förens sticklingarna inte längre hinner blomma klart innan hösten blir för kall. Kanske nån mer erfaren utomhus odlare kan fylla i här??

De flesta early sorterna blir färdiga i september-början på oktober ,medans de vanliga blir klara i slutet på oktober vilket kan bli lite tajt på våra breddgrader.
Citera
2010-01-29, 16:16
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atticus-Finch
Håller på och snickra om en liten byrå till stealthodling där hemma och söker en indica som passar mina behov. Jag har kollat runt på diverse sidor och det är ganska svårt att få grepp om vilken strain som blir bäst.

Jag vill ha en så bra och ren indica som möjligt, samtidigt som den måste fungera i skåpet och inte vara för svårodlad.

Jag har 2 LE 125W - en röd och en blå på en yta som är ca 70cm hög, 60 bred, 35 djup.

Har någon erfarenhet av indicor under liknande förhållanden?

Håller helt med cravenkitten välj en strain som DU gillar och sen anpassar man odlings metoden så att det funkar.
Kan ta ett exempel utfrån egen erfarenhet:
Kruka 1liter
blommas från stickling som just rotat sig(ca 5cm hög)
Detta ger mig en planta som är runt 30-40cm från överkanten på krukan och skördar runt 8g per planta.
Dessa plantor gör jag inget annat med än vattnar efter att de åkt in i blomskåpet.

Men här kommer kruxet man måste hitta en phenotyp som är passande. en del plantor ur samma fröpaket gav plantor som blev runt 60cm höga men inte skördade speciellt mycket mer. Så man får leta sig fram litegrann.
Citera
2010-01-29, 17:28
Bannlyst
Hejsan.

Jag skulle vilja börja odla något som är rätt simpelt och disskret.
Ruset ska vara bra. Har funderat på lowryder, men finns det något enklare?
Svamp?

Är nybörjare på det här.
Citera
2010-01-29, 17:40
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Hejsan.

Jag skulle vilja börja odla något som är rätt simpelt och disskret.
Ruset ska vara bra. Har funderat på lowryder, men finns det något enklare?
Svamp?

Är nybörjare på det här.

Cb är lättare att odla men själva utrymmet man odlar i kräver mer än när man odlar svamp, svamp är däremot jobbigt att odla då allt skall vara så jäkla sterilt, dessutom kan man ej bruka svamp så värst ofta eftersom man bygger upp tolerans fort. Lowryders är lätta att odla, men skall du köra någon lr korsning bör du satsa på lowryder #2 eller dieselryder, de sägs vara mer potenta än lr#1.
Citera
2010-01-29, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Cb är lättare att odla men själva utrymmet man odlar i kräver mer än när man odlar svamp, svamp är däremot jobbigt att odla då allt skall vara så jäkla sterilt, dessutom kan man ej bruka svamp så värst ofta eftersom man bygger upp tolerans fort. Lowryders är lätta att odla, men skall du köra någon lr korsning bör du satsa på lowryder #2 eller dieselryder, de sägs vara mer potenta än lr#1.

Så ska jag ta...?
Vill helst ha en liten och enkel "ska" att odla. Hellst inne i ett skåp.
Kommer göra en snik-odling med t.ex. några lampor.
Citera
2010-01-29, 18:19
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Så ska jag ta...?
Vill helst ha en liten och enkel "ska" att odla. Hellst inne i ett skåp.
Kommer göra en snik-odling med t.ex. några lampor.

Du tar ju det du gillar bäst, men det ena utesluter ju inte det andra, du kan ju exempelvis ha en cb odling i ett skåp och en svampodling i klädskåpet eller något sådant. Någon af-indica är ju definitivt lättare att odla än svamp, i stort sätt att bara sätta fröt i jord och se till att vattna med jämna mellanrum så jorden ej torkar, och gärna köra på med näring någon gång per vecka när plantan är 3-4 veckor gammal. Det som är svårare med cb är själva utrymmet man skall odla i, man måste ju fixa med fläktar så temperaturen inte stiger för mycket, och man skall även fixa med ett kolfilter för att det inte skall smita ut massvis med lukt (då blommande cb stinker som fan).

Svamp är ju lagom jobbigt jämfört med cb, först skall det blandas substrat som skall steriliseras i ugnen / genom att kokas, sedan skall du även göra fixa en sporspruta, vilket kan vara svårt om man ej har tillgång till sprutor, alternativt köra LGM (vilket jag personligen tycker är lättare). Men det kan du ju ta och läsa mer om på exempelvis magiskamolekylers (stavning? :S) forum.
Citera
2010-01-29, 19:12
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Du tar ju det du gillar bäst, men det ena utesluter ju inte det andra, du kan ju exempelvis ha en cb odling i ett skåp och en svampodling i klädskåpet eller något sådant. Någon af-indica är ju definitivt lättare att odla än svamp, i stort sätt att bara sätta fröt i jord och se till att vattna med jämna mellanrum så jorden ej torkar, och gärna köra på med näring någon gång per vecka när plantan är 3-4 veckor gammal. Det som är svårare med cb är själva utrymmet man skall odla i, man måste ju fixa med fläktar så temperaturen inte stiger för mycket, och man skall även fixa med ett kolfilter för att det inte skall smita ut massvis med lukt (då blommande cb stinker som fan).

Svamp är ju lagom jobbigt jämfört med cb, först skall det blandas substrat som skall steriliseras i ugnen / genom att kokas, sedan skall du även göra fixa en sporspruta, vilket kan vara svårt om man ej har tillgång till sprutor, alternativt köra LGM (vilket jag personligen tycker är lättare). Men det kan du ju ta och läsa mer om på exempelvis magiskamolekylers (stavning? :S) forum.

Vart köper man svampsporer då ?? kör på lr2.an ( sida 500 )
Citera
2010-01-29, 20:15
Medlem
Swippers avatar
Ja, varvregulatorer gör inte mycket nytta för öronen. Ett tystare alternativ är transformatorer. Se bara till att de klarar 230 V.
Citera
2010-01-29, 20:53
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Vart köper man svampsporer då ?? kör på lr2.an ( sida 500 )

Svampsporer kan köpas på diverse onlineshops, alternativt om man kan få tag på dem via någon som odlar. Man kan ju även köpa en growbox på typ elefanten och testa på att odla svamp lite innan man drar igång en egen setup, vill man fortsätta odla svamp när man kört klart med growboxen är det bara att ta ett gäng sporeprints av svamparna man fått fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in