Citat:
Ursprungligen postat av Pekolla
Tjena! Satt och pratade med en polare för ett tag sen om att jag läst att om man pollinerar plantan vid rätt tid punkt så krämar den fram mer thc. Han sa förövrigt att det inte är så. Jag är ganska säker att jag läst det någonstans men nu hittar jag inget förutom lite här på flashback men det vissa säger här och där katterna skiter stoppar jag i samma låda. Någon som kan va vänlig och bekräfta det här ? Kanske lite yrt inlägg jag vet inte. Kommer av mej då det är något om the beatles på tv

hehe, tack på förhand , Hej !
Det stämmer utmärkt som du säger, att
någon här har sagt att honan producerar med thc om man pollinerar honan några dagar innan skörden.
Har inga bevis för någonting, utan jag bekräftar bara att det faktiskt är någon här som har sagt det.
Och, nej, en honplanta blir inte en hane om man pollinerar den. (Om det var så du menade)
Har du en hane och en hona, och tar pollen från hanen och ger till honan, så kommer honan att producera frön + halvkasst röka.
Jag skulle personligen endast rekommendera att pollinera en hona om du måste flytta eller nåt, så du har lite gratisfrön att odla upp nånstans. Och bara en planta isåfall. Det blir rätt många frön tror jag.
Btw, så går det alldeles utmärkt att röka pollensäckar från hanplantor. Jag har en rökrapport om det. "Rekordhög på pollensäckar" heter den. Sök.
Har en egen n00b-fråga till den som vet (förmodligen alla utom jag)
Har sök på både google, swecan och fb utan större resultat...
Ska kolfiltret sitta på utsugsfläktens utblås eller insug?
Tack!