2009-12-19, 22:35
Medlem
Om man har tänkt att lira med drippers vad vore bäst cocos eller leca? Samt finns det något alternativ till cooltube som är jämförbart eller tillochmed bättre?

mvh
Citera
2009-12-19, 23:30
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blocket
Om man har tänkt att lira med drippers vad vore bäst cocos eller leca? Samt finns det något alternativ till cooltube som är jämförbart eller tillochmed bättre?

mvh

coolshadeoch liknande lär ska va bättre efter vad jag hört.
Men som alltid bäst att va helt utan glas mellan lampa och växt om det(se nog stor fläkt)
Citera
2009-12-20, 13:41
Medlem
Pekollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhreefiddy
Vad tycker ni om "Nirvana Pure Power Plant" bra för en nybörjare? om inte.. Någon som har några tips/förslag på indica eller hybrid frön som en nybörjare skulle kunna starta med?

Mango är den strain jag odlar nu och skulle kunna kalla mej för nybörjare men det va ändå 5 årsedan jag drog upp min första odling. Känns lite mer seriöst dock, Aja tillbaks till ämnet så är mango ganska lätt odlad kan jag tänka mej och är en ren indica. Andra plantan som växte upp glömdes bort torkade ut och när jag kom hem pysslade jag om den lite och nu blommar det för fullt
Citera
2009-12-20, 15:26
Medlem
vad har hänt med e40bulbs reklam o länkar?
Citera
2009-12-20, 18:54
Medlem
perfektos avatar
http://img707.imageshack.us/img707/8085/hermis002.jpg

är detta en bud eller vad är det?, är plantor på cirka 5-7cm som jag satt 12/12 direkt
Citera
2009-12-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto

är detta en bud eller vad är det?, är plantor på cirka 5-7cm som jag satt 12/12 direkt

Ser ut som en hane men är inte 100, låter någon annan bekräfta.
Citera
2009-12-20, 20:29
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto

Det ser inte ut som en bud, är nog en hane!

peace
Citera
2009-12-20, 23:01
Medlem
När jag odlat mina frön och fått en fin planta kan jag då ta kloner ifrån den, och sedan låta plantan växa vidare som vanligt. Eller måste man ha en moderplanta för detta?

För så som jag har fattat det borde det gå att göra på så där. Man har väl bara en moderplanta för att vara 100% säker på att klonerna blir likadana, eller?
Citera
2009-12-21, 00:50
Medlem
bobbafjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peshii
När jag odlat mina frön och fått en fin planta kan jag då ta kloner ifrån den, och sedan låta plantan växa vidare som vanligt. Eller måste man ha en moderplanta för detta?

För så som jag har fattat det borde det gå att göra på så där. Man har väl bara en moderplanta för att vara 100% säker på att klonerna blir likadana, eller?

Jepp du har förstått det hela =)
Modersplanta är även bra för att man slipper sätta nya frön som kostar runt 100kr =)

Bless
Citera
2009-12-21, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbafjong
Jepp du har förstått det hela =)
Modersplanta är även bra för att man slipper sätta nya frön som kostar runt 100kr =)

Bless

för jag tänkte köra med en planta åt gången tills jag får ett bättre ställe o ha allt på. Och då var tanke att ta en klon (1) i från en planta 1, skörda planta 1, sedan börja jobba på klon 1 så att den blir min skördplanta, låta den växa till (blir då planta 2) sig och ta en klon (2) ifrån den. osv
Citera
2009-12-21, 13:02
Medlem
bobbafjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peshii
för jag tänkte köra med en planta åt gången tills jag får ett bättre ställe o ha allt på. Och då var tanke att ta en klon (1) i från en planta 1, skörda planta 1, sedan börja jobba på klon 1 så att den blir min skördplanta, låta den växa till (blir då planta 2) sig och ta en klon (2) ifrån den. osv

de låter som en bra ide. Tänka bara på att du bör ha ett ställe där du har dina kolner som är separat från där dina plantor blommar. De vill ju ha olika mängd ljustimmar. Sedan om du kör med hps till din blomm (bara antar att du skulle göra det) så är detta ljus väldigt intensivt och lite för kraftfullt för kloner, de mår bättre av att ha en cfl lampa =)

Bless
Citera
2009-12-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbafjong
de låter som en bra ide. Tänka bara på att du bör ha ett ställe där du har dina kolner som är separat från där dina plantor blommar. De vill ju ha olika mängd ljustimmar. Sedan om du kör med hps till din blomm (bara antar att du skulle göra det) så är detta ljus väldigt intensivt och lite för kraftfullt för kloner, de mår bättre av att ha en cfl lampa =)

Bless

tack igen!

ska köra med en 250w cfl till blom resp veg, till plantan
och klonerna kör jag en le på 20-30w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här