2009-11-25, 19:11
Medlem
perfektos avatar
tjenare, min tjej gick in i utrymmet mitt och tände en cigg för hon läst att det skulle döda sorgmyggor m.m, tempraturen har legat konstant på 26,5 grader nu i 2 månader men dagen efter hon gjorde det så låg jag helt plötsligt på 32 grader! så jag fick rikta två fläktar imot cooltuben och nu ligger jag på 28grader... antar att röklukten har täppt kolfiltret på vissa ställen har kolfiltret i utrymmet och suger varm luften därifrån igenom cooltube kanalfläkt sen ut till ett annat rum, så antar att det satte stopp i kolfiltret , ingen som har hört om detta eller vet hur man åtgärdar det?
Citera
2009-11-26, 10:08
Medlem
Galadrins avatar
Om jag sätter upp 10 Cannabis plantor i ett rum. jag vet inte vilken sort. men vill det lukta mycket? om jag kjöper en bra fläkt och annat bra growkits jag behöver? har tänkt att spandera Ca 2000-4000 kr på Grow kits. är det nog för att klara att dyrka 10 plantor?
Citera
2009-11-26, 11:08
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Om jag sätter upp 10 Cannabis plantor i ett rum. jag vet inte vilken sort. men vill det lukta mycket? om jag kjöper en bra fläkt och annat bra growkits jag behöver? har tänkt att spandera Ca 2000-4000 kr på Grow kits. är det nog för att klara att dyrka 10 plantor?

Jadå du kan allt dra upp 10 plantor med en setup för runt 4 k, kör du med kolfilter och en bra fläkt kommer det inte lukta något alls. För 4k får du dock ingen stealth setup med tält m.m utan för de pengarna får du typ lampor, fläkt och kolfilter.
Citera
2009-11-26, 12:28
Medlem
perfektos avatar
justn u har jag kolfiltret inne i tältet, har kopplat från kolfiltret - ventslang - cooltube - vent slang - kanalfläkt - ut - ventslang och in i ett annat rum, borde det inte dra ner tempraturen mer ifall man kopplar bara ifrån cooltuben till kanalfläkten och sen en vent slang ut och ställer kolfiltret utanför tältet?

blir ju mindre böjelse och så i tältet
Senast redigerad av perfekto 2009-11-26 kl. 12:29. Anledning: mer fakta
Citera
2009-11-26, 13:24
Medlem
Har en kort fråga om kloner, kan man köra med 24h ljus på dem efter man tagit bort dom från moderplantan?
Citera
2009-11-26, 17:02
Medlem
perfektos avatar
Okej detta är inget jag behöver hjälp med men det är roligt :P

Jag hade läst nån stans att om man la frön i bananskal och gjorde så några dagar så skulle det vara större chans att det blev flickor, dock så har jag för mig att det stog att man skulle ta ut dom ibland och låta dom torka till sig ( detta glömde jag )

så jag la ner alla mina 100 frön, 50 durban poison och 50 kali mist
gjorde det med bananskalet i cirka 4 dagar bytte bananskal varje / varannan dag bara en dag innan så flyttade jag frönen och inget hade hänt då.. nu idag när jag skulle byta bananskal igen så ser jag att 90 st har fått en svans!!!!

så nu är jag tvungen att sätta dessa i 12/12 direkt fyfan va jobbigt ... haha
Citera
2009-11-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caida
Har en kort fråga om kloner, kan man köra med 24h ljus på dem efter man tagit bort dom från moderplantan?

Jag gjorde så, och 2/3 rotade sig och mår bra.
Citera
2009-11-26, 19:02
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto
Okej detta är inget jag behöver hjälp med men det är roligt :P

Jag hade läst nån stans att om man la frön i bananskal och gjorde så några dagar så skulle det vara större chans att det blev flickor, dock så har jag för mig att det stog att man skulle ta ut dom ibland och låta dom torka till sig ( detta glömde jag )

så jag la ner alla mina 100 frön, 50 durban poison och 50 kali mist
gjorde det med bananskalet i cirka 4 dagar bytte bananskal varje / varannan dag bara en dag innan så flyttade jag frönen och inget hade hänt då.. nu idag när jag skulle byta bananskal igen så ser jag att 90 st har fått en svans!!!!

så nu är jag tvungen att sätta dessa i 12/12 direkt fyfan va jobbigt ... haha
Det fetstilta låter som typiskt bullshit.

12/12 direkt? Kanske ingen dum idé att veta könet så snart som möjligt när man ska vegga upp så många plantor. Men blir de inte väldigt stressade sen när du kör återveg? Och som de flesta verkar vara överens om: stress=större risk för hermisar.
Citera
2009-11-26, 20:28
Medlem
perfektos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Det fetstilta låter som typiskt bullshit.

12/12 direkt? Kanske ingen dum idé att veta könet så snart som möjligt när man ska vegga upp så många plantor. Men blir de inte väldigt stressade sen när du kör återveg? Och som de flesta verkar vara överens om: stress=större risk för hermisar.

jag lovar, det sägs att bananskal eller ha p-piller i vatten när man fuktar papper och så ska ge större chans för tjejer, dock p-piller har jag inte läst om men jag kan svära till 100% att dom linkade en tråd på swecan chatten om en snubbe som skrev och visade resultaten och han sa att sen han använde den metoden har han fått mer än 70% tjejer då han gjort så,

jo jag ska köra 12/12 direkt sen kör jag 18/6 så dom fortfaran är i blomm för att minska risken på stress när jag kör 16/8
Citera
2009-11-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto
jag lovar, det sägs att bananskal eller ha p-piller i vatten när man fuktar papper och så ska ge större chans för tjejer, dock p-piller har jag inte läst om men jag kan svära till 100% att dom linkade en tråd på swecan chatten om en snubbe som skrev och visade resultaten och han sa att sen han använde den metoden har han fått mer än 70% tjejer då han gjort så,

jo jag ska köra 12/12 direkt sen kör jag 18/6 så dom fortfaran är i blomm för att minska risken på stress när jag kör 16/8
Som sagt, det låter som riktigt jävla skitsnack och inget du bör gå på..
Han hade antagligen tur med sina fröer som antagligen hade blivit 70% honor även utan det bananskalet.
Citera
2009-11-26, 20:50
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StealthGrower
Som sagt, det låter som riktigt jävla skitsnack och inget du bör gå på..
Han hade antagligen tur med sina fröer som antagligen hade blivit 70% honor även utan det bananskalet.

Det är INTE skitsnack, bananskal släpper från sig någon gas när de bryts ned, minns nu inte vad den hette, men den skall tydligen öka chansen för honor. Nån snubbe som testade detta på icmag fick över 90% honor på standardfrön med denna metod. Så länge man gör rätt kan det funka väldigt bra.
Citera
2009-11-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Det är INTE skitsnack, bananskal släpper från sig någon gas när de bryts ned, minns nu inte vad den hette, men den skall tydligen öka chansen för honor. Nån snubbe som testade detta på icmag fick över 90% honor på standardfrön med denna metod. Så länge man gör rätt kan det funka väldigt bra.
Jasså, jag trodde att frön hade förutbestämt kön, finns det några som helsta bevis på att någonting skulle kunna öka chansen för honor skulle väl varenda tjomme göra på det viset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in