Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
jaha? Vart fick du ifrån att alla är väldigt seriösa professionela odlare här på forumet och ska ha LR:arna inne?
De flesta som skriver här ska ha blommorna till utomhusodling och som det uppenbarligen är så är det förstagångsodlare som vill prova på att göra det och väljer med all rätt en väldigt lättodlad strain för utomhusodling!
Låter bra! lycka till med din odling, verkar vara en väldigt seriös sådan. Har själv just nu en grapefruite som är ca 2 veckor gammal
De flesta som skriver här ska ha blommorna till utomhusodling och som det uppenbarligen är så är det förstagångsodlare som vill prova på att göra det och väljer med all rätt en väldigt lättodlad strain för utomhusodling!
Låter bra! lycka till med din odling, verkar vara en väldigt seriös sådan. Har själv just nu en grapefruite som är ca 2 veckor gammal

Är man inte seriös med sina plantor lär man inte lyckas med lr heller, visst är de enklare än unga framodlade specialstrains men många ruttnar nog när de märker resultatet. Då är det enklare att köpa en tia av nån skum snubbe utanför skolgården när inte rastvakterna ser.
Glömde den fördel med lr som är störst, nämligen höjden och att man kan odla den var som helst i stort sett. Men det gör inte lr till en strain som är den optimala nybörjarstrainen. Som utomhusstrain förstår jag inte ens varför man ska använda den, den är ju designad för att odlas i små trånga utrymmen med låång ljuscykel. Det är inte för inte som många growers på t ex og (rip) kräks på lr, vare sig det är inomhus eller utomhusodling det gäller. Och varför man korsar den med andra normala strains förstår jag inte heller, lr har ju precis alla egenskaper man inte vill ha.
Ska jag rekommendera en förstastrain åt nån som vill prova säger jag Northern Light eller nån skunksort, gamla stabila frösorter där man också får se en riktig plantas olika stadier plus att man får helt ok röka som räcker ett tag. Om de sen fastnar för odling så har de säkert några frön kvar och då kan de könsbestämma och ta en moder och teoretisk aldrig behöva införskaffa något mer frö, till skillnad mot lr. Men tradigt blir det med samma röka..
I så gott som varje tråd där en nybörjare frågar så får han nästan bara tips om lr och det är väl inget fel i det men man kan ju också upplysa om att det är lite av en clownplanta. Som prydnadsplanta i fönstret är den outstanding, ingen konkurrens där, skulle vara duckfoot då men en sån har jag aldrig sett irl, ovanlig frösort det.
Om man ska odla utomhus finns det strains som yieldar närmare det dubbla mot inomhus, varför då ha en planta som ger endast några gram. Dessutom är lr i särklass absolut överdyrast när det gäller bäng per buck.
Min odling går bra, enda som varit med c99orna var en nute-lockout under en vecka men trots det ser de wunderbara ut. Det är den renaste sativa jag odlat så det blir lite spännande, har mest kört indicadominanta tidigare. Favvo är euphoria men det är längesen jag hade nåt av de nu, år sedan.*saknar*
Så fort mina veggisar åkt in i kammaren kommer jag sätta N Haze och N Haze x Zamal, eftersom de behöver blomma 15-20v kommer de att sättas i blom i veggkammaren, men jag har inte bråttom. Den som väntar på nåt gôtt.. hehe..
edit: Sen tycker jag att growshopalien saknas bland länkarna i första inlägget, den nätbutik jag numera endast använder, jämför priser och sortiment så får ni se. Blixtsnabba på att leverera i diskret paket till dörren och mycket trevliga att ha att göra med. Jag har en del erfarenhet av swegrow med, men de har jag mer neg än positiv erfarenhet av. Kan också tillägga att eodi är superbra, dock lite dyra på vissa saker men stort sortiment. Inga problem med dem om man t ex får en glasbong som kraschat i frakten, ta bild och maila och de skickar ny. Det är service det..