2006-09-09, 14:29
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyn1c
Det håller på att växa fram buds på den, ja, så hoppas på det bästa.
Har som sagt kollat med folk och alla som jag frågat har hållt med om en sak: detta är röka.

Om det är buds är det inte industrihampa då denna består av sterila hanplantor. Låt den blomma så länge du kan, men när frosten kommer så får du kvickt som satan skörda för då överlever den inte länge.
Citera
2006-09-09, 17:30
Medlem
orkavaraserioss avatar
Någon som vet hur mycket skörd en lowryder ger i snitt?
Citera
2006-09-10, 20:03
Bannlyst
filmer

Hmm nån tipsade förut i nån tråd om några filmer man kunde tanka som innehöll odlings tips, nån som vet vad dom heter?
Citera
2006-09-10, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labo
Hmm nån tipsade förut i nån tråd om några filmer man kunde tanka som innehöll odlings tips, nån som vet vad dom heter?

Ready set grow (Utgiven av High times)
Grow dutch
I grow Chronic
Stoned free

De fyra dyker upp på de flesta DC hubar. Ofta hittar man också annat majarelaterat i mapparna hos folk.

Kolla även in Grass: War on drugs för lite info om varför maja blev olagligt.
Citera
2006-09-10, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labo
Vill du bli inspirerad till hydro rekommenderar jag 'I Grow Chronic! (Cannabis Hydro Cultivation).avi', helschysst, pedagogisk och grön video. Fick mig att go hydro, nåt jag inte ångrar en sekund.
Citera
2006-09-11, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Vill du bli inspirerad till hydro rekommenderar jag 'I Grow Chronic! (Cannabis Hydro Cultivation).avi', helschysst, pedagogisk och grön video. Fick mig att go hydro, nåt jag inte ångrar en sekund.

Den killen är helskön!
Man får också utförlig info om hur man sätter ihop ett enkelt hydrosystem.
Om an är total nybörjare så rekommenderar jag dock hellre "Ready set grow" eller "Stoned free" eftersom de filmerna på ett mer övergripande sätt går igenom odlandet.
Citera
2006-09-13, 00:45
Bannlyst
Om man klipper ner löven på en hane går det väl att röka det med, om strainen är schysst?
Citera
2006-09-13, 00:54
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Om man klipper ner löven på en hane går det väl att röka det med, om strainen är schysst?

Hanlöv = Tveksamt, gör olja!
Honlöv = Fanleaves går sådär, medans bladen runt budsen kan vara riktigt potenta.
Citera
2006-09-13, 20:20
Medlem
MedborgareXs avatar
..jag kunde ej motstå att kommentera efter att ha tittat på inläggen.

Lampa: Det är endast HPS (400W) som gäller. High Pressure Sodium. Högtrycks Natrium lampa på svenska. ca: 20-40 cm ifrån, akta "solbränna".
Jord: Bra blomjordjord med ca: 1 dl Dolomitkalk iblandat för en 30cm kruka. Starta med 15-20cm kruka för de uppdragna 5-10 cm skotten. Byt till 30cm kruka efter ca 2veckor / 30-40 cm höjd. Ett lager lecakulor i botten för vattenreservoar.
Organisk gödsel (Guano) EJ blomstra eller liknande konstgjort.Växterna ÄLSKAR kväve i den "vegetativa fasen" ,Mindre Guano (kvävegödsel) vid blomning, mera fosfor (P) och kalium (K). Sista veckan inget gödsel för att undvika dålig smak som fosforgödsel kan ge (Ben/blod).

Tid:
1 vecka för att gro direkt i jord (ej risk att papper/bomull torkar)
2 veckor 18-24 tim belysning, med fläkt för att få ner tempen.
8-10 veckor 12tim belysning för blommning, längre är bättre så att budsen kan bli 20-40 cm långa/2-5 cm tjocka beroende på sort. Längre tid är desto bättre tills blommorna har gått från vitt till brunt och fulla av klet. Om budsen består av endast blommor så öka kväve för att få fram mera feta små budsblad.

Utrymmet skall vara vitt, ej folie eller speglar som "äter" ljus.

Nu blir det kvantitet och kvalitet. 250 g/planta är fullt möjligt (Blueberry). Det är ju inte ved och blad man vill ha eller hur ? Lampan tjänas in på den första omgången i ex. 80 cm garderob eller större. Elektrisk luftrenare typ joniserare tar bort en hel del av lukten som är stark.

Varning för "Skunk" den tar hårt på hjärnan så odla gärna annat också.

Viktigast av allt: Snacka inte med polare om din hobby och sköt Er i allmänhet för att slippa besök. Arga grannar och avundsjuka kompisar (som snackar på fyllan)är vanligare än vad du tror. De är ju dessa som kan förstöra allt. Är man i övrigt skötsam och laglydig passar denna hobby bra.
Citera
2006-09-13, 20:53
Medlem
blueberry som ger cr 250 gr på planta,,hmm kan va möjligt..jag korsade fram frön med bbxww...där fick ja cr 80gr per planta,men mmmmm va man saknar odlandet..
Citera
2006-09-13, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MedborgareX

Lampa: Det är endast HPS (400W) som gäller. High Pressure Sodium. Högtrycks Natrium lampa på svenska. ca: 20-40 cm ifrån, akta "solbränna".

Det finns andra lösningar. Tex ett par 200W LE(Lågenergi) lampor. Som regel gäller dock "mer ljus = bättre resultat". Det är en ekonomisk och utrymmesmässig fråga hur man väljer att investera i belysning. Många vill tex odla i ett mindre utrymme som en garderob. Knör du in en 400W HPS i en garderob så blir det värmeproblem.

Det kan nämnas att majan mår bäst av ett blått ljusspektra under sin vegetativa fas och ett rött under blomningen.
Både HPS och LE lampor finns att köpa i dessa bägge spektran. Själv kör jag med en 600W HPS i rött spektra och en 200W LE i blått. Fungerar toppenbra.
Citera
2006-09-13, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MedborgareX

Jord: Bra blomjordjord med ca: 1 dl Dolomitkalk iblandat för en 30cm kruka. Starta med 15-20cm kruka för de uppdragna 5-10 cm skotten. Byt till 30cm kruka efter ca 2veckor / 30-40 cm höjd. Ett lager lecakulor i botten för vattenreservoar.
Organisk gödsel (Guano) EJ blomstra eller liknande konstgjort.Växterna ÄLSKAR kväve i den "vegetativa fasen" ,Mindre Guano (kvävegödsel) vid blomning, mera fosfor (P) och kalium (K). Sista veckan inget gödsel för att undvika dålig smak som fosforgödsel kan ge (Ben/blod).

Tid:
1 vecka för att gro direkt i jord (ej risk att papper/bomull torkar)
2 veckor 18-24 tim belysning, med fläkt för att få ner tempen.
8-10 veckor 12tim belysning för blommning, längre är bättre så att budsen kan bli 20-40 cm långa/2-5 cm tjocka beroende på sort. Längre tid är desto bättre tills blommorna har gått från vitt till brunt och fulla av klet. Om budsen består av endast blommor så öka kväve för att få fram mera feta små budsblad.

Utrymmet skall vara vitt, ej folie eller speglar som "äter" ljus.

Nu blir det kvantitet och kvalitet. 250 g/planta är fullt möjligt (Blueberry). Det är ju inte ved och blad man vill ha eller hur ? Lampan tjänas in på den första omgången i ex. 80 cm garderob eller större. Elektrisk luftrenare typ joniserare tar bort en hel del av lukten som är stark.

Varning för "Skunk" den tar hårt på hjärnan så odla gärna annat också.

Viktigast av allt: Snacka inte med polare om din hobby och sköt Er i allmänhet för att slippa besök. Arga grannar och avundsjuka kompisar (som snackar på fyllan)är vanligare än vad du tror. De är ju dessa som kan förstöra allt. Är man i övrigt skötsam och laglydig passar denna hobby bra.
Endast HPS? MH under vegg då? LE blå/röd?
Jord? Är du från stenåldern?
250 g/plant? I en garderob? I JORD??

Du.. har du öht sett en planta irl och inte bara på internet där du drömt dig till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in