2006-05-14, 20:45
Medlem
Snazs avatar
Jag funderar på att köpa några frön och trycka ner i marken i en fin liten glänta ute i skogen, mest som experiment, men även att det nog inte skulle vara så poppis att odla inomhus då man fortfarande bor hemma

Så, (till frågan) tror ni nån strain skulle tåla det västerbottniska skogsklimatet? Vilka frön bör jag satsa på?

Har man tur så sprider det sig ju, men jag vet å andra sidan noll om att odla saker överlag
Citera
2006-05-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaz
Jag funderar på att köpa några frön och trycka ner i marken i en fin liten glänta ute i skogen, mest som experiment, men även att det nog inte skulle vara så poppis att odla inomhus då man fortfarande bor hemma

Så, (till frågan) tror ni nån strain skulle tåla det västerbottniska skogsklimatet? Vilka frön bör jag satsa på?

Har man tur så sprider det sig ju, men jag vet å andra sidan noll om att odla saker överlag

Lowryder hinner ju blomma klart iallafall och kräver minimal skötsel (autoblommande) så det är ju ett säkert kort, även om varken kvaliten eller kvantiten är nått att hurra för.
Citera
2006-05-14, 22:06
Medlem
Snazs avatar
Okej, har förstått att Lowryder är ganska basic, både tålig och..annat, men inget vidare röka
Men det behövs inte heller vara nåt dunderpuffa, skulle bara vara kul om man lyckades få cannabis att etablera sig som växt i skogarna här
Om vi säger att jag trycker ner 10 eller 20 frön, dom blommar innan hösten kommer, skulle dom då komma upp nästa vår igen?

Det här med att cannabis är ett slags ogräs förresten, är det sant eller bara rykte?
Citera
2006-05-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaz
Okej, har förstått att Lowryder är ganska basic, både tålig och..annat, men inget vidare röka
Men det behövs inte heller vara nåt dunderpuffa, skulle bara vara kul om man lyckades få cannabis att etablera sig som växt i skogarna här
Om vi säger att jag trycker ner 10 eller 20 frön, dom blommar innan hösten kommer, skulle dom då komma upp nästa vår igen?

Det här med att cannabis är ett slags ogräs förresten, är det sant eller bara rykte?

Om du tryckte ner 10-20 frön skulle du få ett gäng hanar och ett gäng honor tillslut... Honorna skulle få en massa frön (plus en del röka... men mycket mer röka om du tog bort hanarna innan de hann pollinera honorna (fast då får du ju inga frön)). Iallafall, om du inte skördade utan lät fröna falla till marken skulle väl du som överlever vintern skjuta upp nästa år, osv. Men det är mycket bättre att skörda fröna, förvara dom säkert inne och plantera ut igen nästa år.
Citera
2006-05-15, 20:25
Medlem
har fått tag på en flaska med "hampa sprit" dvs sprit med en massa hampa frön i. Frågan är således är dessa frön odlingsbara eller är dom förstörda? Kanske en dum fråga men jag har inte särskilt gröna fingrar
Citera
2006-05-21, 18:37
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MummaPappa
Beror väl på hur mycket man röker
Om man röker sig hes Nä men skulle lagalig hampa kunnas röka med någon som hellst effekt?
Citera
2006-05-21, 18:51
Medlem
man måste väl ha tillstånd för industrihampa, annars är det väl ändå olagligt? förstår inte varför folk envisas med att tjata om att odla industrihampa när det inte är direkt svårt att odla riktigt cb!

men till frågan

Ja, men du skulle behöva otroligt mycket, men det skulle säkert gå att göra acetonhasch på det.
Citera
2006-05-21, 19:27
Bannlyst
När är det man ska köra 12timmar ljus 12timmar mörker?

nån som är haj på det där med lamptiderna och hur man ser att det är just då man ska sätta timmarna? blommar den eller är den i en viss längd som man se d? peace
Citera
2006-05-22, 22:13
Medlem
knatchs avatar
tjänare. Tänkte bara höra om lite basic saker.
Har en polare som slängt ut 3 små plantor i skogen. han tänker inte ta hand om dom något vidare, typ vattna dom 1 gång i veckan om d behövs. Hur mkt röka ger 3 plantor ungerfär samt när är lagom att skörda, (utöver när dom blommat?)

tack på förhand
Citera
2006-05-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Exodus-
Enligt "en vän" till mig...tog de bara helt sonika bort plantorna, och meddelade sedan detta i den lokala tidningen, span på platsen kan jag inte tänka mig att de lägger ner några resurser på.

Såg en artikel angående just en utomhusodling som hittats där polisen sa att det inte hade resurser nog att ha spaning på platsen även fast de gärna skulle vilja. Kommer inte ihåg var någon stans i Sverige det var.

Så länge som det bara handlar om mindre odlingar kan jag inte tänka mig att polisen använder sina resurser på sånt, men det är klart om någon planterar ut en större odling är det inte helt omöjligt.
Citera
2006-05-25, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thaistick.
nån som är haj på det där med lamptiderna och hur man ser att det är just då man ska sätta timmarna? blommar den eller är den i en viss längd som man se d? peace

Du är ju bara "d" än så länge. För ung för att hålla på med berusningsmedel. Vänta några år tills du fyllt "det".
Citera
2006-05-25, 12:22
Medlem
En banan att röka på?

När skall man klippa toppbladen på hashplantan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in