Citat:
Ursprungligen postat av
Slavik
Rockwool har rätt hög pH(~8) från fabrik. Jag tror det är för det bildas limesten i fibrerna när den produceras.
De kanske är känsliga, prova kör direkt i jord efter roten kikat fram?
Högt ph kan mycket väl vara orsaken i kombination med gamla feminiserade frön, har för mig dom inte är lika starka och stabila som icke feminiserade. Kollade ph i vattnet pluggarna står i, ca 6,3 vilket är okej, men själva pluggarna kan jag ju inte mäta(har testkit med vätska). Har rotningsgel för sticklingar, kanske skulle droppa en droppe innan jag sätter ner groddarna i pluggen, gelen ska ju vara bra för rotningen och det är ju roten som verkar stanna av.
Det är bara ett tamt försök att få igång de gamla fröna, hoppas få fram en moder iaf, det är roliga strains, c99 och nevilles haze har jag fått slänga nu efter misslyckandena, har kvar grapefruit, skunk special och nevilles haze x zamal. Ska prova några försök till, dels att sätta direkt i jord och dels att testa med rotningsgel i pluggen.
När man gror frön i plugg, när ska man börja ge näring? Näringen från skalet som ska räcka för starten av grodden kan ju inte räcka länge. Har tagit sticklingar och rotat i plugg förr men då satte jag pluggen i en bubblare med vegnäring, men hur är det med frön?