2016-02-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Är det ingen som känner för att anordna en growoff/tävling?

Typ, vem odlar finast/störst/mest i ett plastölglas, 50cl pet, chipspåse, gammal sko/stövel osv osv. 12/12 hela vägen oavsett photo/auto/strain. Alla som är med slänger in ett par frön i potten eller nåt. Liva upp forumet och säkert kul som fan.

Det hade varit kul! Har ingenting själv att bidra med förrän utomhussäsongen börjar men om du orkar starta en egen tråd med engagerade medlemmar som vill vara med och tävla så följer blir jag den första att prenumerera
Citera
2016-02-04, 15:54
Medlem
Vad kan det vara teckan på om unga plantor, cirka 12 dagar ovan jord, får lite ljusa fläckar på bladen?

Setup: hasselfors jord, perlite å lite benmjöl som medium. 600W HPS. 1x1 meter tält. Bottom feeding. Bara gett dom vatten hittills.
Citera
2016-02-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulabananer
Det hade varit kul! Har ingenting själv att bidra med förrän utomhussäsongen börjar men om du orkar starta en egen tråd med engagerade medlemmar som vill vara med och tävla så följer blir jag den första att prenumerera

Visst kan jag det. Osäker om jag är rätt person dock.
Jag lägger gärna ett par fina autos och några earlys i potten om det skulle locka flera att delta.

Annars är väl inofficiell hedersflashbackodlare ett fint pris med?
Citera
2016-02-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Vad kan det vara teckan på om unga plantor, cirka 12 dagar ovan jord, får lite ljusa fläckar på bladen?

Setup: hasselfors jord, perlite å lite benmjöl som medium. 600W HPS. 1x1 meter tält. Bottom feeding. Bara gett dom vatten hittills.

Troligtvis för lite näring, med bilder hade det varit enklare. Kolla in growweedeasy.com och plantproblem så kan du nog hitta det själv.
Citera
2016-02-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Visst kan jag det. Osäker om jag är rätt person dock.
Jag lägger gärna ett par fina autos och några earlys i potten om det skulle locka flera att delta.

Annars är väl inofficiell hedersflashbackodlare ett fint pris med?

Hederspriset duger nog för många! Bara en bildtråd på folks bästa rent allmänt hade nog många tyckt varit nice
Citera
2016-02-06, 20:34
Medlem
Hur många g skulle man få ut som max på en auto ak47 utomhus under rätta förhållanden?
(I en 50L säck.)

Funderar även på om det skulle funka o sätta upp oljetunnor högt upp i träden som fångar upp regnvatten. så har man sedan slangar som ett drippers system
Citera
2016-02-09, 22:39
Medlem
Om jag har ett gäng plantor som stått under 12/12 från födseln sedan den 20/1. Vilka nu precis börjat få vita strån så att man kan se att det är honor är det då möjligt att ändra till 18/6 om man inte riktigt är nöjd med storleken? Tänkte köra 12/12 från frö till skörd men som det ser ut nu kommer det inte bli mycket till skörd om dom inte hinner växa mer innan blommorna börjar komma..
Citera
2016-02-11, 15:52
Medlem
Funderar på 12/12 från frö men hur ska man planera tiden?

Säg att den tittar up idag så man precis ser de första 2 bladen är det 3månader fram då man kan räkna med skörd ungefär?
Senast redigerad av empman 2016-02-11 kl. 15:52. Anledning: felskrivning
Citera
2016-02-11, 16:14
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empman
Funderar på 12/12 från frö men hur ska man planera tiden?

Säg att den tittar up idag så man precis ser de första 2 bladen är det 3månader fram då man kan räkna med skörd ungefär?

Runt 100dagar från frö till skörd.
Citera
2016-02-12, 14:14
Medlem
[quote=cracker-jack|56252830]Troligtvis för lite näring, med bilder hade det varit enklare. Kolla in growweedeasy.com och plantproblem så kan du nog hitta det själv. [/QU
Citera
2016-02-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Hur många g skulle man få ut som max på en auto ak47 utomhus under rätta förhållanden?
(I en 50L säck.)

Funderar även på om det skulle funka o sätta upp oljetunnor högt upp i träden som fångar upp regnvatten. så har man sedan slangar som ett drippers system

Jävligt kul grej. Hoppas du testar det och bor 50 mil in i skogen för det blir ju inte osynligt.
Citera
2016-02-12, 14:30
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RACERN
Jävligt kul grej. Hoppas du testar det och bor 50 mil in i skogen för det blir ju inte osynligt.
Han kan ju alltid skylla på att det är fågelholkar till svanar! Och hoppas att någon är så dum så att dom tror på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in