2016-01-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
Nu är inte jag 10L, men här får du lite av mina obildade tankar forcerade på dig:
Lampan du använder kanske är en billigare kina-variant
Ljusspektrum, Lumen, Avstånd från planta och värme påverkar växtprocessen.
Ventilation, luftcirkulation, luftfuktighet, co2 samma sak.
PH, EC och näring hör ihop och kan hjälpa plantan att slippa närings-lockouts.
Frö till frö kan skilja sig i livskraft.

Det jag försöker få sagt är att, bara för att Cannabis är ett "ogräs" som tål mycket stryk, så kommer det inte att bli en bra slutprodukt ifall du behandlar det som ogräs.
Det är trail and error som gäller, där du sakta men säkert får optimera din setup och dina rutiner.

Det beror på hur länge du veggar, hur stort utrymme du har och hur mycket ljus plantan får.

Ja då hade jag en lite dyrare Kina led (Apollo 8 180w eller nåt) men när man kör 12/12 från frö så är den största faktorn strainen. Faktorer som ljus eller behållare spelar spelar lite roll men inte mycket. Kör du en indica dominerad strain så kommer plantan bara stretcha och inte producera mycket buds, så enkelt. Visst fungerar 12/12 med hybrider eller t.o.m lite mer sativa dominerande typer. Det är en bra och enkel metod som sparar pengar och lite tid. Utan en massa frön sitter du dock i skiten.
Citera
2016-01-30, 11:46
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Ja då hade jag en lite dyrare Kina led (Apollo 8 180w eller nåt) men när man kör 12/12 från frö så är den största faktorn strainen. Faktorer som ljus eller behållare spelar spelar lite roll men inte mycket. Kör du en indica dominerad strain så kommer plantan bara stretcha och inte producera mycket buds, så enkelt. Visst fungerar 12/12 med hybrider eller t.o.m lite mer sativa dominerande typer. Det är en bra och enkel metod som sparar pengar och lite tid. Utan en massa frön sitter du dock i skiten.

Du hade en fake Apollo från Kina och du är en värdelös odlare som inte kan läsa dina plantor.
Ja rena indicor blir lägre, mer i size av en hyfsad auto.
Ljus och kruka är de två viktigaste sätten att styra en planta/setup.
I vanlig ordning skriver du om skit du inte kan/förstår.
Sluta ge dåliga råd, det hjälper ingen.
Citera
2016-01-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Du hade en fake Apollo från Kina och du är en värdelös odlare som inte kan läsa dina plantor.
Ja rena indicor blir lägre, mer i size av en hyfsad auto.
Ljus och kruka är de två viktigaste sätten att styra en planta/setup.
I vanlig ordning skriver du om skit du inte kan/förstår.
Sluta ge dåliga råd, det hjälper ingen.
Du har seriösa problem, låt mig vara ifred. Du förstår uppenbarligen inte vad jag menar. Ljus och kruka spelar en roll, men om du kör en indica i en 10L dunk kommer du få lite buds jämfört med en hybrid i samma dunk. Ljus vill jag inte ens prata om, vilken idiot som helst förstår att starkare ljus ger mer gräs. Men den mest dominanta faktorn är strainen punkt. Jag vill inte diskutera mer med dig. Du tror uppenbarligen du är världens bästa odlare och alla har fel förutom du.
Citera
2016-01-30, 16:22
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Du har seriösa problem, låt mig vara ifred. Du förstår uppenbarligen inte vad jag menar. Ljus och kruka spelar en roll, men om du kör en indica i en 10L dunk kommer du få lite buds jämfört med en hybrid i samma dunk. Ljus vill jag inte ens prata om, vilken idiot som helst förstår att starkare ljus ger mer gräs. Men den mest dominanta faktorn är strainen punkt. Jag vill inte diskutera mer med dig. Du tror uppenbarligen du är världens bästa odlare och alla har fel förutom du.

Nej många har rätt och jag är en relativt enkel/slö odlare med enkla lösningar och lång erfarenhet. Så nej många är både bättre och vet mer , du är dock inte en av dom.

I princip allt du någonsin skrivit här inne är antingen obegriplig skit eller rent vilseledande information.

Ex " Kör du en indica dominerad strain så kommer plantan bara stretcha och inte producera mycket buds, så enkelt."

Eller

"Faktorer som ljus eller behållare spelar spelar lite roll men inte mycket"

Ren jävla skit och hittepå.
Gör något du klarar av istället.
Citera
2016-01-30, 17:20
Medlem
Citat:
Nej många har rätt och jag är en relativt enkel/slö odlare med enkla lösningar och lång erfarenhet. Så nej många är både bättre och vet mer , du är dock inte en av dom.

I princip allt du någonsin skrivit här inne är antingen obegriplig skit eller rent vilseledande information.

Ex " Kör du en indica dominerad strain så kommer plantan bara stretcha och inte producera mycket buds, så enkelt."

Eller

"Faktorer som ljus eller behållare spelar spelar lite roll men inte mycket"

Ren jävla skit och hittepå.
Gör något du klarar av istället.

Gå och testa odla en ren indica 12/12 från frö i 1L behållare. Lyckas du så slutar jag med cb odling.
Citera
2016-01-30, 17:33
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Gå och testa odla en ren indica 12/12 från frö i 1L behållare. Lyckas du så slutar jag med cb odling.

Jag har kört ett par hundra plantor indica,sativa och hybrider i 1L kruka 12/12.
Och nej jag får inte det resultat du beskriver.
Så sluta odla nu.
Citera
2016-01-30, 18:35
Medlem
Citat:

Googla "solo cup grow challenge", det är oftast 16oz(~5dl) och 12/12 från frö.

Vilket drama.
Citera
2016-01-31, 18:20
Medlem
Citat:
Jag har kört ett par hundra plantor indica,sativa och hybrider i 1L kruka 12/12.
Och nej jag får inte det resultat du beskriver.
Så sluta odla nu.

Kan du höfta något genomsnitt på höjden av sativorna när du körde detta?(vid skörd).
Citera
2016-01-31, 18:35
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimeofme
Kan du höfta något genomsnitt på höjden av sativorna när du körde detta?(vid skörd).

Rena sativor runt 120cm 12/12 från frö 1L kruka.
Jag har ett gäng sativor som går nu som förmodligen kommer landa in runt 140cm när de stretchat klart.
Citera
2016-01-31, 21:20
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Rena sativor runt 120cm 12/12 från frö 1L kruka.
Jag har ett gäng sativor som går nu som förmodligen kommer landa in runt 140cm när de stretchat klart.

Kör du 1L kruka till skörd?
Hur många veckor från frö->skörd?
Citera
2016-01-31, 22:33
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Kör du 1L kruka till skörd?
Hur många veckor från frö->skörd?

Ja 1L frön frö till skörd. Tät sog. Tiden det tar beror helt på strain och värme (just nu kallt som fan, Mellon 10-22c eller något ditåt).
Just nu har jag ett par HyPro Amnesia som stått nära 100dagar men de har nog 3-4v kvar, har även ett par double Jamaican X Thai haze och de lär behöva 150-180 dagar men det är pga kylan.
Har även blommat en landrace från Guatemala i 1/2år.
Så ja det beror på helt enkelt men om de inte är extrema sativor (det bästa) så är de flesta klara efter 100-120dagar.
Citera
2016-02-02, 16:50
Medlem
Är det ingen som känner för att anordna en growoff/tävling?

Typ, vem odlar finast/störst/mest i ett plastölglas, 50cl pet, chipspåse, gammal sko/stövel osv osv. 12/12 hela vägen oavsett photo/auto/strain. Alla som är med slänger in ett par frön i potten eller nåt. Liva upp forumet och säkert kul som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in