Citat:
Ursprungligen postat av
ConeFatBig
Om man absolut inte har möjlighet att torka sina plantor inomhus, vad är det bästa alternativet?
Låta dem torka ute med ökad risk för mögel? Eller kan man klippa budsen rakt av plantan och sedan kurera som vanligt?
Detta gäller naturligtvis om man odlar utomhus
Edit: min odling förra året misslyckades i tidigt skede då den blev upptäck av någon nyfiken jävel, så min fråga till er är hur fan hittade ni era platser som fick vara ifred en hel sommar? Någon som kan beskriva platser ni odlat på är även mycket intressant

Nu har jag aldrig odlat utomhus på det sättet, utan bara i krukor och landet på tomten.
Men för att hitta ett bra ställe rekommenderar jag dig att inte vara lat när du ska leta, utan gå en bra bit och leta dig till ett ställe där du känner att "här kan det ta mig fan inte komma någon lurv och smutta på mina tjejer!". Drygt för dig om du ska släpa jord etc, men värt det om du vill vara ifred. För att du ska hitta tillbaka till din plats finns flera sätt, antar jag. Det är 2015.

Så, ta med dig en fin bit röka ut i skogen sedan knatar du bara på. Förutsatt att du har ett sätt att hitta hem på nu då.